U rujnu ili listopadu počinju radovi na podzemnoj garaži

Gradi se Zagrad B: Tko će dobiti posao težak gotovo 30 milijuna kuna?

Marinko Glavan



RIJEKA Rok za podnošenje prijava u postupku javne nabave za izgradnju druge faze javne garaže Rijeka prometa Zagrad B istekao je u utorak. Rok za odabir izvođača je mjesec dana, pa u Rijeka prometu očekuju da bi radovi na drugoj fazi, procijenjene vrijednosti od 29 milijuna i 500 tisuća kuna, mogli započeti u rujnu ili listopadu ove godine. 


Natječaj obuhvaća izgradnju konstrukcije podzemne garaže, a prema dokumentaciji u provedenom postupku javne nabave, moraju biti izvedeni u roku od osamnaest mjeseci od dana uvođenja izvođača na gradilište, pa se očekuje da će prvi automobili u garaži biti parkirani negdje u prvoj polovici 2015. godine.



Nakon brojnih negativnih komentara građana o cijeni parkiranja od šest kuna po satu za prva tri sata na parkiralištu Podpinjol, u neposrednoj blizini riječkog KBC-a, iz Rijeka prometa je koncem prošle godine najavljena mogućnost revizije cijena. Tada je rečeno da im za prikupljanje relevantnih podataka treba najmanje tri mjeseca praćenja popunjenosti, no odluka o eventualnom smanjenju cijena trebala bi pasti tek koncem ovog mjeseca. Inače, iz Rijeka prometa su svojedobno na naš upit o kreiranju cijena, primjerice u garažama dvorane Zamet ili bazena Kantrida, gdje je sat parkinga stajao dvije, odnosno tri kune, odgovorili kako je riječ o »javnom ineteresu«, ali nisu objasnili kako u tom slučaju dolazak u bolnicu istodobno ne predstavlja javni interes.





No, zasad je neizvjestan točan datum uvođenja izvođača u posao jer bi cijeli postupak mogao kasniti zbog eventualnog žalbenog postupka, što nije rijetkost kada je riječ o građevinskim poslovima tolike vrijednosti, a tek će se vidjeti hoće li i radovi na prvoj fazi, odnosno iskopu i osiguranju rubnih zidova građevne jame, biti dovršeni na vrijeme. 


Iskop i izgradnju potpornih zidova, ukupne vrijednosti od devet milijuna kuna izvodi GP Krk, a prema natječajnoj dokumentaciji za drugu fazu, radovi na prvoj trebali bi biti dovršeni u rujnu. Ranije najave iz Rijeka prometa govorile su o kolovozu ove godine kao roku za završetak radova, a na upit o poštivanju rokova gradnje iz Rijeka prometa je odgovoreno kako ima manjih kašnjenja ali da od izvođača nisu zaprimili nikakav zahtjev za novim produljenjem rokova. 


Inače, prvobitni rok za završetak radova na prvoj fazi bio je devet mjeseci od početka radova u ožujku prošle godine, no naknadno je produljen za još toliko, a iz Rijeka prometa su kao razlog naveli da je »zbog složenosti projekta i dodatnih zahtjeva sigurnosti koji ova lokacija u samom centru grada sa stambenim objektima velike starosti zahtijeva, postupak nabave potrebnih geotehničkih sidara, koja zadovoljavaju vrlo stroge standarde kvalitete od strane izvođača, trajao duže od predviđenog, što je usporilo dinamiku i rok dovršetka 1. faze gradnje građevne jame.«


Garaža će, jednom kada bude dovršena, imati kolni izlaz na Ulicu Ivana Pavla II, a u sklopu radova na izgradnji te prometnice izgrađen je i peron buduće gradske željeznice s kojim će garaža biti izravno povezana. Kao novost u ponudi parkirnih mjesta u Rijeci garaža Zagrad B ponudit će korisnicima mogućnost punjenja baterija električnih automobila, budući da je procijenjeno kako će popularnost takvih vozila u Rijeci rasti.


Dugoročno, izgradnjom garaže Zagrad B, kao i onih planiranih na Gomili te u kompleksu Rikard Benčić, gradske vlasti namjeravaju ukloniti parkirališta s dijela javnih površina u centru Rijeke, u prvom redu iz ulica oko Zagrada, a kasnije i sa Rive, čime bi se neka od njih pretvorila u pješačke zone.