Foto: Reuters
Hugh Hefner nikad neće biti zaboravljen kao povijesna ličnost – snaga branda koji je ostavio, kao i njegov krajnje osebujan život to garantiraju. No, za svakog kroničara ostat će ono pitanje: je li na kraju našao sreću?
S jedne je strane bio pojam hedonizma, uostalom sam je odgovaran za nastajanje planetarno poznate imenice »plejboj«. S druge strane je čovjek koji će sa 66 godina kazati kako je »potrošio toliko mnogo života tražeći ljubav na krivim mjestima«. Hugh Hefner nikad neće biti zaboravljen kao povijesna ličnost, snaga branda koji je ostavio, kao i njegov krajnje osebujan život to garantiraju. No, za svakog kroničara ostat će ono pitanje: je li na kraju bio našao sreću.
Nije nebitna niti simbolika groba gdje će Hefner napokon malo otpočinuti. Naime, ima tome već 25 godina kako je otkupio jedno ukopno mjesto, želeći se baš tu pokopati. A grob je odmah do onog u kojem je – Marilyn Monroe. Dvije mega ikone pop kulture 20. stoljeća bit će jedna uz drugu, putevi su im se često križali, ali nikad se na kraju nisu sreli. Prva naslovnica Playboya, tada izdavanog iz Hefnerove kuhinje u kući u Chicagu, ovjekovječila je baš Marilyn. Oboje je i prijateljevalo s posljednjim ubijenim američkim predsjednikom, Johnom Kennedyjem. Jasno, za Marilyn Monroe se spominje i da je tu bilo više od prijateljstva. Put koji su tako počeli zajedno, s tom prvom naslovnicom Playboya, a da se nikad osobno nisu sreli, i dovršavaju zajedno, jedno pored drugoga.
Puritanski odgoj
Hefner je, možda neočekivano, potekao iz vjerničke, gotovo pa puritanske obitelji iz Chicaga, odgajan je u vrijeme prohibicije, koju su njegovi roditelji i poštovali. Dakle, kad je država naložila da nema ispijanja alkohola, oni ga nisu ispijali. Kako je sam u više navrata ponavljao, s roditeljima nikada nije progovrio niti riječi o seksu, to je u domu bio tabu.
Zanimljivo je kako se i kod priče o obitelji doticao te potrage za ljubavi. Naime, govorio je u više intervjua kako nikad nije zabilježio pokazivanje emocija i ljubavi od strane roditelja. Što je na kraju i utjecalo na njega da ode zapravo na skroz drugu stranu, da se nađe u seksualnosti, da je potencira i da na koncu postane izdavač jednog od najkultnijih časopisa 20. stoljeća, koji se proširio diljem svijeta.
Majka najbolji ulagač
Pomalo i ironično, pojedinačno najveći ulagač bila je njegova konzervativna majka. »Ne zato što je vjerovala u projekt, vjerovala je u svog sina«, pojasnit će Hefner desetljećima poslije. Prvi broj novog časopisa prodan je u 50 tisuća primjerka, i nakon toga nastaje povijest. Krajem sedamdesetih je prodaja bila na vrhuncu, kad je svaki mjesec prodavano preko sedam milijuna primjeraka.
Čak i u današnje vrijeme, kad je internet pregazio veći dio svjetskih magazina, prodaja se mjeri u stotinama tisuća primjeraka. Hefner je imao i onu biznis žicu koja ga je potakla da brand iskoristi za razne uređaje i stvari, na koje je stavljan poznati stilizirani zec, odnosno zečica, otvarao je i noćne klubove, a njegov Mansion možda je i najpoznatija privatna kuća na svijetu, te pojam hedonizma.
Ipak, na kraju krajeva, zauvijek će ostati ono pitanje koliko je Hugh bio sretan. Jasno, gledano iz one obične hedonističke pozicije življenja dana za danom, mogao je umrijeti samo sa smiješkom na licu. Ali, u onim intervjuima gdje je puštao da progovore one njegove najdublje stvari ostalo je te nekakve sjete.