Gorski kotar

FUŽINE BEZ “SV. ANTONA” Poznati turistički brodić na jezeru Bajer ove sezone neće biti popravljen

Marinko Krmpotić

Brodić čeka popravak na Vrelu  / arhiva NL

Brodić čeka popravak na Vrelu / arhiva NL

Brodić je prošle zime potonuo pod velikim količinama snijega pri čemu mu je ozbiljno oštećen elektromotor. Popravak će biti skup, a koncesionar, Općina i TZ Fužine »prebacuju lopticu«



 Lako je moguće da ovog ljeta valovima jezera Bajer neće ploviti mnogima dragi i za Fužine već tipični turistički brodić »Sv. Anton«.


Naime, tijekom prošle žestoke goranske zime brodić je oštećen velikim količinama snijega koje su, čini se, nakratko dovele i do potonuća, odnosno oštećenja elektromotora.


Zbog svega toga brodić je još zimus otegljen prema Vrelu gdje čeka popravak. No, govori nam načelnik Općine Fužine David Bregovac, stanje nije nimalo jednostavno ni optimistično.





Kad govorimo sadržajima kojih ne nedostaje, Jakovljević misli i na western gradić Roswell, »filmski« gradić izgrađen na Špičunku (područje između Vrata i Lokava) za potrebe snimanja filmova o indijanskom poglavici Winnetou. Ta je lokacija sve zanimljivija potencijalnim turistima, posebno njemačkim koji itekako znaju za Winnetoua, pa će ove godine u znatno većoj mjeri nego do sada zaživjeti organizirani grupni posjeti ovom kaubojskom gradiću.



Tko je kriv?


– Koncesionar koji upravlja brodom doveo je firmu koja se bavi popravcima elektromotora i oni su, koliko je meni poznato, kontaktirali TZO Fužine koja uporavlja brodom i izvjestit će ih o troškovima popravka. Opet neslužbeno saznajem da će riječ biti o vrlo velikoj svoti koju ne želi platiti koncesionar jer se ne smatra odgovornim za učinjenu štetu, a moj je stav da ni mi kao Općina Fužine to ne trebamo platiti. Naime, još 2013. godine Općina Fužine je turistički brodić »Sv. Anton« ugovorom dala Turističkom uredu Fužine na korištenju, a oni su uskoro pronašli koncesionara. Drugim riječima to znači da mi kao lokalna samouprava već pet godina s tim brodićem nemamo veze, a sad bi trebali platiti štetu! Upravo stoga angažirao sam odvjetničko društvo koje će preuzeti cijeli slučaj pa ćemo vidjeti koje su nam pravne mogućnosti, govori Bregovac koji priznaje da postoji opasnost da brodić ovog ljeta ne vozi Bajerom.


– No, ako do toga dođe nećemo u potpunosti odustati od rada brodića. Naime, ideja je da ga bar za tu jednu sezonu pretvorimo u kafić na vodi kako bi ga bar na neki način iskoristili. U tijeku ove i prvog dijela naredne godine pokušat ćemo riješiti tu priču s popravkom elektro motora te ga narednu godinu prebaciti na Lepenicu, djelomično i stoga što bi naredne godine jezero Bajer trebalo biti ispušteno pa će se vožnje brodićem moći realizirati samo na jezeru Lepenice, rekao je Bregovac.


Drugi sadržaji


Marinko Jakovljević, direktor TZO Fužine, potvrđuje da ove godine »Sv. Anton« najvjerojatnije neće broditi Bajerom.


– Činjenica je da su oštećenja prevelika i da brod ne može na vodu. Konačnu procjenu ukupne štete još čekamo i kad pristigne vidjet ćemo što i kako dalje. Naravno, ponuda turističke vožnje jezerom Bajer će nam nedostajati, ali na svu sreću Fužine kao turističko mjesto imaju i brojne druge sadržaje i adute pa nas to neće bitnije omesti u nastojanju da gostima koji dolaze u Fužine omogućimo zanimljiv boravak, rekao je Jakovljević koji u načelu nema ništa protiv ideje da »Sv. Anton«, dok ne bude spreman za plovidbu, postane »kafić na vodi«, ali ta je odluka, kaže, na čelništvu Općine Fužine.