Krucijalna prometnice

IPAK SE KREĆE Natječaj za cestu D-403 na jesen, gradnja počinje početkom 2019?

Darko Pajić

Foto: S. DRECHSLER

Foto: S. DRECHSLER

U svakom slučaju, cesta D-403 bi trebala biti najvažniji riječki cestovni projekt Hrvatskih cesta u idućem četverogodišnjem razdoblju i iako je riječ o prometnici dugoj svega 2,5 kilometara, u pitanju je zahtjevan građevinski pothvat s predviđenom izgradnjom niza cestovnih objekata od kojih je najveći trotračni tunel Rujevica dužine 1.300 metara.



RIJEKA Prema planu građenja i održavanja državnih cesta, koji je prihvatila hrvatska Vlada, u ovoj godini predviđaju se ukupna ulaganja u iznosu od 2,95 milijardi kuna, od čega će u građenje i održavanje državnih cesta biti investirano 2,17 milijardi kuna, a u izgradnju 1,2 milijardi kuna. Hrvatske ceste (HC) će tako i ove godine biti najveći investitor u cestarskom sektoru s ukupnim ulaganjem od 2,95 milijardi kuna, dok su u planu Hrvatskih autocesta (HAC) investicije vrijedne 638,8 milijuna kuna.


Kada je riječ o investicijama na širem riječkom području, daleko je najvažnija priprema izgradnje ceste D-403, koja bi trebala povezati čvor Škurinje na riječkoj obilaznici s novim kontejnerskim terminalom na Zagrebačkoj obali.


Riječ je o projektu koji se nalazi u nadležnosti Hrvatskih cesta, te je još uvijek otvoreno pitanje modela financiranja ovog projekta čija se vrijednost procjenjuje na oko 500 milijuna kuna.




Kako ovaj projekt nije dobio zeleno svjetlo za sufinanciranje iz europskih fondova, predstavnici resornog Ministarstva prometa i HC-a vode intenzivne pregovore o kreditnom aranžmanu te se očekuje kako bi tijekom idućeg mjeseca trebalo biti odobreno kreditiranje uz državna jamstva, pa bi već u rujnu bile ostvarene pretpostavke za raspisivanje natječaja o izboru graditelja ceste D-403.


Ako ne bude proceduralnih žalbi na natječaju, gradnja ceste D-403 bi mogla početi u prvom kvartalu iduće godine.


Riječ je o optimističnom scenariju, ali izuzetno važnom za prometno funkcioniranje terminala na Zagrebačkoj obali, čija bi izgradnja trebala biti završena krajem ove godine, a do tada bi trebao biti okončan i natječaj za izbor koncesionara na novom kontejnerskom terminalu.


Sve to znači da ne preostaje previše vremena za izgradnju ceste D-403 ako se želi osigurati da cesta bude u prometu u trenutku kada novi koncesionar završi opremanje terminala što je investicija koja zahtijeva dodatnih godinu do godinu i pol dana nakon završetka izgradnje Zagrebačke obale.


U svakom slučaju, cesta D-403 bi trebala biti najvažniji riječki cestovni projekt Hrvatskih cesta u idućem četverogodišnjem razdoblju i iako je riječ o prometnici dugoj svega 2,5 kilometara, u pitanju je zahtjevan građevinski pothvat s predviđenom izgradnjom niza cestovnih objekata od kojih je najveći trotračni tunel Rujevica dužine 1.300 metara.


Osim navedenog, Hrvatske ceste provode investiciju na izgradnji rotora Martinkovac, čija bi izgradnja trebala biti završena sredinom lipnja. Također bi na području Rijeke izuzetno važna trebala biti investicija u rekonstrukciju Krešimirove i Adamićeve ulice i raskrižja Mlaka, koja je u planu u drugoj polovici ove godine.


Kada je riječ o Hrvatskim autocestama i ova godina donosi bitno manja ulaganja u građenje od onih u razdoblju intenzivne gradnje mreže hrvatskih autocesta, pa je za građenje i održavanje na raspolaganju ukupno 638,8 milijuna kuna od čega za građenje 228,7 milijuna kuna, za izvanredno održavanje 319,6 milijuna kuna i redovno održavanje 90,4 milijuna kuna.