Sustav WLTP

Konačno je došao kraj netočnim, ”laboratorijskim” prosjecima potrošnje automobila

Edi Prodan

Reuters

Reuters



Konačno – krenuo je sustav WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) koji proizvođače automobila obvezuje na iskazivanje realne potrošnje automobila, ne kao do sada kad je prosjek iz pratećeg kataloga vozila bilo nemoguće postići.


I sami ste se mogli uvjeriti kako se kod dizelskih automobila manjih klasa prosječna potrošnja »spustila« i ispod četiri litre na stotinu kilometara. Ma što s druge strane činio vozač u realnom životu, prosjek se kod tog istoga automobila u najboljem slučaju mogao kretati na oko trećinu više.


Zapravo, realnost je bila na nekih pedeset posto – iznad. Od ovogodišnjeg rujna potrošnja se mjeri za svaki automobili, odnosno modelsku izvedbu i paket opreme, ponaosob. To se čini zbog toga što kod pojedinih modela težina ovisi o razini opreme, a potrošnja se i prema tom parametru značajnije može mijenjati.




Da ne govorimo o veličini kotača i profilu guma koji, unatoč činjenici da pojedini modeli posjeduju iste motore, potrošnju mogu promijeniti za nekoliko postotaka. 


Samim time, uvođenjem WLTP-a mijenjaju se i iznosi koji se odnose na emisiju CO2. Zanimljivo – bez obzira na sve to, ne mijenjaju se tablice prema kojima se određuje trošarina u suodnosu s emisijom CO2, što dakako direktno utječe na konačnu cijenu automobila. Istina, s obzirom da će prema realnom, WLTP prosjeku potrošnja i CO2 rasti u tom segmentu je i bolje da se – ništa ne mijenja.