Podzemne garaže u strogom centru

Bandić ponovo ‘forsira podzemlje’: Više sam ja bio puta u Beču, nego što ti imaš dlaka na glavi

P. N.

snimio Patrik Macek / PIXELL

snimio Patrik Macek / PIXELL

"Gradonačelnik pritom ignorira činjenicu na koju sam ga upozorio, da su bečki planeri u posjetu Zagrebu i Hannes Swoboda rekli da su im te podzemne garaže u centru Beča bile najveća greška. Ostao je bez argumenata pa mi je rekao da je on bio više puta u Beču nego što ja imam dlaka na glavi."



Zagrepčani, gradonačelnik Bandić ponovo pokušava ‘uvaliti’ podzemne garaže u strogi centar grada, za neke nove Horvatinčiće. Tako je, u kratkim crtama, javnost informirao Tomislav Tomašević, skupštinski zastupnik inicijative Zagreb je naš, odnosno jedan od predvodnika Lijevog bloka u zagrebačkoj Gradskoj skupštini.


Na svom facebook profilu, kako to redovito čini, Tomašević je informirao zainteresiranu javnost o aktualnoj zagrebačkoj problematici, koja se “pretresa” na tekućoj skupštinskoj sjednici.


– Na aktualnom satu pitao sam gradonačelnika o ukidanju zabrane novih javnih garaža u strogom središtu Zagreba, a umjesto odgovora dobio sam standardno omalovažavanje. Bandić već dugo vremena ima na piku Zaključak o unapređenju sustava prostornog planiranja u Zagrebu, koji je konsenzusom usvojen od strane Gradske skupštine 2010. godine, u jeku prosvjeda protiv Bandićevog pogodovanja prijatelju Horvatinčiću za gradnju šoping centra i javne garaže u Varšavskoj, piše Tomašević.




Na ovoj je sjednici, nastavlja, gradonačelnik “predložio da se, zbog izrade prometne studije za Donji grad, najprije u cijelosti stavi izvan snage Zaključak iz 2010. godine, a zatim da se ipak ukine samo onaj dio koji određuje zabranu izgradnje novih javnih garaža u strogom centru grada”. “Ta je zabrana”, objašnjava Tomašević, “maknuta iz zagrebačkog GUP-a prije desetak godina, kako bi se mogla izgraditi Horvatinčićeva garaža. Zbog Zaključka Skupštine iz 2010. godine vraćena je kasnije u GUP.”


– Da bi zadovoljio svoj fetiš za podzemljem Bandić miče tu zabranu, kako bi novi Horvatinčići mogli zarađivati na podzemnim javnim garažama, koje privlače nove automobile u centar grada, koji pak usporavaju tramvaje u uskim ulicama centra. U isto vrijeme, ne rješava nedostatak parkirnih mjesta za stanovnike Donjeg grada dozvoljenim privatnim manjim garažama, a već devet godina nije izgradio potrebnu javnu garažu ispod srednjoškolskog igrališta kraj Klaićeve ulice, u kojoj je dječja bolnica, piše Tomašević.


Od te garaže do Hrvatskog narodnog kazališta, zaključuje zastupnik Lijevog bloka, ima samo dvije minute hoda, ali “Bandić danas najavljuje baš podzemnu garažu ispod HNK po uzoru na Beč”.


– Gradonačelnik pritom ignorira činjenicu na koju sam ga upozorio, da su bečki planeri u posjeti Zagrebu i Hannes Swoboda rekli da su im te podzemne garaže u centru Beča bile najveća greška. Ostao je bez argumenata pa mi je rekao da je on bio više puta u Beču nego što ja imam dlaka na glavi. Nakon toga sam izašao iz dvorane jer nisam mogao dalje slušati takvo trolanje i omalovažavanje, koje naravno prolazi bez sankcija od predsjednika Skupštine, zaključuje Tomašević.