Zadovoljni domaći i gosti

U Matuljima zadovoljni sezonom: ‘Odmor u zaleđu postao je pravi hit za strance turiste’

Aleksandra Kućel Ilić

Nizozemski gosti u Matuljima / snimio Marin Aničić

Nizozemski gosti u Matuljima / snimio Marin Aničić

Kako bismo pomogli iznajmljivačima u suradnji s Općinom Matulji, već godinama, krajem godine organiziramo tečaj učenja jezika, radionice uređenja interijera i eksterijera, pomoć oko izgradnje bazena, izrade kvalitetne fotografije, te promocije.



MATULJI – Marijana Kalčić, direktorica Turističke zajednice Općine Matulji organizirala je prigodnu svečanost uz dodjelu nagrada i ležernu razmjenu dojmova za 10.000-tog gosta u privatnom smještaju na području ove, iz godine u godinu u turizam sve više uključene općine. Uloženi trud pokazuje rezultate, pa sve više turista bira lagani odmak od »prvog reda do mora« za »punjenje baterija«.


Kakva je dosadašnja turistička sezona u zaleđu Opatijske rivijere, te kakvi su bili mjeseci lipanj i srpanj u odnosu na isto razdoblje lani?


– U prvih sedam mjeseci na području TZO-a Matulji ostvaren je 11.261 dolazak i 51.950 noćenja, što je šest posto više dolazaka i 15 posto više noćenja u odnosu na 2017. godinu. Što se tiče lipnja, rezultati su minimalno niži (indeks 99 i 95), a srpanj je za jedan posto bolji u dolascima i 13 posto bolji u noćenjima.


Marmelade, rakije, vino




Koliko privatnih iznajmljivača danas postoji na području Općine Matulji i raste li njihov broj?


– Trenutačno na području općine Matulji posluju 244 privatna iznajmljivača i to na 1.264 stalne i 414 pomoćnih postelja. Njihov broj iz dana u dan raste, te smo u godinu dana dobili 40 novih iznajmljivača, odnosno 300 novih ležajeva. Najviše iznajmljivača djeluje na području Matulja i to njih 130, te u Bregima 29 i u Rukavcu 23. Po jednog ili dva iznajmljivača imamo i u mjestima kao što su Vele Mune, Brdce, Zaluki i Žejane.


Sve je više i kuća za odmor. Koliko ih postoji i u kojim mjestima, te koliko njih ima i bazene ili se njihovi vlasnici bave agroturizmom?


– Kuća za odmor danas ima 39 (7 više nego 2017.) i to gotovo u svim mjestima naše općine (Matulji, Vele Mune, Brdce, Šapjane, Lipa, Zvoneća, Škalniški, Pasjak, Brešca, Ružići, Mali Brgud, Bregi, Veli Brgud, Rukavac, Jušići, Principi, Žejane) većina ima i svoj bazen, ali i puno apartmana i soba ima bazene. Što se tiče agroturizma, mislim da se svi iznajmljivači pomalo bave nekim vidom istoga, jer svojim gostima nude proizvode iz vrta, domaće marmelade, rakije, vino…, naravno kao poklon, a sve kako bi bili što konkurentniji i privukli gosta na daljnje dolaske. Većina naših iznajmljivača pomno osluškuje trendove u turizmu i želje i potrebe svojih gostiju, pa u skladu s time upotpunjuju ponudu, nude razne usluge i zaista su gostoljubivi, što gosti prepoznaju i rado šire lijepe informacije o iznajmljivačima i našoj destinaciji. Definitivno, da nema kvalitetnih privatnih iznajmljivača, jer gosti su s njima stalno u kontaktu bilo da se radi o problemu ili samo ćakuli o vremenskoj prognozi, ne bi bilo ni turizma na području Općine Matulji!


Koliko mjeseci u godini traje sezona na matuljskom području i koji su načini uz koje bi se mogla produžiti?


– U Matuljima je glavna sezona od travnja do kraja rujna, ali oni iznajmljivači koji imaju kapacitete prilagođene zimskim uvjetima rade i cijele godine te u zimskim mjesecima ugošćuju goste koji na naše područje dolaze uglavnom radi zdravstvenih usluga, ali i one goste koji se bave rekreativnim sportovima, te dolaze u naš kraj radi karnevala.


Sigurno da bismo svi zajedno morali još jače poraditi da goste privučemo i mimo »sunce, more, bazen« termina, ali to nije samo matuljski problem, već se to mora pokušati riješiti na »višim instancama«.



