Praizvedba

“Flekavac” u riječkom GKL-u: Urbana bajka o odrastanju jednog dječaka

Kim Cuculić

Foto: GKL

Foto: GKL

U svom režijskom pristupu Renata Carola Gatica kombinira igrane i lutkarske dijelove. Sukladno songovima koji se igraju riječima »velik« i »malen«, svi likovi u predstavi imaju i igranu i lutkarsku verziju



RIJEKA – U Gradskom kazalištu lutaka Rijeka praizveden je tekst »Flekavac« suvremene hrvatske dramatičarke i kazališne redateljice Nine Mitrović, u režiji Renate Carole Gatice. Do sad su Mitrović izvođeni tekstovi za odraslu publiku, a sada se prvi put postavlja i jedan njen komad namijenjen djeci – no, naravno, i »odraslima«. Riječ je o nekoj vrsti urbane bajke, u čijem je središtu tema odrastanja dječaka znakovitog imena Flekavac.


Na početku predstave to je dječak koji odbija bilo kakvu odgovornost, dane provodi s prijateljima na igralištu, ne zanima ga škola i prepušta se samo igri i zabavi. Kao što mu i ime kaže, neuredan je i ne pomaže u kući pa jednog dana njegova majka – Mamolina – poduzima drastičnu mjeru – spakira kofer i otputuje negdje gdje će se i ona zabavljati…


Stripovska scenografija


Flekavac ostaje sam i isprva je oduševljen neograničenom slobodom, no s vremenom postaje potišten a tu na scenu stupaju njegovi prijetelji uz čiju pomoć počinje njegova preobrazba – iz nestašna i neposlušna dječaka pretvara se u odgovornu osobu. Flekavac je istodobno i maštovit dječak, a tu se pojavljuje bajkoviti lik Letećeg Milivoja koji za Flekavca prikuplja oblake koje dječak čuva u staklenkama u svojoj sobi.




Potpuna suprotnost Flekavcu je djevojčica Ziherica Štreberica, koja je marljiva u školi, voli knjige i učenje, uredna je i organizirana. Tu su i jednako zaigrani prijatelji Flekavca – Mali Da i Mali Ne. Svima njima je zajedničko da su im roditelji na neki način odsutni, pa se na toj razini priče otvara pitanje odnosa roditelja i djece. S preobrazbom Flekavca vraća se i njegova Mamolina, a dolazi i ljubav…


To je ukratko sadržaj predstave »Flekavac«, koja u realistični okvir ubacuje bajkoviti lik Letećeg Milivoja. Na pozornici riječkog GKL-a nisu česte ovakve urbane priče, a taj gradski milje priziva stripovski iscrtana scenografija Alene Pavlović, koja je ujedno kreatorica lutaka i kostima. Na bijelim pomičnim paravanima ona je nacrtala detalje grada s ulicama i neboderima, dok se jednostavnom transformacijom oni pretvaraju u Flekavčev stan.


Jednako tako urbani štih imaju i kostimi, a kako je Flekavac ljubitelj rap glazbe – i kostimi djece sadrže elemente ove urbane kulture. Urbanost su naglasili i odlični songovi Ivane Đule i Luke Vrbanića, koji su glazbu također skladali inspirirani rapom. Sukladna tome je živa i dinamična koreografija Damiana Cortesa Albertija, a stripovska scenografija došla je do izražaja i oblikovanjem svjetla Sanjina Seršića.


Foto: GKL


Foto: GKL



Igrani i lutkarski dijelovi      


U svom režijskom pristupu Renata Carola Gatica na zanimljiv način kombinira igrane i lutkarske dijelove. Sukladno songovima koji se igraju riječima »velik« i »malen«, svi likovi u predstavi imaju i igranu i lutkarsku verziju u kojoj glumci animiraju male lutke. Tako predstava neprimjetnim »šavovima« prelazi iz lutkarskog u igrano i obratno. Tu su riječki lutkari opet pokazali veliku vještinu – po nekoliko njih animira jednu lutku, a iz lutkarskog medija vješto prelaze u igrani dio predstave.


Naslovnu ulogu Flekavca utjelovio je David Petrović, koji je odlično »skinuo« ponašanje, pokrete i sleng mlade generacije. Zihericu Štrebericu tumači Petra Šarac, Mali Da je Damir Orlić, a Mali Ne – Alex Đaković. Mamolinu, majku »na rubu živaca«, igra Andrea Špindel, a Zlatko Vicić je Leteći Milivoj. Lutkare-glumce i autorsku ekipu premijerna publika pljeskom je nekoliko puta pozivala na poklon.