Kvalitetna gradnja

Vijadukti na autocesti Rijeka Zagreb moraju u hitnu sanaciju: Troši se ukupno 80 milijuna

P. N.

Foto arhiva

Foto arhiva

U sanaciju će vijadukti Bukovo, Zalesina i Golubinjak u smjeru Rijeke te Zečeva draga, završen u oba smjera prije samo 10 godina. Nagrizla ih sol i nekvalitetna gradnja



RIJEKA Autocesta Rijeka – Zagreb prinuđena je pokrenuti veliku sanaciju više vijadukata na trasi, što će koštati čak 80 milijuna kuna. Dok u ARZ-u kažu da promet vijaduktima nije ugrožen, tvrde da se zbog dotrajalosti moraju sanirati. Riječ je o vijaduktima Bukovo, Zalesina i Golubinjak u smjeru Rijeke te Zečeva Draga u oba smjera.


Ono što je zajedničko svim ovim vijaduktima jest to da se nalaze na snježnoj dionici autoceste a u ARZ-u za Jutarnji list kažu da je glavni razlog njihova oštećenja leži u velikim količinama soli, koje se tijekom zime prosipaju prometnicom. Zbog soli je, kažu, došlo do oštećenja armiranobetonske nosive konstrukcije vijadukata, no sanacija je potrebna i zbog pogrešaka prilikom projektiranja i izvođenja objekata.


Bukovo u najgorem stanju


O kvaliteti izvedenih radova najbolje svjedoči vijadukt Zečeve Drage, u dužini od 939 metara. Jedan krak izgrađen je 2004., a drugi 2008. godine, a oba već moraju u sanaciju, jer su kloridi iz soli u dijelovima nosećih stupova nagrizli čeličnu armaturu. Ostali vijadukti koji će u sanaciju u promet su pušteni osamdesetih i sredinom devedesetih godina. U najlošijem je stanju vijadukt Bukovo na dionici Oštrovica-Kikovica, dužine 385 metara, koji dosad nije saniran, a na njemu zna puhati i najjača bura na cijeloj trasi autoceste.




Foto arhiva


Foto arhiva



Na vijaduktu Bukovo sol je u najvećoj mjeri nagrizla armaturu objekta, a potrebno je sanirati ogradu, stupove i ojačati njihove temelje. Na vijaduktima Zalesina i Golubinjak u smjeru Rijeke potrebno je izmijeniti dio kolničke ploče, zamijeniti sve prijelazne naprave i potpuno rekonstruirati odvodnju.


U ARZ-u planiraju natječaj za sanaciju svih vijadukata objaviti do kraja godine, a s radovima početi na proljeće. Plan je istovremeno krenuti u sanaciju svih vijadukata i sve završiti tijekom osam mjeseci. Radove ne bi prekidali ni tijekom turističke sezone, što je trenutno službeno zabranjeno. No, kažu – druge mogućnosti nema.


Radovi počinju na proljeće


U ARZ-u planiranju natječaj za sanaciju svih pet vijadukata objaviti do kraja godine, a s radovima početi na proljeće. Vrijednost investicije procjenjuje se na oko 80 milijuna kuna. Plan je otvoriti radove na svih pet vijadukta istovremeno i bez prestanka raditi do sljedeće jeseni, oko osam mjeseci. Dakle, radove ne bi prekinuli ni tijekom turističke sezone, kada su oni službeno zabranjeni. Naime, u ARZ-u ističu da nemaju drugu mogućnost nego raditi bez prestanka osam mjeseci.


Foto arhiva


Foto arhiva



– Mi ne možemo raditi ni tijekom turističke sezone ni tijekom zime, i onda nam u godini preostaje oko dva mjeseca za radove. Na taj način jednostavno ne možemo završiti radove u normalnom roku, objasnili su sugovornici Jutarnjeg.


Napominju da će se odredba o zabrani odvijanja radova morati preispitati jer će u sljedećih od 10 do 15 godina sanacije prometnica u većem ili manjem obimu biti konstantan posao koji će se morati obavljati tijekom cijele godine, bez obzira na prometne gužve. ARZ namjerava preispitati je li potrebno sipati tolike količine soli te je li moguće koristiti neka druga manje škodljiva sredstva za rješavanje poledice na prometnicama.