Oporba traži tematsku sjednicu

HDZ o javnom prijevozniku: Kako bez straha poslati dijete u školu busom Autotroleja?

Damir Cupać

Foto M. Gracin

Foto M. Gracin



RIJEKA Riječki HDZ mišljenja je da nije dostatno staviti problematiku poslovanja i funkcioniranja Autotroleja kao točku dnevnog reda na Gradskom vijeću, već će s kolegama iz Mosta i Akcije mladih zatražiti tematsku sjednicu.


– Za to je potrebna jedna trećina potpisa vijećnika i uvjereni smo da ćemo ih skupiti. Jer, ono što se događa u Autotroleju zahtijeva puno dublju analizu. Sredinom listopada prošle godine Autotrolej je ukinuo 37 dnevnih polazaka autobusa radnim danom, na najprometnijim riječkim gradskim linijama. Kao da to nije bilo dosta, 14. siječnja ove godine, ukinuli su još niz polazaka na gradskim linijama, a dio linija prometovat će na skraćenoj trasi. Na taj način se ruši standard kvalitete življenja u Rijeci. Dugogodišnje loše poslovanje i loša politike doveli su do sadašnje situacije, a gradonačelnik u svakoj upućenoj kritici vidi ustaše i partizane i to mu je nažalost prolazilo do sada. Možda su ovi autobusi koji gore i iz kojih suklja dim zapravo neki programi u projektu EPK 2020. Neka kulisa, izjavio je predsjednik Kluba HDZ-a Josip Ostrogović.


Dodao je da je do sada daleko najbolji projekt aktualnog gradonačelnika dijeljenje ribica i bevande na Korzu.


– Sad ima i renovirani namještaj s Galeba, koji može staviti na Korzo dok se jede, da ljudi mogu i sjesti na miru, kazao je Ostrogović, pa se vratio na Autotrolej.– Solventnost je pokazatelj dugoročne financijske stabilnosti. Jedan od najvažnijih pokazatelja solventnosti poslovanja je stupanj zaduženosti kao odnos ukupnih obveza i aktive (imovine poduzeća) što kod TD Autotrolej već godinama pokazuje da je ovo gradsko poduzeće u velikim problemima.

Plaćanje radova koji se nisu izvršili, masovni odlazak vozača zbog loših uvjeta rada, ništa od toga nije od jučer i nije došlo preko noći, već se dugi niz godina Autotrolej koristi za krpanje financijskih rupa koje je stvorio gradonačelnik i njegova svita koji ovaj prekrasni grad pretvaraju u provinciju, ocijenio je Ostrogović.


Gradska vijećnica Filipa Capan postavila je pitanje kako si je komunalno društvo dopustilo da se dovede u situaciju u kojoj zbog nedostatka vozača ukida redovne linije te time smanjuje uslugu onima koji ih plaćaju, građanima.


– Ažurnim praćenjem tržišta rada moglo se na vrijeme uočiti kako nedostaje potrebni kadar za obavljanje djelatnosti te pravovremeno pristupiti suradnji sa HZZ-om poradi prekvalifikacije trenutno nezaposlenih. Mehanički kvarovi nisu neočekivani. Naime, održavanje voznog parka prepušteno je društvu Rijeka plus, te smo unazad nekoliko mjeseci mogli pročitati u medijima kako je održavanje izrazito loše. Svi mi, korisnici usluga komunalnog društva Autotrolej, plaćamo uslugu za siguran javni prijevoz za obavljanje svakodnevnih obaveza, a usluga je minimizirana, nesigurna ili je čak više niti nema. Može li mi netko reći, kako jedan roditelj bez bojazni, može poslati dijete u školu autobusom kada postoji velika mogućnost da će se tom autobusu dogoditi da ostane bez kočnica, da mu počne dimiti iz motora ili u još gorem slučaju zapaliti?, upozorila je Capan.