Poruka ministru pomorstva

Bulj: ‘Ako Butković ne učini ništa oko koncesije u Gaženici tražit ću njegovu ostavku’

Hina

Snimio Darko JELINEK

Snimio Darko JELINEK

»Gaženica je strateški interes Hrvatske, a oni koji su dvaput bojali tunele na autocesti pogodovali su turskoj tvrtki da dobije ovakvu luku nizašto. Šutnja ministra Butkovića potvrđuje kako je riječ o još jednoj tužnoj hrvatskoj priči u kojoj su Zadrani uskraćeni za informacije o Gaženici, koja je najvažnija luka u Dalmaciji«, poručio je Bulj u ponedjeljak s konferencije za novinare



ZADAR Mostov saborski zastupnik Miro Bulj iz zadarske je luke Gaženice zatražio da se u Saboru u četvrtak organizira tematska sjednica Odbora za pomorstvo, promet i infrastrukturu s temom dodjele koncesije na putnički terminal u toj luci, najavivši da će, ne poduzme li resorni ministar Oleg Butković ništa po pitanju te sporne koncesije, tražiti njegovu ostavku.


»Gaženica je strateški interes Hrvatske, a oni koji su dvaput bojali tunele na autocesti pogodovali su turskoj tvrtki da dobije ovakvu luku nizašto. Šutnja ministra Butkovića potvrđuje kako je riječ o još jednoj tužnoj hrvatskoj priči u kojoj su Zadrani uskraćeni za informacije o Gaženici, koja je najvažnija luka u Dalmaciji«, poručio je Bulj u ponedjeljak s konferencije za novinare.


Najavio je kako će na tematsku sjednicu saborskog odbora, uz ministra Butkovića, pozvati i predsjednika te članove Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar.




Inače, Bulj je na prošlotjednoj sjednici Sabora upozorio da se luka Gaženica, u koju je država uložila 200 milijuna eura, sada daje turksoj kompaniji u koncesiju na 20 godina, i to za samo nešto više od 32 milijuna kuna.


Marko Pupić Bakrač iz Akcije mladih i Rudolf Dvorski iz stranke Modes kazali su u ponedjeljak kako je dodjeljivanje koncesije po ovako nepovoljnim uvjetima nadstranačko pitanje, jer se radi o novom obliku privatizacije protiv interesa građana.


Marjana Šešelja Botić iz Akcije mladih apelirala je na DORH da »preuzme priču« od zadarskog Općinskog državnog odvjetništva jer su, istaknula je, u ovom slučaju ugroženi interesi Republike Hrvatske. »Ne bi me čudilo da se na Uskrs potpiše ugovor o koncesiji za Gaženicu, jer u subotu ističe rok za žalbu«, rekla je Šešelja Botić.

Naime, Upravno vijeće Lučke uprave Zadar je 16. ožujka donijelo odluku o dodjeli koncesije na 20 godina jedinom ponuditelju, tvrtki Zadar International Port Operations (ZIPO) koja je potkraj prošle godine osnovana u Zagrebu. Iza te tvrtke stoji Global Ports Holding, međunarodni konzorcij kojemu su vlasnici u Turskoj, a jedan od manjih suvlasnika je Europska banka za obnovu i razvoj.


Zadar International Port Operations dobit će koncesiju za zgradu putničkog terminala, morski akvatorij te parkiralište. Ponudili su 1,6 milijuna kuna za stalni iznos godišnje naknade koncesije, plus varijabilni dio zarade u iznosu od 2, odnosno 6 posto.