Nakon proučavanja i pregovora

Za plutajući LNG terminal stigle četiri ponude: Odluka će biti objavljena u idućih nekoliko tjedana

Marinko Glavan

Foto S. Ježina

Foto S. Ježina

Jedna ponuda je stigla nakon isteka roka i ona neće biti uključena u postupak ocjenjivanja



ZAGREB  Na natječaj tvrtke LNG Hrvatska za nabavu plutajuće jedinice za skladištenje i uplinjavanje tekućeg prirodnog plina (FSRU), odnosno broda-plutajućeg LNG terminala, stigle su ukupno četiri ponude, od kojih je jedna stigla nakon isteka roka, jučer u 14 sati, potvrdila je Barbara Dorić, direktorica LNG Hrvatska. Odluka o najpovoljnijoj ponudi, prema njenim će riječima biti objavljena u idućih nekoliko tjedana, nakon detaljnog proučavanja svih ponuda i pregovora s ponuđačem, koji prema propozicijama natječaja mora ući u vlasničku strukturu LNG Hrvatska, s udjelom između 25 i 49 posto.


– Tri ponude koje su stigle na vrijeme idu u postupak ocjenjivanja. Po završetku tog postupka, kada se donese odluka o ekonomski najpovoljnijoj ponudi, s odabranim ponuđačem započinju pregovori o sklapanju međudioničarskog ugovora, odnosno ulaska tog ponuđača kao manjinskog suvlasnika u LNG Hrvatska. Ako ti pregovori ne završe zadovoljavajuće za obje strane, pristupa se pregovorima s drugim najboljim ponuđačem, kako je i predviđeno odredbama natječaja – kazala je Dorić. Na pitanje tko su ponuđači, nije dala odgovor, kazavši kako će to biti objavljeno po završetku postupka evaluacije, a nismo uspjeli dobiti ni odgovor je li itko od ponuđača ponudio sustav uplinjavanja tekućeg prirodnog plina bez korištenja klora za sprečavanje obraštaja izmjenjivača topline, odnosno s mehaničkim čišćenjem izmjenjivača, što je jedan od parametara koji se dodatno boduje, prema uvjetima natječaja. Dok se ne prouče sve ponude, Dorić nije htjela otkriti ni jesu li među ponuđenim brodovima isključivo oni građeni kao FSRU-i, ili ima i konvertiranih LNG tankera, s obzirom na to da je natječaj predviđao obje opcije.


Natječaj je bio raspisan prije nešto više od mjesec dana, nakon poništavanja prethodnog natječaja kojim su tražene ponude za FSRU kapaciteta proizvodnje od minimalno 6,5 milijardi kubičnih metara plina. Jučer zaključenim natječajem tražio se brod znatno manjeg proizvodnog kapaciteta, minimalno 2,6 milijardi kubika prirodnog plina, što je upravo onolika količina koliku može primiti hrvatski plinski transportni sustav. Dok je u poništenom natječaju tražen isključivo brod građen kao FSRU, ovoga puta je bilo omogućeno poslati i ponudu s LNG tankerom naknadno opremljenim postrojenjem za regasifikaciju plina i ostalom potrebnom opremom. U slučaju da se nudi FSRU izgrađen za tu namjenu, prema uvjetima natječaja on ne smije biti stariji od 11 godina u trenutku primopredaje, odnosno u lipnju 2020. godine, dok konvertirani LNG tanker može u tom trenutku biti star do 18 godina, ali postrojenje za uplinjavanje i prateća oprema i uređaji ne smiju biti stariji od godinu dana. U odnosu na prvi natječaj, smanjena je i maksimalna cijena FSRU broda – plutajućeg terminala, i to za devedeset milijuna eura, a ponuđači su obavezni uložiti u vlasnički udio tvrtke LNG Hrvatska, čime će, bude li postupak tekao kako je predviđeno, postati vlasnici između 25 i 49 posto udjela u društvu.