Važno raskršće

NOVI PROBLEMI Rok za rotor Martinkovac produljen, evo kad bi napokon trebao biti gotov

Darko Pajić

Foto: S. JEŽINA

Foto: S. JEŽINA

Do odstupanja od prvobitnog dinamičkog plana došlo je zbog imovinskopravne problematike na pojedinim česticama, te zbog velikog broja kišnih dana i zimskih uvjeta, zbog kojih se nije moglo izvoditi radove tijekom 40 dana u proteklom razdoblju



Izgradnja rotora Martinkovac na Srdočima kasnit će najmanje tri mjeseca zbog novih problema u rješavanju imovinsko-pravnih odnosa, kao i loših vremenskih uvjeta koji su onemogućavali rad na gradilištu u razdoblju od ukupno 40 dana. Tako bi projekt čija je izgradnja započela sredinom listopada prošle godine, a trebao je po ugovorenom roku biti završen u roku od pet mjeseci, odnosno sredinom ovog mjeseca, po novom planu trebao biti realiziran do 15. lipnja. Taj novi rok Hrvatske ceste utvrdile su s tvrtkom GPP Mikić, koja je na natječaju dobila posao vrijedan 7,65 milijuna kuna.


Kako navode u Hrvatskim cestama, do odstupanja od prvobitnog dinamičkog plana došlo je zbog imovinsko-pravne problematike na pojedinim česticama koje se nalaze u obuhvatu budućeg rotora, pa izvođač radova nije mogao biti uveden u posao na sve dijelove gradilišta. Isto tako, zbog loših vremenskih uvjeta, velikog broja kišnih dana i zimskih uvjeta, nije se moglo izvoditi radove tijekom 40 dana u proteklom razdoblju.


Samo retencija


Kako iz navedenog proizlazi, gradnja samog rotora nije niti započela, već se od sredine listopada prošle godine gradila samo retencijska građevina za prihvat oborinskih voda iz Ulica Martinkovac i naselja Srdoči, radove koje u dijelu koji se odnosi na vodoopskrbni sustav sufinancira KD Vodovod i kanalizacija, dok one na retencijskoj građevini sufinancira Grad Rijeka. Sada bi paralelno s dovršavanjem retencijske građevine trebali započeti radovi na izgradnji potpornog zida na lijevoj strani privoza Srdoči, a nakon izrade potpornih konstrukcija pristupilo bi se radovima na prelaganju i izradi novih instalacija, a zatim na izgradnji samog kružnog toka.




Po fazama bi se uvodila i privremena prometna rješenja, jer se promet mora kontinuirano odvijati u razdoblju izgradnje, a to znači kako će na državnoj cesti koja povezuje Diračje, Srdoče i Kastav u idućim mjesecima biti kolona i gužvi, te će biti preporučljivo korištenje alternativnih cestovnih pravaca, prije svega riječke obilaznice. Kada završi gradnja retencije, bit će uspostavljeno novo privremeno prometno rješenje za potrebe gradilišta, o čemu će građani biti pravovremeno obaviješteni.


Nastavak priče


Svi problemi koji se sada događaju s gradnjom rotora samo su nastavak istog scenarija u projektu kružnog raskrižja Ulice Martinkovac i Ulice Miroslava Krleže, koji se pripremao i iščekivao više od pet godina, a kasnio je ponajviše zbog kompliciranog imovinsko-pravnog postupka. Isti je sada navodno sasvim riješen, ali tek treba vidjeti hoće li to potvrditi i stanje na gradilištu i hoće li doista ubrzo započeti i gradnja kružnog toka, a ne samo retencije za oborinske vode.


Osim toga, predviđeno je prelaganje i izrada novih instalacija oborinske kanalizacije, mješovite kanalizacije, vodovoda, transportnog vodovoda, javne rasvjete, elektroenergetskih i telekomunikacijskih instalacija. Preostaje tek čekati na otvorenje rotora Martinkovac.