O tužbi protiv Luke Kovača

Ministrica Divjak: ‘Vrlo je tužno da Sveučilište razgovara sa studentima preko sudova’

Hina

Snimio Darko JELINEK

Snimio Darko JELINEK

»Kao nastavnici i profesori, te kao oni koji vode Sveučilište i sustav, izvršavamo svoju misiju tako da otvaramo dijalog, razgovaramo, učimo jedni od drugih i prije svega slušamo jedni druge« rekla je Divjak



ZAGREB Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izjavila je u utorak kako joj je, s pozicije profesorice koja je gotovo cijeli radni vijek provela na Sveučilištu u Zagrebu, »vrlo tužno da sa studentima, koji imaju određene primjedbe i pritužbe, ‘razgovaramo’ preko sudova, umjesto da otvorimo neposredan dijalog«.


Nakon briefinga za novinare o Izmjenama i dopunama Zakona o strukovnom obrazovanju, ministrica Divjak odgovorila je novinarima na pitanje o tužbi koju je Sveučilište u Zagrebu podignulo protiv potpredsjednika Studentskoga zbora na Hrvatskim studijima Luke Kovača zbog izjave o provali u prostorije studentskih udruga.


»Kao nastavnici i profesori, te kao oni koji vode Sveučilište i sustav, izvršavamo svoju misiju tako da otvaramo dijalog, razgovaramo, učimo jedni od drugih i prije svega slušamo jedni druge« rekla je Divjak.


Objasnila je kako to znači da »mi nastavnici i studenti moramo slušati sustav, ali isto tako moramo odgovarati na pitanja, čak i na ona pitanja koja su teška i na koja možda nije jednostavno odgovoriti«.Ponovila je kako je »stvarno žalosna što smo došli u situaciju da studente tužimo umjesto da s njima razgovaramo o ovakvim temama«.

Autonomija sveučilišta je upravo dijalogom rješavati probleme unutar sveučilišta


Ministrica Divjak ustvrdila je kako je uloga sveučilišta, kada se govori o autonomiji, baš to – rješavati probleme unutar sveučilišta, odnosno otvoriti neposredni dijalog kad god je to moguće.»To je baš dobar primjer gdje se autonomija sveučilišta može iskoristiti«, izjavila je Divjak.

Na novinarsko pitanje kakva se to poruka šalje široj javnosti da u Hrvatskoj postoji sveučilište koje optužuje svoga studenta zbog izgovorene riječi, ministrica je odgovorila kako »misli da bi bilo dobro da se o ovoj temi očituje vodstvo Sveučilišta, a osobno s pozicije ministrice pozivam na dijalog prije svega«.


Situacija vezana uz širi ‘slučaj’ – Hrvatske studije


Divjak je ocijenila kako je ovdje riječ o situaciji koja očito nije vezana samo uz ‘slučaj’ spomenutoga studenta, već za širi ‘slučaj’ oko Hrvatskih studija gdje je važno da svatko, kao u prethodno iznesenom primjeru, preuzme svoj dio odgovornosti.


Ministrica je objasnila kako Sveučilište treba preuzeti odgovornost za razvoj Hrvatskih studija, studenti za konstruktivan dijalog, a Ministarstvo znanosti i obrazovanja da pomogne tom sustavu u smislu da imamo izvrsnost u znanosti i relevantno visoko obrazovanje. Uvjerena je kako to nećemo postići ako probleme, kao što je ‘slučaj’ sa studentom Hrvatskih studija, rješavamo na sudovima, umjesto da vidimo koji su naši ciljevi i što zapravo želimo postići.


Uz napomenu kako se u utorak održava i sjednica Senata Sveučilišta u Zagrebu, novinare je zanimalo i kakvo rješenje ministrica očekuje u vezi Hrvatskih studija.


»Prije svega očekujem da Sveučilište pokaže da je odgovorilo na reakreditacijsku preporuku, da u tomu bude jasna i uloga Senata, uloga rektora i da se vidi koji je to odgovor koji se onda šalje i prema reakreditacijskom savjetu i prema Ministarstvu tako da imamo instrumente za procjenu«, istaknula je ministrica Divjak.


Zaključila je kako se mora preuzeti odgovornost da se jasno kaže kakva je situacija i da se to, naravno, napiše i pošalje u zadanom roku.    


Agencija za znanost i visoko obrazovanje (AZVO) u nedavnom se priopćenju za javnost očitovala i o medijskim napisima o reakreditacijskom postupku na Hrvatskim studijima. U priopćenju, među ostalim, stoji kako je »nakon provedenoga posjeta Hrvatskim studijima, stručno povjerenstvo izradilo završno izvješće te u njemu navelo određene preporuke za poboljšanje kvalitete rada. Na temelju postupka reakreditacije, a uz prethodno mišljenje Akreditacijskoga savjeta, AZVO je preporučio ministru nadležnom za poslove visokog obrazovanja izdavanje pisma očekivanja s rokom uklanjanja nedostataka od tri godine za djelatnost visokog obrazovanja i znanstvenu djelatnost Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu«.


Dodaje se kako »AZVO donosi akreditacijsku preporuku, no konačnu odluku donosi nadležno Ministarstvo koje je izdalo Rješenje 12. prosinca 2014. s rokom uklanjanja nedostataka od tri godine. Navedeni rok istječe u prosincu 2017. Ako Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu ispune tražene uvjete za djelatnost visokog obrazovanja i znanstvenu djelatnost prije isteka pisma očekivanja, razmotrit će se izdavanje potvrde o ispunjavanju uvjeta za obavljanje djelatnosti visokog obrazovanja i znanstvene djelatnosti, o čemu konačnu odluku donosi Ministarstvo znanosti i obrazovanja«.