Apsolutni prioritet

“USS Mount Whitney” uplovio u Martinšćicu: Američki brod “Lencu” znači punu zaposlenost i dobit

Orjana Antešić

"USS Mount Whitney" u ponedjeljak bi trebao ući u veliki dok, gdje će ostati sve do konca travnja iduće godine / Foto Marin ANIČIĆ

"USS Mount Whitney" u ponedjeljak bi trebao ući u veliki dok, gdje će ostati sve do konca travnja iduće godine / Foto Marin ANIČIĆ

Na remontu "USS Mount Whitneyja" u prosjeku će na brodu dnevno raditi stotinjak radnika, zajedno s posebnim timovima koji dolaze iz Amerike



RIJEKA – Zapovjedni brod američke 6. flote »USS Mount Whitney« je prema planu jučer rano ujutro uplovio u brodogradilište »Viktor Lenac« gdje ga je, odmah po dolasku, posjetio vojni izaslanik obrane iz američkog veleposlanstva, brigadir Robert Mathers. Osim sa zapovjednikom »USS Mount Whitneyja« Kavonom Hakimzadehom i njegovim timom, Mathers se susreo i s čelnim ljudima brodogradilišta.


»USS Mount Whitney« trenutno je na vezu u »Lencu«, a nakon što se posada, njih oko 170, preseli na susjedni kruzer »Delphin«, koji je za ovu namjenu ponovno unajmilo brodogradilište, zapovjedni brod američke 6. flote u ponedjeljak bi trebao ući u veliki dok, »jedanaesticu«, gdje će ostati sve do konca travnja iduće godine.


Strateški značaj


Za ovaj posao, koji je inicijalno vrijedan gotovo 21 milijun dolara s obzirom na to da su otvorene opcije za dodatne radove što bi konačnu vrijednost cijelog posla moglo značajno uvećati, čelni čovjek »Lenca« Aljoša Pavelin podsjeća da je od iznimnog značaja za brodogradilište, ne samo s operativnog, već i sa strateškog aspekta. Osim što je riječ o financijski vrlo izdašnom poslu, opsežni zahvati koji će se obavljati u idućih šest do sedam mjeseci osiguravaju visoku zaposlenost kapaciteta.




– Upravo taj stabilan izvor prihoda, kao i visoka zaposlenost kapaciteta, osigurat će brodogradilištu stabilnost u idućoj godini koju ćemo iskoristiti da bismo proveli sve one potrebne promjene i zahvate u organizaciji i proizvodnom procesu kako bismo što spremniji i uz još bolju učinkovitost ušli u 2018. godinu. Svakako ne treba izostaviti ni činjenicu da smo ovaj ugovor s Američkom ratnom mornaricom dobili u jakoj međunarodnoj konkurenciji jer se za ovaj ugovor borilo još šest etabliranih europskih brodogradilišta. To je dodatno potvrdilo poziciju »Viktora Lenca« na svjetskoj karti vodećih remontnih brodogradilišta – rekao je Pavelin, od kojeg smo doznali i da će brodogradilište ovu poslovnu godinu uspjeti zaključiti sa pozitivnim financijskim rezultatom, što je jako dobra vijest jer je ovo kvarnersko brodogradilište, nakon rekordne 2015., u prvom polugodištu ove godine zbog praznih dokova zabilježilo gubitak od čak 9,5 milijuna kuna koji je u trećem kvartalu smanjen na 6,6 milijuna, a sada će, sudeći prema Pavelinovim najavama, u potpunosti anulirati taj gubitak u poslovanju, uz ostvarenu i manju dobit.


Idu i drugi projekti


Da su vjetrovi promjena zapuhali u Martinšćici, govori i činjenica da s prvim danom nadolazeće godine novim direktorom proizvodnje postaje Kostrenjanin Zlatko Marović koji se u ovo domaće brodogradilište vraća nakon sedam godina provedenih na radu u inozemstvu dok je prije toga radio u Brodogradilištu »Kraljevica«. Njegova desna ruka bit će, kako kaže Pavelin, još jedan iskusan i dokazan kadar, također povratnik. Riječ je o Veljku Bebiću, koji je početkom prošlog mjeseca preuzeo funkciju rukovoditelja operativnih aktivnosti u »Lencu«.


Radovi na »USS Mount Whitneyju« zauzet će veći dio kapaciteta brodogradilišta u Martinšćici tijekom prve polovice iduće godine, u prosjeku će na brodu dnevno raditi stotinjak radnika, zajedno s posebnim timovima koji dolaze iz Amerike. Pavelin napominje da su ekipirani tako da će se u brodogradilištu odrađivati i drugi projekti, bilo oni koji su već ugovoreni, ali i novi koji će se tijekom idućih mjeseci otvarati, premda je »USS Mount Whitney« apsolutniprioritet. Prilično velik posao koji se trenutno odvija je i preinaka broda »Atlantic Navigator« koji je u brodogradilištu na vezu već dugi niz godina s obzirom da je potrajalo dok su se njegovi vlasnici, a u međuvremenu je i tu došlo do promjena, odlučili za njegovu konačnu namjenu. Nakon prve faze koju su odradili na ovom brodu, u »Lencu« su dobili posao i na ugradnji i montaži procesnog postrojenja za preradu ribe, koje je u tijeku i trebalo bi biti završeno do kraja veljače iduće godine.