Foto M. Gracin
U mnogim zemljama iz kojih dolaze naši najvjerniji gosti kriza ili je gotova, ili jenjava, kaže direktorica TZ-a Grada Cresa Sanja Živanović i zaključuje kako će to zasigurno biti jedan od razloga da će lakše planirati provesti odmor negdje na moru, nada se upravo na otoku Cresu koji ove godine obilježava 170 godina turizma
Deblji novčanici
Razlike između zemalja također se smanjuju, pa je tako značajno porastao udio onih koji planiraju odmor i u zemljama najteže pogođenim gospodarskim teškoćama u posljednjih nekoliko godina kao što je, na primjer, Španjolska gdje je broj onih koji planiraju odmor porastao za 18 posto, na 60 posto. U porastu su i Italija i Belgija, ali i Francuska i Njemačka, gdje je proteklih nekoliko godina zabilježen skromniji pad. U Velikoj Britaniji interes je kao lani, dok su nešto manji interes za odmore iskazali Austrijanci, koji su prošle godine bilježili rekorde.
Osim planova za odmor, Europljani su također otkrili da će malo više trošiti. Prosječni proračun za godišnji odmor Europljana iz eurozone iznosit će ove godine 2.390 eura, odnosno 180 eura više nego prošle godine, pokazuje istraživanje. Taj uzlazni trend odnosi se ipak na zemlje koje već imaju najviše proračune za godišnje odmore, kao što su Njemačka i Austrija, dok je u Italiji, Francuskoj i Španjolskoj »trend ostao nepromijenjen ili su se proračuni neznatno smanjili«.
Većina je ispitanika kao odredište odabrala obalu, pa tako njih 62 posto planira odmor na plaži, kao i lani. Više Europljani planira također ove godine putovati po Europi, odnosno njih 79 posto, što je tri postotna boda više nego u prošloj godini. Daleko su najpopularnija odredišta Francuska, Italija i Španjolska.
Ohrabrujući rezultati
– Samo svibnju je ostvareno 48 posto više noćenja pri čemu su apsolutni pobjednici kampovi s povećanjem broja noćenja od čak 70 posto. U kampove za pripremu ove turističke sezone uloženo je više od 3,5 milijuna kuna, to su gosti očito prepoznali i ogovorili svojim dolaskom. Prema najavama za ovu turističku sezonu očekujemo dva posto više noćenja i to bi prema zemljama dolaska gostiju trebalo izgledati otprilike ovako: Nijemci, Talijani, potom Slovenci, Austrijanci i Nizozemci. Ulaskom u program Hrvatska 365 s TZ-a Grada Malog Lošinja te projekcijom novih, zajedničkih programa vezanih uz outdoor, gastonomskih, kulturnih i drugih aktivnosti, povećan je interes za naše otoke kako u predsezoni, tako i u posezoni. Ukratko, očekujemo jednu dobru turističku godinu. U mnogim zemljama iz kojih dolaze naši najvjerniji gosti kriza ili je gotova, ili jenjava, to će zasigurno biti jedan od razloga da će lakše planirati provesti svoj odmor negdje na moru. Nadamo se da će doći upravo na Cres koji ove godine slavi svoj veliki 170. rođendan turizma i poznate creske gostoljubivosti, kaže Sanja Živanović.
Predsjednik uprave Jadran d.d. Crikvenica Dino Manestar kaže da su podaci istraživanja agencije Ipsos svakako ohrabrujući.
– Ovi podaci, odnosno najave, nama hotelijerima mogu koristiti za određene ciljane akcije prema konkretnim tržištima, iako zapravo najviše koriste turističkim zajednicama koje za zadatak imaju promicanje hrvatskog turizma i destinancija. Vjerujem da će dio ispitanika koji žele ići na odmor odabrati Crikveničku rivijeru i Jadranove objekte u koje se samo u ovoj godini uložilo 18 milijuna kuna, a od završetka stečajnog postupka za tri objekta podignuta je kategorizacija. Podizanje kvalitete, prvenstveno hotelskih objekata, kao i usluge je jedino što može vratiti Crikvenici stari sjaj i podići konkurentnost na globalnom turističkom tržištu, a nadam se da će nas u našim naporima uspjeti popratiti i Turistička zajednica s aktivnostima, kaže Manestar.