Odluka Vlade

OMIŠALJ NA NOGAMA Ahmetović: ‘Bio strateški ili ne, plutajući terminal je i dalje neustavan’

Marinko Glavan

Mirela Ahmetović  / snimio R. BRMALJ

Mirela Ahmetović / snimio R. BRMALJ

Ovaj potez Vlade Republike Hrvatske ustvari i ne bi trebalo komentirati, već ga samo ismijati i sažaliti se nad njezinim nemuštim pokušajima da sa sebe spere svoju fascinantnu nesposobnost i nestručnost – kaže Ahmetović



Odluku Vlade kojom je projekt LNG terminala na otoku Krku proglašen strateškim investicijskim projektom »na nož« je dočekala omišaljska načelnica Mirela Ahmetović.


Ona se već dulje vrijeme protivi izgradnji plutajućeg terminala iz niza razloga, od problematične tehnologije koja predviđa hlađenje mora i korištenje klora, do vizualnog nagrđivanja kraja koji živi prvenstveno od turizma, u čemu je dobila podršku ne samo ostalih jedinica lokalne samouprave na Krku, već i Primorsko-goranske županije, u čijem Prostornom planu je dopuštena gradnja isključivo fiksnog, kopnenog terminala.


Nemušti pokušaji


– Ovaj potez Vlade Republike Hrvatske ustvari i ne bi trebalo komentirati, već ga samo ismijati i sažaliti se nad njezinim nemuštim pokušajima da sa sebe spere svoju fascinantnu nesposobnost i nestručnost – kaže Ahmetović, pitajući se kako drugačije protumačiti činjenicu da je Vladi trebalo više od godine i pol da shvati kako su, tvrdi, svi dosadašnji pokušaji realizacije nacionalnog strateškog projekta uglavnom bili prouzakoniti, što su danas i službeno priznali te ovjerili pečatom.




U Odluci Vlade iz 2015. godine, upozorava načelnica, LNG terminal se proglašava strateškim projektom, ali se nigdje ne navodi plutajući terminal, već se računa na kopneni. Zbog te činjenice, podsjeća, u toj odluci doslovno stoji da je za realizaciju projekta LNG terminal potrebno posebice provesti sljedeće osnovne postupke i radnje: postupak ishođenja lokacije dozvole, sukladno Zakonu o prostornom uređenju; postupak ishođenja građevinske dozvole, sukladno Zakonu o gradnji; građenje građevina, odnosno izvođenje objekata i uređaja LNG terminala te postupak tehničkog pregleda i ishođenje uporabne dozvole, sve sukladno zakonskoj regulativi.


– Dio procedure za projekt i jest ispoštovan, ali za kopneni terminal, međutim Vlada je 8. lipnja 2016. donijela zaključak o ubrzavanju aktivnosti na realizaciji tog projekta, i to na način da će se projekt provoditi u dvije faze – u prvoj kao plutajuće rješenje, dok će kopneni terminal biti druga faza. Pritom u ama baš niti jednom dijelu svoj zaključak nisu uskladili s pravnom, odnosno zakonskom procedurom pa su se sada sjetili da bi ih zbog toga netko mogao tužiti. A sjetili su se ne zahvaljujući svojoj pameti ili stručnim službama Vlade, već isključivo zahvaljujući našim, pa i mojim, papagajskim ponavljanjima da je posao u koji su već debelo zagazili i doveli ga pred samu realizaciju – nezakonit. Pa su sada, u stvari, odlučili realizirati gotovo posve novi projekt – kaže Ahmetović, dodajući kako joj ni unatoč tome nije jasno što u Vladi misle misle postići time da sada i plutajući terminal proglašavaju strateškim projektom u njegovoj prvoj fazi.


Pravna neizvjesnost


– On je i dalje i funkcionalno i tehnološki, a posebno u kontekstu prostornog planiranja, neprihvatljiv te protuzakonit, pa i neustavan. Prema tome, ni današnjim činom, što se tiče Općine Omišalj, nisu izbjegli pravne konzekvence ili, kako kažu u Vladi, pravnu neizvjesnost. E sad, možda je Vlada današnjom odlukom odlučila suspendirati nekoliko hrvatskih zakona, pa ih stoga pitam: kako misle promijeniti prostornoplansku dokumentaciju Općine Omišalj? Misle li načelnicu, odnosno Općinsko vijeće, prisiliti da je sami mijenjaju? Misle li ukinuti Općinu Omišalj? – ogorčena je Ahmetović, koja postavlja i pitanje na temelju koje Vladine odluke, te na temelju kojega projekta je Europska unija odobrila korištenje više od sto milijuna europskih eura ako je Vlada ustvari tek danas odlučila plutajući LNG terminal, kao nekakvu prvu fazu, proglasiti strateškim projektom.Posebno je, ističe omišaljska načelnica, znakovito da se plutajući terminal u svim dokumentima predstavlja kao prva faza LNG terminala, dok se nigdje ne spominju nikakva jamstva da će druga faza, izgradnja kopnenog terminala, ikada zaživjeti.