Razvojni dokument

Kastav ima novu strategiju razvoja turizma

Srđan Brajčić

Grad Kastav upravo je turizam definirao kao jednu od svojih važnijih grana gospodarstva



KASTAV Gradsko vijeće Kastva jednoglasno je usvojilo Strategiju razvoja turizma grada Kastva za razdoblje od 2018. do 2025. godine koju je izradila specijalizirana tvrtka za poslove u turizmu i hotelijerstvu Horwath HTL. Strategija predstavlja ishodišni dokument koji postavlja glavna opredjeljenja dugoročnog turističkog razvoja Kastva. Naime, Grad Kastav upravo je turizam definirao kao jednu od svojih važnijih grana gospodarstva, a u dokumentu se naznačuje da bi se turistički razvoj trebao oslanjati na bogatoj kulturnoj i prirodnoj baštini toga kraja, ali koja se mora moderno povezati i interpretirati.


Strategija polazi od analize postojećeg stanja, pa je opisan potencijal na temelju kojeg su definirani strateški okviri razvoja turizma do 2025. godine. Ističu se geografske, prirodne i klimatske prednosti Kastva, ali i jačanje malog i srednjeg obrtništva i poduzetništva, što su važne komparativne značajke za razvoj turističke ponude grada. U dokumentu su kao postojeće turističke atrakcije naznačene stara gradska jezgra, gradske zidine, Crekvina, Fortica, Mići zavičajni muzej, Halubajski zvončari, šume Loza i Lužina, Muzejska zbirka Kastavštine. No, kulturna baština nije dovoljno iskorištena u turističke svrhe.


Jednako tako, napominje se da se sadašnje kulturno-zabavne manifestacije primarno organiziraju za lokalno stanovništvo, a Kastav bi morao pojačati i svoju gastronomsku ponudu. Strategija je pak internetske stranice lokalne Turističke zajednice ocijenila lošima, a primijećeno je i to da bez novca iz gradskog proračuna ona ne bi ni postojala. Upozorava se također da Turistička zajednica većinu novca troši na administraciju i organizaciju manifestacija koje nisu dobro posjećene.




Pohvaljen je međutim razvoj ponude aktivnog odmora, prvenstveno onog biciklističkog, kao i značajna ulaganja u kulturne znamenitosti grada. Strategija evidentira da u Kastvu značajno raste broj turističkih dolazaka i noćenja, ali se naznačuje da grad ima 648 kreveta, od čega se 95 odnosi na apartmane i studija. Kastav ima, naime, samo jedan hotel, Kukuriku, s 30 kreveta.


Strategija stoga ističe važnost povećanja broja kreveta i podizanje kvalitete apartmana. Kao poželjni tipovi smještaja definirani su hostel, difuzni hotel, boutique hotel i bike hotel.


Ističe se važnost daljnjeg razvoja odmorišnog, izletničkog i turizma specijalnih interesa koji će se temeljiti na kulturi i aktivnom odmoru. Osim toga, apelira se na uređenje vidikovca Fortica i Žudika, zatvaranje prometa u starom gradu, postavljanje brojača gostiju, uvođenje besplatnog wi-fi, organiziranje tržnice na otvorenom, uređenje interpretacijskog centra Belica, te Vincenta i Ivana iz Kastva.


Naglasak je i na valorizaciji kastavskih legendi, tradicija, mitova i priča. Drugim riječima, ova inicijativa interpretirat će mitove, legende i atrakcije grada, što će gostima omogućiti formiranje vlastitog itinerara s ciljem oživljavanja stare gradske jezgre i kastavske rožice, kako bi oni postali jedan od prepoznatljivih simbola Grada.