Astronomski centar Rijeka

Sto minuta astronomije spaja astronomske entuzijaste diljem Hrvatske

Sanja Gašpert

Foto Damir Škomrlj

RIJEKA U četvrtak, 10. siječnja u 10 sati na Facebook Fan stranici Astronomski centar Rijeka započet će 100 minuta astronomije, projekt koji će spojiti astronomske entuzijaste diljem Hrvatske. Tijekom sto minuta, na javni post na spomenutoj stranici više od pet tisuća pratitelja, kao i oni koji će to tek postati, moći će postaviti pitanja iz područja astronomije.

Odgovor će dolaziti od strane članova Akademskog astronomskog društva Rijeka i djelatnika Rijeka sporta d.o.o., tvrtke koja upravlja Astronomskim centrom Rijeka.

Osim postavljanja pitanja, sudionici manifestacije potaknuti su da na društvenim mrežama koriste oznake #100HoursOfAstronomy i #IAU100 jer time postaju potencijalni dobitnici jednog od dva teleskopa koje dodjeljuje organizator ovog planetarnog eventa. Astronomski centar Rijeka ovime se priključuje obilježavanju 100 godina astronomskih otkrića. Također, ovom je manifestacijom krenulo obilježavanje deset godina Astronomskog centra Rijeka. Kako ističu u ACR-u, 100 sati astronomije bio je jedan od najvećih događaja 2009. godine, koja se obilježavala kao Međunarodna godina astronomije. U siječnju 2019. godine 100 sati astronomije ponovo se održava, ovog puta kao dio obilježavanja 100. godine astronomskih otkrića u organizaciji Međunarodne astronomske unije (IAU 100 celebrations).

– Cilj 100 sati astronomije je različitim aktivnostima uključiti javnost, a trajat će četiri dana i noći, od 10. do 13. siječnja. U navedenom periodu, stotine lokalnih događanja organizirat će se u znanstvenim centrima od strane astronomskih entuzijasta diljem svijeta, uključujući promatranje kroz teleskope, izložbe, posebne show-ove i drugo, ističu u ACR-u.