Antivakseri

Facebook pod pritiskom: Moraju prestati promicati propagandu protiv cijepljenja

Portal Novilist.hr

Photo/Pixabay

Photo/Pixabay

Platforme društvenih medija našle su se pod pritiskom američkog kongresmena da zaustave propagandu protiv cjepiva.



Facebook omogućuje oglašivačima promicanje sadržaja u koje je uključeno gotovo 900.000 ljudi zainteresiranih za “kontroverze oko cjepiva”, otkrio je Guardian. Druge grupe ljudi koje oglašivači mogu platiti kako bi došli na Facebook uključuju one koji su zainteresirani za “Doktorica Tenpenny o cjepivima”, koji se odnosi na aktivisticu protiv cjepiva Sherri Tenpenny i “informirani pristanak”, što je jezik koji su propagandisti protiv cjepiva usvojili za borbu protiv zakona o cijepljenju.


Platforma za oglašavanje na Facebooku korisnicima omogućuje plaćanje za promidžbu objava, prema svojih 2,3 milijarde korisnika temeljem tisuća obilježja, uključujući dob, lokaciju, spol, zanimanje i interese. U nekim slučajevima korisnici sami identificiraju svoje interese, ali u drugim slučajevima Facebook stvara kategorije na temelju mrežne aktivnosti korisnika.Facebook je pod velikim pritiskom da prestane promicati propagandu protiv cjepiva korisnicima uslijed globalne zabrinutosti oko izbijanja ospica na sjeveru Tihog oceana. U četvrtak, kongresnik iz Kalifornije, Adam Schiff, predsjednik povjerenstva za obavještajne radnje, naveo je Guardianovo izvješće o anti-cjepivnoj propagandi na Facebooku i YouTubeu u pismima Marku Zuckerbergu i Googleovom izvršnom direktoru Sundar Pichaiju. Pozvao ih je da preuzmu veću odgovornost za dezinformacije vezane uz zdravlje na njihovim platformama.“Algoritmi koji pokreću ove usluge nisu dizajnirani za razlikovanje kvalitetnih informacija od dezinformacija ili pogrešnih informacija, a posljedice toga su posebno zabrinjavajuće za pitanja javnog zdravlja”, napisao je Schiff. “Zabrinut sam zbog izvješća da Facebook prihvaća plaćeno oglašavanje koje sadrži namjerne dezinformacije o cjepivima”, dodao je.Googleovi alati za ciljanje oglasa cijenjeni su od strane različiti tvrtki jer omogućuju trgovinama da trgovini pokažu oglašavanje usmjereno prema potencijalnim kupcima njihovih proizvoda. Ali, alati su također potaknuli kontroverzu.Operacija pod ruskim utjecajima, iskoristila je samouslužnu platformu za promicanje sadržaja koji razdvajaju tijekom predsjedničkih izbora u SAD-u 2016. godine. ProPublica je 2017. otkrio da platforma uključuje kategorije ciljanja za osobe koje zanimaju brojne antisemitske fraze, kao što su “Kako spaliti Židove” ili “Židovski mrzitelji”, otkriva Guardian.Dok su antisemitske kategorije koje je ProPublica pronašao automatski generirane i bile su premale da bi same pokrenule učinkovite oglasne kampanje, kategorija “kontroverze cjepiva” sadrži gotovo 900.000 ljudi, a “Informirani pristanak” oko 340.000 ljudi.