Neptun

Znanstvenici otkrivaju da Neptunov mjesec ne pripada tom planetu: “Nekad su bili dio istog objekta.”

Portal Novilist.hr

Foto/Pixabay - Solarni sustav

Nova istraživanja mijenjaju dosadašnju percepciju planeta Neptun i njegovog najmanjeg mjeseca.

Najmanji Neptunov mjesec, mogao bi biti tek dio susjednog mjeseca, kojeg je otkinuo komet. Jedan od sedam mjeseca koji su bliži Neptunovoj orbiti, od njegovog najvećeg mjeseca Tritona, nalazi se na udaljenosti od 34 kilometra.

“Zašto bi jedan tako mali mjesec, bio blizu jednom tako velikom?”, pita se astronom Mark Showalter, s Instituta u Kaliforniji. Showalter je zajedno s kolegama pratio više od deset godina istraživanja pomoću Hubbleovog teleskopa. Prilikom skupljanja različitih fotografija, 2013. su prvi put vidjeli novi mjesec, prenosi Science News.

Čini se da se veći mjeseci kreću bliže malima, a istraživanja pokazuju i da Proteus polako odmiče od Neptuna. Showalter smatra da je mjesec Hippocamp, dio Proteusa, kojeg je okrhnuo komet prilikom sudara. Proteus ima veliki krater, naziva Pharos, koji je toliko velik da je udar gotovo slomio Proteus na dva dijela. Kolizija je vjerojatno podignula oblak krhotina koje su zatim se spojile u manji mjesec.

“Sada su daleko, ali nekad su bili dio istog objekta”, naglasio je Showalter za Science News.