Ministar o inicijativi

BUTKOVIĆ O MOSTARINI ‘Neka se u PGS-u dogovore, jesu li za ukidanje naplate ili za novu cestu’

Tihana Tomičić

Foto Sergej Drechsler, Ivica Tomić

Foto Sergej Drechsler, Ivica Tomić

Izgleda da neke stranke žele samo skupljati bodove na ovoj temi. Neka se u PGS-u dogovore jesu li za ono što je potpisao Darijo Vasilić, ili za ono što je izjavio Nikola Ivaniš, kaže Oleg Butković



RIJEKA Inicijativa PGS-a i Unije Kvarnera o ukidanju naplate mostarine za otok Krk, koja već sada za epilog ima dvije tužbe Ustavnom sudu, dobiva sve više novih zapleta. Naime, nakon što se prošlog tjedna pokazalo da nisu svi krčki načelnici oduševljeni idejom da se naplata mostarine u potpunosti ukine za sve kategorije, jer se novac od nje ciljano može usmjeravati u razvoj prometa na Krku, sada se pokazuje da su neki od njih ranije potpisali ideju o gradnji nove ceste, tzv. plave magistrale, a kasnije ipak poduprli inicijativu da se naplata ukine.


Gradonačelnik koji se našao između čekića i nakovnja, odnosno između zahtjeva i potreba svojih građana s jedne, te političkog profita svoje stranke, PGS-a, jest gradonačelnik Krka Darijo Vasilić. Naime, na sastanku koji je održan prošle godine u veljači, a na kojem se okupilo svih sedam krčkih načelnika zajedno s ministrom mora, prometa i infrastrukture, zaključeno je:


Podržali cestu na Krku


– Sukladno zaključcima sastanka od 5. veljače 2018. godine u Ministarstvu mora i prometa, održanog u Gradu Krku, na kojem se raspravljalo o razvoju prometnog sustava otoka Krka, u prvom redu izgradnji punog profila ceste D102 s duplim kolnikom sa svake strane od Grada Krka do Krčkog mosta, a istovremeno o izgradnji brze prometnice na istočnoj strani otoka Krka po trasi nekadašnje »plave magistrale«, Koordinacija ocjenjuje nužnim nastaviti razgovore s ministrom Butkovićem, jer je stanje na prometnicama u ovogodišnjoj turističkoj sezoni ukazivalo na potrebu hitnog iznalaženja pravih rješenja.




Obzirom da se kroz naplatu mostarine na Krčkom mostu već godinama ostvaruju značajno veći prihodi od troškova održavanja mosta, Koordinacija predlaže Ministarstvu da se dio sredstava uprihodovanih kroz naplatu mosta namjenski uplaćuje na poseban račun otvoren za tu namjenu iz kojeg bi se financirala izgradnja nove brze ceste na otoku Krku i priprema za izgradnju za izgradnju novog mosta«.



Darijo Vasilić ne krije da postoje različiti pristupi ovoj temi:


»Ono što je naša intencija jest da se barem stanovnike naše regije, Primorsko-goranske županije, oslobodi plaćanja mostarine, kao što smo tražili i da se oslobode stanovnici riječkog prstena naplate na trasi Rupa-Rijeka, te Gorana od Ravne Gore do Grobnika.


Moj je osobni prijedlog kao gradonačelnika Krka taj kompromis – dakle, ako bi stranci i dalje plaćali mostarinu, a ljudi iz ove regije ne, tada bi se ostvarila oba cilja, rasteretilo bi se ovdašnje stanovništvo naplate, a i mogla bi se graditi nova cesta na Krku, što je svakako naša potreba«, rekao nam je Vasilić.


Čini se da upravo zbog ovakvog stava na presici PGS-a u ponedjeljak nije bilo Vasilića, koji zajedno sa ostalim krčkim načelnicima čeka ovih dana sastanak kod Butkovića na temu gradnje krčke »plave magistrale«.



To znači da je Koordinacija krčkih načelnika jednoglasno podržala prijedlog o gradnji nove moderne ceste koja bi išla istočnom stranom otoka kao 4-tračna cesta, dok bi ostatak trase do Stare Baške išao u obliku brze ceste, a onda bi se u Staroj Baški gradilo novo trajektno pristanište za liniju za Rab. No, preduvjet za to je da se most nastavi naplaćivati kao i dosad, dakle za sve kategorije osim za stanovnike otoka, odnosno sve pravne i fizičke osobe koje imaju adresu na otocima. 


Među potpisnicima tih zaključaka bio je i PGS-ov načelnik Darijo Vasilić. S druge strane, PGS i Unija Kvarnera tvrde da su otočani neravnopravni u odnosu na druge u Hrvatskoj, s obzirom da se nigdje drugdje mostarine više ne naplaćuju, te traže ukidanje naplate, a na konferenciji za novinare u ponedjeljak optužili su HDZ-ovog ministra Olega Butkovića da je izvršio pritisak na dio načelnika i da je rezultat toga promjena politike i Ministarstva i dijela načelnika, koji više nisu za ukidanje mostarine, a prošle godine su bili za to.


Odluka ministra


– Ministarstvo mora u suradnji s međunarodnim kreditnim institucijama razgovaralo je o tom problemu, o čemu su upoznati i župan i svi krčki načelnici. Ali ovo je politikantstvo, jer izgleda da pojedine stranke žele samo skupljati bodove na ovoj temi. Neka se u PGS-u dogovore jesu li za ono što je potpisao njihov predsjednik Darijo Vasilić, ili za ono što je izjavio počasni predsjednik Nikola Ivaniš, kaže Butković.


U prijevodu, on je kao ministar u komunikaciji sa Svjetskom bankom oko financiranja projekta gradnje »plave magistrale« na Krku, a na PGS-ove optužbe da je »smiješno reći da je jednim nalogom ministra Butkovića sada krenula izrada projektne dokumentacije za novu cestu«, ministar kaže: »Naravno da se radi o odluci ministra, nego koga, a dogovor je još u veljači prošle godine bio da Hrvatske ceste krenu u izradu te dokumentacije.


Kao ministar shvaćam potrebu stanovnika otoka Krka za takvom novom cestom i učinit ćemo sve da se ona sagradi, tim više što su to potpisali i svi krčki načelnici. Nova cesta je već u planovima Hrvatskih cesta«, rekao nam je ministar Oleg Butković.


Objašnjava da je novi most u državnoj Strategiji razvoja prometa u RH za razdoblje do 2020. godine, te ne bi bio nužno vezan uz novu »plavu magistralu« jer ovisi o razvoju, odnosno premještanju luke Rijeka, ali spremnost za gradnju nove cestu u Ministarstvu postoji, ističe.