Smeće zapelo po putu

Marišćina ne prima otpad: Tegljač koji se prevrnuo na Orehovici vozio je riječko smeće u Koprivnicu

Andrej Petrak

Foto F. Vežnaver

Foto F. Vežnaver

Premda je Centar već odavno trebao biti u probnom radu, a iz Ekoplusa i Fonda za zaštitu okoliša u javnost povremeno izlaze s brojkama o nekoliko tisuća tona ondje prerađenog otpada, pogon na Marišćini već desetak dana ne radi



Tegljač s poluprikolicom punom otpada prevrnuo se na bok na čvorištu Orehovica jučer oko 14 sati. Ozlijeđenih nije bilo, no nesreća je jučer poslijepodne na duže vrijeme paralizirala promet dijelom čvorišta, zatvoren je izlazni trak s riječke zaobilaznice u smjeru Zagreba. Uzroke nesreće riječka prometna policija još rasvjetljava, no preliminarni zaključci ukazuju da je vjerojatno u pitanju tzv. ljudski faktor, da se zacijelo radilo o prevelikoj brzini tegljača.


– Kako je nama preneseno, šleperom se prevozilo smeće koje se s Marišćine odvozi u Koprivnicu na spaljivanje. Koliko smo čuli, riječ je navodno o 90 kubičnih metara otpada, teškim dvadesetak tona, izjavio nam je na mjestu nesreće jedan od ljudi uključenih u rješavanje situacije na Orehovici, koji je želio ostati anoniman. Vozač tegljača i predstavnici riječke privatne  tvrtke, u čijem je vlasništvu to vozilo, nisu bili raspoloženi za davanje izjava.


KD Čistoća riječki otpad svakodnevno šleperima prevozi na odlagalište u Koprivnicu. Na to su prisiljeni dok novi Centar za gospodarenje otpadom na Marišćini ne profunkcionira kako spada barem u probnom radu.




Premda je Centar već odavno trebao biti u probnom radu, a iz Ekoplusa i Fonda za zaštitu okoliša u javnost povremeno izlaze s brojkama o nekoliko tisuća tona ondje prerađenog otpada, pogon na Marišćini već desetak dana ne radi. Budući da se smeće negdje mora odlagati, u Čistoći su, kao zasad najpovoljniju i najbližu opciju, odabrali Koprivnicu. Nakon što su kapaciteti odlagališta kod Labina, gdje je Čistoća mjesecima prevozila riječko smeće, postali nedostupni, moguća alternativa Koprivnici, kapacitetom i uvjetima, bio je Donji Miholjac. No, to bi dodatno poskupilo troškove transporta. U svakom slučaju u Čistoći zasad nemaju druge opcije nego da otpad na lokaciji nulte faze Marišćine sa smetlarskih kamiona pretovaruju u šlepere koji potom kreću za Koprivnicu.


– Prisiljeni smo otpad šleperima prevoziti u Koprivnicu sve dok Marišćina ne bude u probnom pogonu, kad mogu zaprimati naše prikupljene dnevne količine. Ondje je probni rad i počeo, ali je prije desetak dana sve opet stalo. Nadamo se da bi Marišćina uskoro opet mogla biti u pogonu, rekla je Marina Babić Brusić iz Čistoće.