Umjetna krv

Veliki uspjeh: Znanstvenici stvorili umjetnu krv koja će odgovarati svim krvnim grupama

P. N.

FOTO/Wikimedia Commons

Japanski Medicinski fakultet na Vojnoj akademiji (National Defense Medical College) otkriva da je u njihovim laboratorijima stvorena umjetna krv široke primjene, prenosi Daily Star. Znanstvenici su stvorili umjetnu krv koju mogu koristiti svi – neovisno o krvnoj grupi, te koja će povećati izglede preživljavanja pacijenata.

Istraživački tim je testove napravio na zečevima što se pokazalo uspješnim i sada se nadaju primijeni na ljudima. Nadaju se i skorom korištenju krvi od strane liječnika za pomoć ozbiljno bolesnim ljudima. Doktori se u tom slučaju više ne bi trebali brinuti o količini krvi u bolnicama koju su im do sada osiguravali donori.

Znanstvenici tvrde da umjetna krv može biti skladištena do godinu dana na normalnoj temperaturi. S mrežnih stranica Hrvatskog zavoda za transfuzijsku medicinu doznajemo da rok valjanosti “prirodne” krvi nije isti za sve krvne sastojke te da ovisi o uvjetima čuvanja. U svakoj dozi krvi nalaze se krvne stanice i krvna plazma. Krvne stanice su žive i nastavljaju živjeti nakon transfuzije i obavljaju svoju ulogu u bolesnikovu krvotoku. Sve krvne stanice ne žive jednako dugo i zato se razlikuje dužina čuvanja koncentrata tih stanica pripravljenih iz darovane krvi. Koncentrati eritrocita se čuvaju u hladnjacima na temperaturi od +1 do +6°C do 35 dana, koncentrati trombocita u posebnom inkubatoru na temperaturi od +24°C do 5 dana uz stalno miješanje, dok se koncentrati leukocita čuvaju samo osam sati.

Profesor Manabu Kinoshita izjavljuje: “Teško je skladištiti dovoljnu količinu krvi za transfuzije u određenim regijama i udaljenim otocima. Umjetna će krv moći spasiti živote ljudi koji se inače ne bi mogli spasiti”, prenosi Daily Star.

Znanstvenici su umjetnu krv testirali na deset zečeva koji su patili od teškog gubitka krvi. Njih šest je preživjelo testiranje, što je slično rezultatu testiranja koji je napravljen s “pravom” krvi. Znanstvenici tvrde da kod preživjelih zečeva nije bilo negativnih nuspojava.

Ova se umjetna krv sastoji od trombocita i crvenih krvnih stanica, a izvedena je od stanične membrane. Otkrića znanstvenika su objavljena u američkom medicinskom časopisu “Transfusion”.