Desettisućiti gost u privatnom smještaju od lani se slavi u matuljskoj turističkoj zajednici i izgleda da ta brojka postaje tradicija i da se »love« i neke veće brojke. Ovogodišnja jubilarna gošća je 11-ogodišnja Luna Van Bochove iz Nizozemske, koja je sa svojom brojnom obitelji, tatom Remcom, djedom Abrahamom Ariem, bakom Grietje, barbom Marcelom, tetom Arianne i rođacima Lizom, Rezom i Joelom odsjela u privatom smještaju kod obitelji Rumac u kući za odmor Matuljima. Oduševljani malim znakovima pažnje, tortom, poklonom i samim dolaskom predstavnika lokalne turističke zajednice, otvoreno su popričali o Hrvatskoj i našem kraju. Rekli su da im ovo nije prvo ljetovanje u našoj zemljli, da su prošle godine posjetili jednu drugu regiju, ali i da će definitivno ponovno doći u naš kraj, jer kako govori Remco, obiteljski glasnogovornik, ovdje je sve blizu, na najviše 15 minuta. Kao strastveni ronioc obišao je sve ronilačke centre, ali posjetii su i otoke Cres i Krk, kao i cijelu Istru. Smatra da naša regija nudi sve što je jednom turistu potrebno i da to radi jako dobro. Kaže i da su cijene vrlo razumne, a jedino što ih muči je pomanjkanje parkinga i loš sustav naplate za strance.


Luna, amsterdamska osnovnoškolka, koja kao i ostatak djece iz obitelji obožava roniti, plivati i cijeli dan biti u moru, zaključila je kako se moraju svakako vratiti, jer je u Hrvatskoj fantastično, prelijepo, toplo, uz divne plaže i kristalno čisto more.


Kuća za odmor obitelji Rumac u funkciji je od ove godine, a gosti kao prednost ističu bazen koji je stalno u uporabi i gostoprimstvo iznajmljivača. Smatraju da je obiteljski smještaj poseban jer od domaćina možeš dobiti kvalitetne i konkretne informacije, te još bolje upoznati zemlju i običaje. Ornela, vlasnica ove prekrasne kuće napominje da im je ovo tek prva sezona, ali da su izuzetno zadovoljni kako je krenulo. Hvali redom sve dosadašnje goste i otkriva nam neke tajne svoje gostoljubivosti. Ističe da u iznajmljivanju nije sama, već je to obiteljski posao u kojem svatko ima svoj zadatak i baš zbog supruga Đanija, kćerke Nikoline, sina Ninota, zeta Vorena i njegove majke Romi, svi kotačići savršeno se kreću i zajedno čine odličan team koji gosti prepoznaju, pa će se tako i obitelj Van Bochove vjerojatno vratiti i dogodine.



Postoje li manifestacije koje su motiv dolaska za turiste, a ako ih nema dovoljno, je li moguće osmisliti neke nove i kakve bi one trebale biti?


– Turisti prvenstveno dolaze radi odmora i manifestacije nisu njihov motiv za odabir naše destinacije, nego ih posjećuju jer se zateknu ovdje. Ono što ih privlači je karneval i na promociji bi trebalo dodatno poraditi. Prostora za mega manifestacije u Matuljima nema, ali mogli bismo u suradnji s mjesnim odborima, po uzoru na druge regije, osmisliti razne festivale (hrane, pića, autohtonih proizvoda), a sve za promociju lokalnih proizvođača i same destinacije.


Kako postati bolji


Kakva je struktura gostiju, od dobnih granica, do zemalja iz kojih dolaze?


– Većina gostiju, njih 89 posto je stranih državljana i to iz Njemačke (24 posto), Italije (17 posto), Poljske (5 posto) i Austrije (5 posto), a domaći gosti dolaze najviše iz Grada Zagreba, Splitsko-Dalmatinske, Zagrebačke, te Osječko-Baranjske i Varaždinske županije. Naša destinacija najzanimljivija je osobama od 25 – 54 godine starosti, a najviše je mladih obitelji s djecom. Zanimljiv je i podatak da nas posjećuje više muškaraca, nego žena i to za 44 posto.


Što sve čini Turistička zajednica kako bi se više gostiju privuklo na područje Općine Matulji?


– Turistička zajednica Općine Matulji, u suradnji sa svim turističkim zajednicama sudjeluje u promociji rivijere na sajmovima, road show-ima i prezentacijama u državi i u inozemstvu. Akcije nagrađivanja jubilarnih gostiju također su odlična prilika za »ćakulu« s gostima ali i s iznajmljivačima jer nam neformalne prilike daju bolji uvid u ono što bismo trebali promijeniti, unaprijediti, poboljšati, kako pomoći iznajmljivačima i biti još bolji, prepoznatljiviji na tržištu ali i kako i na koji način pokušati produžiti sezonu.


Kako bismo pomogli iznajmljivačima u suradnji s Općinom Matulji, već godinama, krajem godine organiziramo tečaj učenja jezika, radionice uređenja interijera i eksterijera, pomoć oko izgradnje bazena, izrade kvalitetne fotografije, te promocije.


Nadam se da će dosadašnja iskustva iznajmljivača potaknuti i druge stanovnike Općine Matulji ali i neke druge investitore da se počnu baviti turizmom, jer samo zajedničkim snagama možemo privući još gostiju koje će naša kvaliteta oduševiti i biti im poticaj za daljnje dolaske.