Opsežan projekt

Kastav uvodi reda u prometovanje gradom. Evo što će se sve mijenjati

Sanja Gašpert

Nova prometna rješenja morat će, osim veće sigurnosti te veće prohodnosti, zadovoljiti i realne mogućnosti društvenog i gospodarskog razvitka područja



KASTAV Grad Kastav krenuo je u realizaciju kontinuiranog procesa upravljanja prometnim sustavom na svom području kroz izradu Prometne analize Grada Kastva, kojom je analizirano sadašnje stanje te definiran prometni plan i smjernice za poboljšanje prometnog sustava Grada, a kojoj je cilj pridobiti što veći broj građana za realizaciju predloženih mjera.


– Izrada Prometne analize i prometnog plana kao sveobuhvatnog dokumenta na kojemu će se temeljiti prometna politika Grada, korak je u sustavnom pristupu planiranju prometa, a tako i cjelokupnom planiranju prostora i razvoja. Dokument je izradila tvrtka Pro Via d.o.o. Kastav – ističu u Gradu Kastvu.


Autor analize je dr. sc. Ivica Barišić, prometni stručnjak s dugogodišnjim iskustvom u izradi prometnih studija i planova, koji kaže kako se moraju zadovoljiti realne mogućnosti ukupnog društvenog i gospodarskog razvitka Grada.


Veća sigurnost




– Mjere za povećanje sigurnosti prometa, definirane su kao prioritetne mjere i odnose se na mjere smirivanja prometa u zoni školske sportske dvorane i u zoni dječjeg igrališta u Ulici Pilepčić, preoblikovanje raskrižja kod sportske dvorane – Jurjenići/Stražnica, smirivanje prometa u Ulici 111. brigade ZNG-a, prometna signalizacija u zoni autobusnih stajališta školskog autobusa.


U zonama gdje se kreće veći broj djece, predlaže se uspostava mjera smirivanja prometa, kako bi se spriječile potencijalno opasne situacije i nesreće sa tragičnim posljedicama, koje mogu izazvati vozači koji svakodnevno i uporno voze brzinama daleko većim od dozvoljenih iako su svjesni da se nalaze u takvim zonama.


Uz to, neodgovorni pojedinci parkiraju svoja vozila na nogostup, iako u neposrednoj blizini postoje uređena mjesta za parkiranje, čime direktno utječu na preglednost i stvaranje potencijalno opasnih situacija. Parkiranjem na nogostupu zaprečava se prolazak pješacima koji su prisiljeni kretati se kolnikom čime je njihova sigurnost dodatno ugrožena. Predlaže se na tim lokacijama postavljanje uzdignutih ploha na kojima bi bio postavljen pješački prijelaz, kao i stupića kojima bi se spriječilo nepropisno parkiranje na nogostupima – kaže dr. sc. Ivica Barišić.


Dodaje kako se u Ulici 111. brigade ZNG-a predlaže, u koordinaciji s MUP-om, nabavka i postavljanje fiksne kamere za mjerenje brzine vožnje. Upravo pred dva tjedna na toj dionici dogodila se prometna nesreća kada je vozilo zbog prevelike brzine izletjelo s kolnika, srušilo stablo u zelenom pojasu i završilo na nogostupu. Tom dionicom kreće se velik broj školske djece i šetača te je samo zahvaljujući pukoj sreći izbjegnuta tragedija nezamislivih razmjera – kaže dr. Barišić.


Također, dodaje, predložene su izmjene u režimu prometovanja na području naselja Jurjenići i Novo naselje Ćikovići, Rešetari, na dijelu ulice Rubeši (kod Termaga) te u Ulici Put Kalvarije. Prijedlozi izmjena poslani su na mjesne odbore te se očekuje mišljenje građana. Kratkoročne mjere u području prometa u mirovanju su uspostava sustava kratkotrajnog zaustavljanja tzv. K&R sustav (Kiss&Ride sustav), definiranje lokacija za mjesta parkiranja vozila zaposlenika te izgradnja manjih parkirališta u zonama naselja gdje god postoje prostorne mogućnosti.


Županijske ceste


– Dostupnost do starog dijela grada Kastva koji je lociran na brijegu, za starije i teže pokretne osobe te roditelje s dječjim kolicima predstavlja priličan izazov. Stoga se predlaže uvođenje sustava kratkotrajnog zaustavljanja, na način da se na samom početku pješačke zone na Trgu Matka Laginje označe dva parkirna mjesta koja bi služila isključivo za kratkotrajno zaustavljanje radi iskrcaja putnika.


Isti princip predlaže se u zoni ispred osnovne škole u Istarskoj ulici, gdje bi se označilo osam do deset parkirnih mjesta u sustavu kratkotrajnog zaustavljanja koji će vrijediti u vrijeme održavanja nastave, određene dane u tjednu i sate tijekom dana, isključivo za iskrcaj djece. Na ovaj način izbjegla bi se današnja situacija gdje roditelji, zbog parkiranih automobila, djecu iskrcavaju na samom kolniku, ističe autor.


Dodaje kako je jedna od preporuka da se ovisno o prostornim mogućnostima uredi što veći broj površina za potrebe parkiranja vozila stanara pojedinih naselja. Kao primjer dobre prakse može se istaknuti uređenje parkirališta u Ulici Pilepčić, čime je dobiveno oko 20 parkiranih mjesta za stanare okolnih zgrada. Za provedbu nadzora većeg broja navedenih mjera bit će potrebno ustrojiti prometno redarstvo u Gradu Kastvu.


– Potrebno je poduzeti mjere na rekonstrukciji postojećih županijskih cesta, a tu se kao prioritetna postavlja dionica ŽC 5021 Žegoti-Viškovo. Izgradnja spojne ceste prema naselju Srdoči (nastavak ŽC 5206) predstavlja spoj grada Kastva na mrežu prometnica grada Rijeke. Izgradnja ove spojne ceste prema naselju Srdoči svoju punu opravdanost dobit će kada se izgradi kvalitetan spoj naselja Srdoči s naseljem Grpci.


Prostornoplanskom dokumentacijom planirana je izgradnja nove ceste koja bi prolazila južnim rubom Radne zone Žegoti i koja bi se na području Marinića spajala na novu državnu cestu Rijeka – Marišćina (D427). Izgradnjom ove ceste dobit će se kvalitetna veza Grada Kastva na mrežu prometnica visoke razine uslužnosti u široj zoni, te će predstavljati kvalitetnu vezu i sa gradom Rijekom, uz izbjegavanje redovitih prometnih zagušenja koji se događaju na pravcu Srdoči – Diračje, kaže autor.