Popravljen Dragon

Opskrbna kapsula tvrtke SpaceX spremna za pristajanje

Hina

ZAGREB – Opskrbna kapsula Dragon, koja je u petak lansirana na raketi Falcon-9 privatne kalifornijske aeronautičke tvrtke SpaceX, popravljena je, a njezino pristajanje na Međunarodnu svemirsku postaju (ISS) očekuje se u nedjelju, objavio je u subotu vlasnik i utemeljitelj tvrtke, milijarder Elon Musk na svom Twitter profilu.

Falcon-9 je lansiran u petak prema planu i ubrzo je dosegao orbitalnu visinu, no na teretnom vozilu Dragon, koje prevozi više od jedne tone tereta za ISS, otkazale su tri od četiri skupine motora i to je prvi put da je kapsula Dragon imala probleme u orbiti. Dvije prijašnje kapsule, lansirane prošle godine, nisu imale problema na letu za ISS.

Inženjeri smatraju da je do problema najvjerojatnije došlo zbog blokade tlačnog sustava ili zaglavljenog ventila. Nakon što su sve četiri skupine potisnika proradile prva je stvar bila dignuti kapsulu više u orbitu kako unutar dan, dva ne bi ponovo ulazila u Zemljinu atmosferu.Dragon nosi više od 1.000 kilograma tereta, hranu, znanstvenu oprenu i rezervne dijelove.

SpaceX bi prema 1,6 milijardi dolara vrijednom ugovoru s NASA-om trebao do 2015. izvršiti 12 opskrbnih letova na ISS, a ovo je druga takva misija. Prvi put je Dragon na ISS dostavio potreban teret u listopadu prošle godine.

Falcon 9 je raketa nosač, dvostupanjska je i pogonjena tekućim kisikom i kerozinom, a u nisku orbitu može ponijeti 10.450 kilograma. Prilikom uzlijetanja raketa se od rampe odvaja tek kada motori postignu puni potisak i navigacijsko računalo provjeri rad svih sustava u raketi. U slučaju da računalo otkrije anomaliju ono automatski gasi motore i započinje istovar goriva.