Sezona za pet

Više nitko ne sumnja u turističke potencijale Rijeke

Andrea Bralić

Ne kriju zadovoljstvo sezonom – Vojko Obersnel i Petar Škarpa / Snimio Ivica TOMIĆ

Ne kriju zadovoljstvo sezonom – Vojko Obersnel i Petar Škarpa / Snimio Ivica TOMIĆ

Od svega 173 tisuće noćenja ostvarenih 2014. godine, Rijeka je s 31. kolovoza stigla na 309 tisuća noćenja čime je u osam mjeseci ostvaren cijeli lanjski turistički promet, a najbolje se, kažu, tek očekuje



RIJEKA  Rijeka je od 2014. do danas poduplala turistički promet, a prošle godine ostvaren je najveći rast među 126 gradova unutar Uduženja europskih turističkih gradova. Od svega 173 tisuće noćenja ostvarenih 2014. godine, Rijeka je s 31. kolovoza na 309 tisuća noćenja čime je u osam mjeseci ostvaren cijeli lanjski turistički promet.


Ove i više nego odlične turističke rezultate predstavili su  gradonačelnik Vojko Obersnel i direktor Turističke zajednice Petar Škarpa napomenuvši kako se najbolje od turizma tek očekuje uz projekt Rijeka 2020 Europska prijestolnica kulture.


Najveći rast, zahvaljujući ovim brojkama, ostvarili su privatni iznajmljivači koji su sa 573 ležaja 2014. dosegnuli 3.549 ležaja, a upravo u tim objektima ostvaruje se glavnina turističkog prometa.


Prepoznat potencijal




Petar Škarpa rekao je da ga veseli što su Riječani prepoznali potencijal koji ima Rijeka u turizmu:


– Nedavno je otvoren i prvi integralni hotel, kao privatna inicijativa, sa svojih 25 apartmana i preko 110 apartmana kojima upravlja. Zaposlili su dvadesetak ljudi i predstavljaju odličnu podršku privatnim iznajmljivačima–  rekao je Škarpa.



Ovih dana u Rijeci borave predstavnici francuskih medija, L’Est Républicain, La Voix du Nord, Le Télégramme, La Provence, Magicmaman, A/R Magazine, na studijskom putovanju u organizaciji Hrvatske turističke zajednice, Turističke zajednice Primorsko-goranske županije i Turističke zajednice grada Rijeke. Obići će HNK Ivana pl. Zajca, Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja, Muzej grada Rijeke, Svetište Gospe Trsatske, Trsatski kaštel, uži centar grada, Koblerov trg, Kosi toranj, Riječi tunel, Stara vrata-Rimski luk, Korzo, Gradski sat, ribarnicu, gradsku tržnicu i Muzej informatike Peek&Poke, a upoznat će se s projektom Rijeka Europska prijestolnica kulture 2020. i planovima razvoja do 2020. godine.Boljeg vodiča i domaćina teško mogu imati jer su stigli u pratnji direktorice predstavništva HTZ-a u Francuskoj Danijelom Mihalić Đurica, inače Riječankom. – Oduševljeni su Rijekom! Kažu da je zaljev i pogled s lukobrana poput razglednice i da nisu to očekivali jer im je Hrvatska dosad bila poznata kroz Split i Dubrovnik. Rijeka im je potpuno drugačija i ističu da ih ne čudi što privlači sve veći broj turista, kazala nam je Mihalić Đurica uz nezaobilazni dodatak da su Francuzi, osim ljepotama grada, oduševljeni i hranom.


Gradonačelnik Obersnel govorio je o najvažnijim podacima, kada je o turizmu riječ, a to su pokazatelji Fine za 2017. godinu prema kojima su tvrtke uključene u turizam ostvarile 510 milijuna kuna prihoda što je 102 milijuna više nego godinu ranije, ili čak 25 posto:


– Važno je i to što je ove financijske pokazatelje pratilo i povećanje broja zaposlenih jer je u 2017. u turizmu i srodnim djelatnostima radilo 1.789 osoba ili 21 posto nego 2016. Kada sam prije desetak godina govorio o turizmu kao perspektivnoj djelatnosti u Rijeci, bilo je onih koji su na to gledali s podsmjehom. Danas ima više od deset hostela, a upravo smo tada pokrenuli taj val ustupivši Hrvatskom ferijalnom savezu objekt na Pećinama u kojem je otvoren prvi riječki hostel. Slažem se, brojke su još uvijek skromne, no Rijeka ne zna za sezonski turizam, živimo cijele godine, podiže se kvaliteta smještaja, dolaze investitori, gradi se novi kompleks na Costabelli, a nadamo se i novim projektima.


Natječaj za iznajmljivače


Upravo je u tijeku program namijenjen iznajmljivačima koji žele podići kvalitetu smještaja, a u kojem Grad Rijeka subvencionira kamatu. Detalji su na našim web stranicama, a natječaj je otvoren do 15. listopada – rekao je Obersnel.


Ono što je među turističkim podacima Grada Rijeke svakako zanimljivo je da se u TOP 10 najčešćih gostiju nalaze Talijani, Nijemci, te Španjolci i Francuzi što nije uobičajeno u ostalim destinacijama koje ponudu uglavnom baziraju na suncu i moru. Svaki treći turist koji prošeće Korzom mlađi je od 30 godina, a u Rijeci se zadržava 2,72 dana, dok je EU prosjek za urbana središta 2,5. Prevladavaju individualni gosti koji zaobilaze agencije i Rijeku odabiru putem interneta, a takvih je čak 70 posto.


Obersnel i Škarpa ovom su prilikom čestitali svim onima koji su zaslužni za ovakve rezultate; iznajmljivačima, hotelijerima, hostelima, muzejima, restoranima, kafićima… Do 2020. godine vjeruju da će i ovakve odlične rezultate ponovno poduplati.