Ispred tržnice zatišje

Novac za “Advent na mrkate” u Opatiji dodijeljen privatniku bez natječaja, a tamo se ne događa – ništa

Marina Kirigin

Prostor ispred tržnice je skromnije uređen nego proteklih godina / Snimio Marina KIRIGIN

Prostor ispred tržnice je skromnije uređen nego proteklih godina / Snimio Marina KIRIGIN

Iako je iz gradske blagajne izdvojeno 170.000 kuna, od paljenja lampica do 20. prosinca OFC Agency nije organizirao niti jedno događanje na tržnici, a uglavnom radi samo jedan od tri zakupca



OPATIJA  Sve je počelo obećavajuće. Paljenje lampica na opatijskoj tržnici privuklo je velik broj ljudi, nastupila je klapa, ponuđena nešto drugačija eno-gastro ponuda od uobičajene, na dizajnerskom okruglom roštilju među posjetiteljima pekli su se tuna steakovi, pilo kvalitetno vino.


Istina, i cijene su bile »zericu« više od uobičajenih, ali su odgovarale ponuđenoj kvaliteti. No, bilo je i one nešto običnije blagdanske ponude, hot dog, kuhano vino, kuhani džin po isto tako uobičajenim blagdanskim cijenama. A onda zatišje.


Iako je iz gradske blagajne za projekt Adventa na mrkate izdvojeno 170.000 kuna, od paljenja lampica do 20. prosinca na tržnici nije organizirano niti jedno događanje pa je to izgleda rezultiralo i odlaskom jednog od tri zakupca adventskih kućica i prostora na tržnici. Pred opatijskim mrkatom uglavnom radi samo jedan od tri zakupca, a prostor je i skromnije uređen nego proteklih godina.




Novac za organizaciju te priredbe iz gradskog proračuna dan je Festivalu Opatija, a njezin ravnatelj Ernie Gigante Dešković taj je novac odlučio dati u privatne ruke bez natječaja, uz obrazloženje da to, s obzirom na iznos o kojem se radi, može učiniti. Novac je dobila opatijska marketinška agencija OFC Agency iza koje stoje Zoran Zdelar i Mladen Kranjčec.


Bolji od ostalih


– Za advent na tržnici Grad je osigurao sredstva i prošle godine ih je dodijelio firmi X. Jedina razlika je što su ove godine ta sredstva prvo došla nama kao gradskoj ustanovi za posredništvo i zatim odabranoj firmi. Za ovakve stvari ne postoji obveza javnog natječaja jer se on svodi na najnižu ponudu, a ne može ova događanja raditi onaj tko traži najmanje, nego onaj tko za osigurani iznos pruža najviše. Dodatno smo primili još nekoliko ponuda zainteresiranih i uvjeti koje je ugovorno prihvatio OFC se pokazao bolji od ostalih jer ne obuhvaćaju samo program i kućice već niz dodanih vrijednosti poput dodatnog ukrašavanja, osiguranja, marketinga, itd. Odabrani su oni koji su se pokazali najboljima, a trebalo bi nam biti drago što je to netko iz Opatije jer je bilo interesa čak iz drugih županija – stoji u odgovoru Deškovića, a u kojem pojašnjava i da Festival Opatija organizira Advent na Ljetnoj pozornici i paralelno radi na događanjima u Gervaisu, Švicarskoj kući, Interpretacijskom centru Andrije Mohorovičića te organizira dječji i središnji doček Nove godine u Opatiji.


Ravnatelj je rekao i da je za tu priredbu izdvojeno onoliko koliko je Grad osigurao, 170.000 kuna bruto, a na pitanje zbog čega na navedenoj lokaciji do 20. prosinca nema nikakvog programa, navodi:


– Već je bilo svečano paljenje svijeća s božićnom dekoracijom i programom, kućice su tamo, a za Badnjak su predviđena cjelodnevna događanja uz zatvaranje glavne prometnice… Turistička zajednica objedinjuje program i on je objavljen na njihovim mrežnim stranicama. Treba gledati cjelovitu sliku Adventa. Cilj je da se događanja na tržnici intenziviraju kako se približavaju Božić i Nova godina jer se središnji doček održava tamo, dok su Ljetna pozornica i Šporer u fokusu Adventa sada – odgovara Gigante Dešković.


Sve kreće 20. prosinca


Zoran Zdelar iz OFC Agency kaže da je do odlaska zakupca iz adventske kućice na tržnici došlo zbog svađe dvaju poslovnih partnera koji su je uzeli u zakup. Međutim, navodi da su već pronašli novog zakupca prostora te da će u prostor ući Boćarija sa svojim marendama. Na pitanje zbog čega na tržnici do 20. prosinca nema programa, Zdelar odgovara da ima manjih programa.


– Sutra imamo DJ Vedrana i prošlog vikenda smo ga imali. Naglasak Adventa na tržnici je na zadnjih deset dana, od 20. prosinca imamo svakodnevni program. Od jačih stvari imamo koncert Alena Vitasovića 21. prosinca, a glavni događaj nam je Ludi Badnjak u Opatiji kada ćemo imati 18 sati kontinuiranog zabavnog programa – objašnjava Zdelar, a na pitanje koliko su novaca dobili od Festivala Opatija kaže »136.000 kuna plus PDV«.


– To baš i nije dovoljno za organizaciju takve priredbe pa smo se odlučili fokusirati na posljednjih deset dana. Možda na prvu zvuči puno, ali nije tako kada se raspodijeli na sve troškove. Zadnjih godina taj mrkat tijekom Adventa nije pretjerano zaživio, s time da su bila i veća sredstva u igri, ako se ne varam zadnjih godina se izdvajalo po 200 tisuća kuna – rekao je Zdelar, a na pitanje koliko naplaćuju ugostiteljima zakup adventske kućice, kaže da taj podatak ne može dati jer su kućice iznajmljene od poslovnog partnera.