Učenici građani

Predstavljen novi priručnik: Riječki sedmaši i osmaši ove godine dobivaju građanski odgoj

Hina

Foto Roni Brmalj

Foto Roni Brmalj

Autorice priručnika Tamara Fabac i Gordana Frol rekle su da su nastojale dati presjek i prikaz života u demokraciji te potaknuti učenike na djelovanje, pojedinačno i u zajednici



RIJEKA Priručnik za građanski odgoj i obrazovanje za sedme i osme razrede osnovnih škola po programu koji je pokrenuo Grad Rijeka predstavljen je u ponedjeljak u riječkoj Gradskoj vijećnici.


Riječka gradska uprava pokrenula je eksperimentalni program građanskog odgoja i obrazovanja školske godine 2016./2017. u petim razredima šest osnovnih škola kojima je osnivač. Za potrebe nastave izrađen je priručnik »Učenik građanin« za učenike petih i šestih razreda te popratni materijal za učitelje. Sad su u program na toj razini uključene 24 škole u Rijeci, a ove školske godine učenici tadašnjih petih razreda krenuli su u sedme pa je bilo nužno objaviti novi priručnik kako bi se održao kontinuitet nastave do kraja osnovnoškolske izobrazbe.


Nastava kreće ove godine


Nastava građanskog odgoja i obrazovanja u sedmim i osmim razredima kreće ove školske godine eksperimentalno u pet riječkih škola, Novi priručnik »Učenici građani: informirani, aktivni i odgovorni« obrađuje 30 važnih tema, poput demokracije, civilnog društva, pluralizma, tolerancije, pravde, očuvanja okoliša, političkih stranaka, građanskog aktivizma ili društvenog poduzetništva, kroz svih šest dimenzija – političku, ljudsko-pravnu, društvenu, međukulturalnu, gospodarsku i ekološku.




Foto Roni Brmalj


Foto Roni Brmalj



Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel istaknuo je da je već 11 gradova i županija u Hrvatskoj iskazalo interes za riječki model građanskog odgoja i obrazovanja te ga počelo primjenjivati u svojoj sredini.


»U relativno kratko vrijeme uspjeli smo ostvariti dobre rezultate putem nastave građanskog odgoja i obrazovanja jer provedeno istraživanje Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Rijeci pokazuje bitnu razliku u stavovima i promišljanju na teme s područja građanstva između učenika koji su pohađali nastavu i oni koji nisu«, rekao je.


Rijeka prva u Hrvatskoj


Dogovoreno je da se provede i mnogo složenija studija kako bi se dodatno vrednovao model građanskog odgoja i obrazovanja »u sklopu napora da postane sastavni dio obrazovnog sustava u cijeloj zemlji, ali i kao kvalitetan argument za one koji smatraju da se on ne treba uvoditi u škole«, rekao je Obersnel i dodao da građanski odgoj i obrazovanje »širi vidike i stvara slobodno misleće građane«, a to je cilj koji namjeravaju postići.


Autorice priručnika Tamara Fabac i Gordana Frol rekle su da su nastojale dati presjek i prikaz života u demokraciji te potaknuti učenike na djelovanje, pojedinačno i u zajednici. Učenje građanskog odgoja i obrazovanja »predstavlja odmak od klasičnog pristupa nastavi te se nastoji da se odvija što više izvan škole i u zajednici«, rekle su. Uz njih, autorice su i Vesna Kovač i Orjana Marušić Štimac.


Recenzent priručnika Berto Šalaj rekao je kako se godinama zauzimao za to da se u školski program uvede građanski odgoj, ali dosad nijedna vlada nije pokazala nikakav interes da uvidi koliko je to važno za društveni razvoj Hrvatske. Rijeka je važna jer se ovdje prvi put počeo provoditi taj program, istaknuo je te podupro provoditelje programa pozivajući ih da ustraju na tom području jer je građanski odgoj »previše važan da bi ga se prepustilo fakultativnim djelatnostima«.