Kazalište

Premijera baletne predstave u Zajcu: Četiri koreografa za četiri bolera

Kim Cuculić

Foto: Sergej Drechsler

Foto: Sergej Drechsler

Na glazbu Ravela, Chopina, Saint-Saënsa i Laboša koreografiraju Maša Kolar, Kristian Lever, Shota Inoue i Andonis Foniadakis



RIJEKA Baletna predstava »4 bolera« premijerno će biti izvedena u HNK-u Ivana pl. Zajca u petak, 9. studenoga u 19.30 sati. Na glazbu Laboša, Chopina, Saint-Saënsa i Ravela koreografi su Maša Kolar, Kristian Lever, Shota Inoue i Andonis Foniadakis. Kako piše u najavi predstave, prepoznatljivi ritam bolera stoljećima je inspirirao glazbenike i plesače, pa će ovo biti jedinstvena prilika da publika čuje i vidi kako se bolero razvio kod velikih europskih kompozitora: Chopina, Saint-Saënsa i Ravela, dok im se hrvatski skladatelj Višeslav Laboš pridružuje elektroničkom intervencijom.


Ravelov »Bolero«, skladan za balet Bronislave Nijinske, najpoznatija je verzija bolera u klasičnoj plesnoj glazbi, na koju su koreografirali najpoznatiji baletni umjetnici 20. stoljeća, poput Mauricea Béjarta i Bronislave Nijinske. U sklopu ove baletne i plesne večeri u četiri dijela bit će izvedena hvaljena koreografija Maše Kolar, izvorno kreirana za Balet HNK-a u Zagrebu.


Na glazbu najpoznatijeg, Ravelova »Bolera«, koreografira i grčki koreograf Andonis Foniadakis, koji svoju karijeru gradi u najvećim kanadskim i europskim kazališnim kućama. Foniadakis dolazi u Rijeku kao jedan od najistaknutijih izvedbenih umjetnika programa Rijeke – Europske prijestolnice kulture 2020. »Bolero« u koreografiji Andonisa Foniadakisa, najava je cjelovečernjeg Foniadakisova baleta na programu EPK-a i HNK-a bit će u proljeće 2020. godine.




Koreografiju »Zid tišine« potpisuje Kristian Lever, na glazbu Frédérica Chopina, Kristiana Levera, Inga Schreibera i Sare Ezzell, a koreografiju »1/3« napravio je Shota Inoue na glazbu Camillea Saint-Saënsa. U izvedbi »4 bolera« sudjeluju članovi i članice riječkog Baleta, pijanist Juraj Marko Žerovnik i pjevačice Anamarija Knego, Ivana Srbljan, Morana Pleše i Dominika Glinšek.


Bolero pripada kanonskim glazbenim djelima 20. stoljeća, zbog čega je svim generacijama koreografa do naših dana bio izazov upustiti se s njime u dijalog.


– Nemoguće je ignorirati povijest u kojoj je bolero utjecao i oblikovao plesno-koreografski jezik, a svaka nova generacija konstruirala, u svojemu vremenu i svojemu kontekstu, drugačije viđenje te otvarala drugačiju perspektivu i otkrivala drugačiji smisao istoga, ovisno o tomu kako se tijekom vremena oblikovala umjetnička svijest – ističe se u najavi predstave.