TESS

NASA-in tranzitni satelit učio novi planet: Vrlo nam je blizu, a mogao bi biti i nastanjiv

Portal Novilist.hr

FOTO/Kako bi mogao izgledati planet, NASA's Goddard Space Flight Center/Chris Smith

Planet koji obećava nalazi se u "životnoj zoni svoje zvijezde", rasponu udaljenosti u kojima bi kameniti svijet mogao imati pravu površinsku temperaturu za tekuću vodu

Udaljen samo 31 svjetlosnu godinu od nas, jedan od najbližih otkrivenih svjetova mogao bi na površini lučiti tekuću vodu, prenosi INSIDER.

NASA-in tranzitni satelit za istraživanje egzoplaneta ili TESS, uočio je novi planet koji kruži obližnjom zvijezdom u zviježđu Hydra. Kad su astronomi provjerili zvijezdu radi potvrde, otkrili su još dva svijeta koja su kružila oko nje.

Jedan od tih planeta, nazvan “GJ 357 d”, mogao bi podržavati tekuću vodu ako se pokaže da ima gustu atmosferu i da je izgrađen od stijene.

To je među 45 najbližih egzoplaneta, potvrđenih do sada, od dosad praćenih 4.025 planeta  izvan našeg Sunčevog sustava.

Ovaj je planetarni sustav treći najbliže identificiran pomoću metode “tranzita”, u kojem teleskopi gledaju sitne nasipe u sjaju zvijezde koje bi mogao izazvati planet koji prolazi ispred nje. Teleskop Kepler počeo je uvoditi tehniku, iako ju je TESS usavršio.

Planet koji obećava nalazi se u “životnoj zoni svoje zvijezde”, rasponu udaljenosti u kojima bi kameniti svijet mogao imati pravu površinsku temperaturu za tekuću vodu.

“‘GJ 357 d’ se nalazi unutar vanjskog ruba nastanjive zone svoje zvijezde, gdje prima približno istu količinu zvjezdane energije od svoje zvijezde kao što to čini Mars sa Sunca”, objašnjava Diana Kossakowski, članica tima koji je otkrio planet.

FOTO/NASA

FOTO/NASA’s Goddard Space Flight Center/Chris Smith

“Ako planet ima gustu atmosferu, za koju će trebati dodatne studije, mogao bi uhvatiti dovoljno topline koja bi zagrijala planet i omogućila tekuću vodu na njegovoj površini”, dodaje Kossakowski.

No, ako se pokaže da planet nema atmosferu, na njegovoj bi površini bilo -53 stupnja Celzijusa, što je znatno ispod točke smrzavanja vode.

Masa “GJ 357 d” je najmanje 6,1 puta veća od Zemljine, a planet kruži oko svoje sićušne zvijezde svakih 55,7 dana. Znanstvenici ne mogu reći mnogo o tome bez daljnjeg proučavanja.