Peugot 308 GTI

Jedan od najboljih sportskih kompakata s lakoćom podnosi golemih 270 KS

Edi Prodan

Žestoka kombinacija – Peugeot 308 GTi - sportski precizna unutrašnjost i efektna dvobojnost

Žestoka kombinacija – Peugeot 308 GTi - sportski precizna unutrašnjost i efektna dvobojnost

Peugeot 308 GTi vrlo je uglađen i u konačnici, po ključu koliko »konja« toliko tisuća kuna, ne ide u red preskupih automobila 



Unikatno iskustvo. Iako na prvu djeluje kao još jedan od »nabrijanih« kompakata, Peugeot 308 GTi je mnogo više od toga. Uz neke iznimke, kod opcija gdje se kompaktima uz pomoć moderne tehnologije, spajanja turbina i elektronike, daje nestvarno veliku snagu, najčešće dolazi do manjkavosti koje smanjuju opće zadovoljstvo vožnje. Naravno, nije tu riječ ma o čemu šo bi remetilo krajnju brzinu ili opću sigurnost, no zbog uštede se ne pojačava sve one situacije na vozilu gdje bi se to moralo učinit tako da je silno povećanje snage pomalo hibridna, nerealna stvarnost.


Peugeot 308 GTi je sa svojih 270 KS apsolutno zaokruženi automobil koji tijekom vožnje ostavlja utisak sigurnosti i pri najvećim ubrzanjima. Kako je u apsolutno svim svojim segmentima stvaran da bi se mogao nositi s tolikom snagom. Jedina uvjetna mana mu je izostanak integralnog pogona, no ovako se barem može ponositi činjenicom da je jedan od najsnažnijih kompakata s pogonom samo na prednju osovinu ikad napravljenih. Golemu snagu podnosi bez negodovanja, njezin je dotok ekstremno brz tako da se ipak mora biti oprezno prigodom naglijeg »stiskanja gasa«. Istina, tu su i brojni elektronski korektivi, učinkovite kočnice i sjajno podvozje, no neiskusnijima ili razuzdanijima bi se itekako moglo dogodit da im »pobjegne«. Mada, ono što također ide u red njegovih vrlina je činjenica da se može voziti i kao »obični« automobil. Dakle da se s njime može lagano na »gasu« kad je krotak i vrlo nezahtjevan po pitanju potrošnje koja nam je u prosjeku iznosila 8,4 litre. Kad ga se »stisne« – tim više što je naš testni model imao i opciju za sportsku vožnju koja osim što priprema podvozje na specifičan način i ima brži odziv na »gas« i instrument ploču osvjetljava s žestoko crvenom svjetlosti tako da su uzbuđenja moguća za sva čula – ubrzanje je silovito, a doći za svega šet sekundi do »stotke« jedan je od najboljih rezultata kod kompakata.


Mnogi će se, pa i s pravom, upitati čemu tolika snaga i gde ju uopće koristit kad je s jedne strane neodgovorno a s druge i poprilično kažnjivo prekoračivati dozvoljena ograničenja brzine. Istina, no i u tom elementu 308 GTi je pravi majstor. On naime omogućava sjajnu dinamiku a da se ostaje u zoni dozvoljenog. Primjerice na »otvorenim« cestama. Pretjecanja su toliko brza, suverena i sigurna da će se u konačnici, na primjerice dvjestotinjak kilometara puta, bez rizika po sigurnost i zakon, ostvariti prednost u odnosu na »obične« automobile i za nekih tridesetak minuta. Ovakav automobil naprosto nema prepreka pred sobom, zaobilazi ih s lakoćom, elegancijom pa čak i s dozom bahatosti. Ali zašto ne, pa uistinu i može biti ponosan jer je u tehnološkom smislu suveren.




A ni izgled mu nije loš. Ne razmeće se, stječe se štoviše utisak da se s difuzorima i ostalim elementima koji mu omogućavaju stabilitet nije željelo istrčavati u javnost, da su nekako diskretni, mada 19-inčni kotači ili pak dvostruki ispuh itekako pokazuju što se u njemu krije i što to sve može u osnovi neveliki 1,6-litreni benzinac iz sjajne THP serije.


Pažnju plijeni i njegova dvobojnost, mada je 11 tisuća kuna koliko za nju treba izdvojiti – previše. Mada, upravo je ta pomalo nonšalantna crveno-crna kombinacija jedna od njegovih vizualnih karakteristika.


Testni Peugeot 308 GTi »by Peugeot Sport« ima cijenu od 265.942 kn. Pa onda ide spisak dodatne opreme – dvobojna karoserija 11.000 kuna, kameru za vožnju unatrag 1500, HiFi sustav Denon 3700 i čitač CD-a 700 kuna. ili u konačnici cijena testnog Peugeot 308 GTi by Peugeot Sport je 285.546 kn. Pristojno, praktično po ključu koliko »konja« toliko tisuća kuna što je jedna vrlo korektna formula za izračunavanje cijene automobila. Zadovoljstvo? Golemo, teško usporedivo ma sa čime izvan izdvojene klase sportskih automobila, da o »običnoj« kompaktnoj klasi ni ne govorimo.