Hrvatska udruga turizma

Veljko Ostojić i HUT žele nižu stopu PDV-a u turizmu

Andrea Bralić

Veljko Ostojić / Snimio Denis LOVROVIĆ

Veljko Ostojić / Snimio Denis LOVROVIĆ

Stoji i otvoreno važno pitanje sustava turističkih zajednica koje treba redefinirati, a što će biti preduvjet povećanja boravišne pristojbe, ističe direktor novoosnovane udruge Veljko Ostojić



RIJEKA Hrvatski turizam nikad dosad nije imao toliko snažnu turističku udrugu poput novonastale Hrvatske udruge turizma (HUT) čiji je cilj objedinjavanje svih zainteresiranih hotelskih i turističkih poduzeća, strukovnih udruga u ugostiteljstvu i turizmu, a na čije je čelo imenovan Veljko Ostojić kao direktor, dok je predsjednik Tomislav Popović, čelnik Maistre.


S obzirom na činjenicu da su se u rad Udruge, uz Maistru, Udrugu poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske i Kamping udruženje Hrvatske, uključili i Valamar Riviera, Plava laguna, Bluesun, Falkensteiner, Turisthotel i druge turističke tvrtke, nije teško zaključiti da je Ministarstvo turizma dobilo ravnopravnog partnera, a to nam i potvrđuje novi direktor HUT-a i bivši ministar turizma Veljko Ostojić.


PDV prije svega


– Glavni cilj nam je postaviti turistički sektor na mjesto koje mu pripada, a u rad uključiti sve one koji žele raditi na povećanju konkurentnosti hrvatskog turizma jer nam je to jedini put opstanka. Bez razvoja turizma, nema budućnosti, a mi smo otvoreni za sve one koji na bilo koji način kreiraju turistički proizvod. Strukovne udruge i dalje će se baviti strukom, a mi smo tu da komuniciramo sa zakonodavcem, ističe Ostojić.




Od kada se u javnosti pročula vijest da se osniva Hrvatska udruga turizma kojoj će na čelu biti Ostojić i Popović, brojni turistički djelatnici komentirali su da ovime hrvatski turizam dobiva paralelno ministarstvo. Karijere i jednog i drugog čelnika doista su impresivne, a osnivači ostvaruju visokih 70 posto ukupnog prihoda u sektoru. Ostojić je siguran da će HUT postati značajan igrač na turističkoj sceni.


– Mi bismo trebali zajedno raditi s Ministarstvom turizma i to očekujemo. Izlazit ćemo argumentirano, predlagati promjene, a sve kako bismo povećali kvalitetu, zaposlenost i na taj način pridonijeli hrvatskom gospodarstvu, ističe Ostojić, dodajući da će jedno od prvih pitanja biti diferencijalna stopa PDV-a u turizmu.


Turistički djelatnici, naime, upozoravaju da PDV slabi konkurentnost hrvatskog turističkog proizvoda i umanjuje investicije. Zadnji jači investicijski ciklus dogodio se upravo dok je stopa PDV-a bila niža, a mnogi smatraju da je sada pravo vrijeme za smanjenje stope s obzirom na popularnost hrvatskog turizma i interes investitora. I Veljko Ostojić, nije nepoznato, smatra da bi stopa PDV-a trebala biti barem deset posto po uzoru na nama konkurentne zemlje. Riješilo bi to i pitanje jačanja konkurentnosti, povećalo investicije i otvorilo prostor povećanju plaća u turizmu.


Otvorena pitanja


– Što prije ćemo razgovarati o smanjenju PDV-a u turizmu, te o nizu zakona koji se tiču razvoja turizma, a to su, prije svega, Zakon o turističkom zemljištu, državnoj imovini, pomorskom dobru. Stoji i otvoreno važno pitanje sustava turističkih zajednica koje treba redefinirati, a što će biti svakako preduvjet povećanja boravišne pristojbe o kojem se ovih dana govori, zaključuje Ostojić.


Sva otvorena pitanja hrvatskog turizma članovi HUT-a su očito odlučili riješiti, odnosno potaknuti njihovo rješavanje kako bi stvorili kvalitetan okvir funkcioniranja grane koja pridonosi s 18 posto nacionalnom BDP-u. S obzirom na to da je pitanje PDV-a u turizmu prvo na dnevnom redu, a vladajuća struktura čvrsto stoji pri postojećoj stopi za turizam, zanimljivo će biti vidjeti na koji će se način doista moćna ekipa u HUT-u izboriti za svoje ciljeve.