Večer opereta

Maestro Igor Vlajnić: ‘Ponosan sam što sam dio ovakvog izvođačkog tima’

Kim Cuculić

Nastupit će Kristina Kolar, Vanja Zelčić, Marko Fortunato i Robert Kolar



OPATIJA – Večeras će u Centru »Gervais« s početkom u 20 sati biti održana Večer opereta, na kojoj će nastupiti Kristina Kolar, Vanja Zelčić, Marko Fortunato i Robert Kolar, a na klaviru će ih pratiti maestro Igor Vlajnić. Ovim povodom Igora Vlajnića pitamo kako on doživljava operetu i kakav mu je izazov pratiti svoje kolege na klaviru.


– Čini mi se da je u pjevačkom, i »ozbiljnom« opernom svijetu, opereta često nepravedno zapostavljena, ali i promatrana kao »laki« žanr. Zahtjevnost operete često se opisuje kao izazov koji sadrži potrebu za pjevanjem, plesom i glumom. Iako svi priznaju takvu kompleksnost operete, i dalje kao glazbenici često operetu smatramo inferiornom u odnosu na operu. Međutim, svatko tko se okušao u izvedbi ovog žanra mogao je osjetiti sve poteškoće koje on sadrži. U pjevačkom smislu mogu reći da neke od najtežih arija ili ansambala potječu upravo iz operetne literature. U tom smislu i ovaj koncert donosi vrlo rijetko izvođen program jer će pjevači izvesti doista izuzetno zahtjevne glazbene brojeve, ali i pokazati svoje sposobnosti komunikacije i kontakta s publikom. S obzirom da sve pjevače vrlo dobro poznajem i da imamo višegodišnje zajedničko izvođačko iskustvo, smatram da su sve probe i zajedničko muziciranje doista bili ugodni što će publika zasigurno i prepoznati. Želim istaknuti i da sam ponosan što sam dio takvog izvođačkog tima koji pokazuje da imamo snage, iskustva, znanja i vještine da s domaćim umjetnicima ostvarimo lijepe rezultate – ističe Vlajnić. A o vezi Opatije i operete kaže sljedeće:


– Kulturni turizam u svijetu je poznat već dugi niz godina, a kod nas sve više dobiva na značaju. U tom smislu mislim da svaka sredina mora pronaći neku svoju specifičnost koja povezuje povijest i kulturnu ponudu. Opatija je grad bogate povijesti, ali i kulture u kojoj opereta zasigurno ima veliki značaj. Ujedno, opereta je i u hrvatskim okvirima vezana za točno određene lokalne zajednice među kojima je i Opatija, posebno u smislu austro-ugarske povijesti. Slijedom navedenog, smatram potpuno pogođenim potezom nastojanje Opatije za revitalizacijom operete, koja se, uostalom, uklapa i u druge poznate opatijske manifestacije i kulturno-turističku ponudu. S druge strane ovaj koncert ne treba promatrati kao »povratak operete« jer je za takav povratak potrebno učiniti još mnogo toga, ali bi ovaj koncert mogao biti prvi korak.