Restrukturiranje

Kakva je sudbina brodogradnje i što će donijeti Bruxelles? Ministar Horvat danas sa sindikatima Uljanik grupe

Orjana Antešić

Foto: Darko Jelinek

Foto: Darko Jelinek

Podsjetimo, program restrukturiranja Uljanik brodogradilišta prošli je petak poslijepodne »prebačen« u Bruxelles, u Europsku komisiju, ali u ovom trenutku nitko ne zna koliko će taj proces tamo trajati



RIJEKA Ministar gospodarstva Darko Horvat danas bi se trebao sastati s predstavnicima sindikata u Uljanik grupi, pa tako i onima u »3. maju«, potvrđeno nam je jučer s obje strane. 


Podsjetimo, program restrukturiranja Uljanik brodogradilišta prošli je petak poslijepodne »prebačen« u Bruxelles, u Europsku komisiju, ali u ovom trenutku nitko ne zna koliko će taj proces tamo trajati i kakav će biti konačan ishod, uz koji je indirektno vezana i daljnja sudbina »3. maja« i njegovih blizu 1.400 radnika.


Glavni povjerenik najmoćnijeg sindikata, onog metalskog, u riječkom brodogradilištu Juraj Šoljić inzistirat će danas kod resornog ministra, kaže, na izdvajanju »3. maja« iz Uljanikovog holdinga, kao i povratu 523 milijuna kuna od pozajmnica s obzirom na to da su to dva ključna postulata i jedine slamke spasa za riječke navoze, podsjeća Šoljić.




– Toplo se nadam da ćemo na ovom sastanku konačno mi, trećemajci dobiti vrlo konkretne i jasne odgovore što će se učiniti da se spasi riječko brodogradilište. U konačnici, program restrukturiranja pulskog škvera iz Vlade je poslan Europskoj komisiji i valjda su se zaokružila nekakva osnovna rješenja, zaključio je Šoljić.


Inače, koncem lipnja objavljeni su zadnji podaci o poslovanju samog Uljanik brodogradilišta. Kumulirani gubitak u 2017. povećan je za novih četiristotinjak milijuna kuna tako da je s koncem prošle godine ukupno iznosio 1,97 milijardi kuna. Pritom su kratkoročne obveze bile veće od kratkotrajne imovine za gotovo 1,7 milijardi kuna što dovoljno govori o razini nelikvidnosti u koju su dovedeni pulski navozi kada su se početkom ove godine »krpali« s 96 milijuna eura kredita za koji je jamčila država. No, jasno je da je i uz ovu hitnu i jednokratnu financijsku injekciju razina nelikvidnosti i izloženosti Uljanik brodogradilišta i više nego alarmantna.


U Uljaniku, ali u resornim ministarstvima financija i gospodarstva velike nade u ovom nekakvom razdoblju vakuuma između biti ili ne biti, polažu u završetak i isporuku radne platforme Apollo. Njezinom konačnom isporukom i predajom naručitelju, ministar financija Zdravko Marić ipak bi mrvicu lakše disao jer bi se onih blizu 600 milijuna eura, koji »vise« nad državnim proračunom, kao izdana i aktivna državna jamstva za financiranje gradnji u Uljaniku, ipak nešto uspjelo smanjiti.