FILIP KOLUDROVIĆ

Mladi riječki fotograf snimio editorijal za portugalsko izdanje poznatog časopisa: Korak sam bliže prvoj naslovnici Voguea

Ana Braškić

Nika Rusakova i Filip Koludrović na obali Temze

Nika Rusakova i Filip Koludrović na obali Temze

Nakon ovog pothvata treba samo spustiti glavu, proslaviti i nastaviti dalje, puno je još toga ostalo napraviti. No, mislim da su mi se otvorila vrata za brojne druge magazine, brendove i klijente



Riječki fotograf Filip Koludorvić niže uspjehe, posljednji u nizu je editorijal na čak dvadeset stranica koje je napravio za portugalsko izdanje Voguea. Koludrović je fotoaparat prvi put uzeo u ruke kada mu je bilo samo šest godina. Prije pet godina kupio je prvi digitalni fotoaparat i započeo s fotografiranjem portreta koji su polako prerasli u modnu fotografiju. Prva velika modna suradnja bio je angažman na Fashion Weeku Zagreb, kada je imao samo 17 godina. Zatim su krenule druge kampanje, hrvatski i na kraju internacionalni časopisi, a suradnja s Vogueom je za sada vrhunac njegove karijere.


Kako je došlo do suradnje s portugalskim izdanjem poznatog časopisa?– Evo već neko vrijeme stvarno »pikiram« portugalski Vogue jer je trenutno stvarno jedan od najsnažnijih magazina na svjetskoj modnoj sceni, oni experimentiraju i stalno iznova ispituju što je zapravo lijepo i zašto. Nedavno sam dobio priliku pokazati im editorijal koji sam snimio u Londonu i smatrao svojim najboljim radom do sada, i oni su ga prihvatili i odlučili printati na 20 stranica u svome novom izdanju. Smiješno je kako sam za taj editorijal, minutu nakon što smo završili snimanje, znao da će završiti u Vogueu, nekako je ispalo – što zračiš to privlačiš. Kako je biti prvi Riječanin koji radi za jedno od izdanja kultnog modnog časopisa?– Mislim da mi još nije došlo do glave što se zapravo dogodilo s obzirom da je samo nekoliko Hrvata imalo priliku raditi za ovaj časopis. Želim samo reći kako osobu i njene želje nikako ne može definirati veličina mjesta iz kojeg dolazi.


Snimanje u središtu Londona


Jesu li imali neke posebne zahtjeve? – Naravno, editorijali za Vogue licencu zahtijevaju najviši pristup po pitanju odjeće koja se pojavljuje u časopisu, modela te estetike fotografije. Na kojoj je lokaciji odrađeno snimanje i zašto baš tamo?– Meni najzanimljiviji dio priče je da je ovaj editorijal snimljen u samom središtu Londona, ispod Millenium Bridga, pored poznatog Shakespearovog The Globe Theatrea. Nekoliko dana smo tražili lokacije, »guglali« svaku plažu i obalu najbliže Londonu, razmišljali o putovanju, rentanju kombija, prijevoza cijele ekipe. Na kraju sam sa svojom producenticom, također Riječankom Tesom Pavić, odlučio snimati na najbližoj plaži, na obali Temze, u samom centru Londona.


Tko je manekenka s kojom ste surađivali? Kako je bilo s njom raditi?– Radio sam s ruskom manekenkom Nikom Rusakovom, članicom agencije Elite iz Londona, koja iza sebe ima niz editorijala u brojnim časopisima i radila je s vrhunskim svjetskim fotografima. Ona je jedna divna, opuštena i profesionalna djevojka, a zahvljajujući fantastičnom timu cijeli editorijal smo snimili u 4 sata. S vama je bio cijeli tim? Možete li ih predstaviti?– Riječ je o prekrasnom timu ljudi. Hvala im što su me podržali i vjerovali u moje ideje. Uz Niku Rusakovu, u timu su bili Rimljanin Luca Falconi kao stilist, divna Joyce Clerkx iz Amsterdama kao make up artist, Tesa Pavić i Timi Letonja koji su odradili produkciju te Federica Barletta koja je bila moja asistentica.


Čiju ste odjeću predstavili?– Sva odjeća koja je korištena je iz novih kolekcija jesen/zima modnih kuća Givenchy, Louis Vuitton, Philipp Plein, Alberta Ferretti, Erdem i Moschino. Raditi u Londonu je super jer imamo pristup zaista ekskluzivnim komadima.

Napornih šest mjeseci


Nakon ovog velikog editorijala, mislite li da su vam otvorena vrata za druga izdanja Voguea?– Pa svakako mislim da sam korak bliže svojoj prvoj naslovnici Voguea, treba samo spustiti glavu dolje, proslaviti i nastaviti dalje, puno je još toga ostalo napraviti. Također mislim da su mi se otvorila vrata za brojne druge magazine, brendove i klijente.


Što ste još radili u posljednje vrijeme?– Posljednjih šest mjeseci je bilo stvarno naporno. Od toga sam pet i pol mjeseci bio na putu, od Milana do Londona, Berlina, Amsterdama, Stockholma, Beograda, stvarno više ne znam na kojoj točno adresi živim… Nedavno sam radio naslovnicu i editorijal za srpski Harpers Bazaar, ubrzo izlazi i novi Hrvatski Elle s mojim editorijalom, novo izdanje L’officiela u Vietnamu te također čekam da izađe par časopisa u Londonu i New Yorku koji sadrže moj rad.


Imate li u planu još neke velike projekte?– Spremam nekoliko divnih projekata koji će uključivati i edukaciju zainteresiranih o fotografiji. Već sad imamo potvrđeno snimano za hrvatski Elle u Rimu sljedeći mjesec. Također spremam projekt na otoku Šolti, gdje ću u starom dvorcu u Maslinici organizirati neku vrstu modne kolonije. Osamnaest fotografa, modela, stilista, vizažista i frizera iz cijele Europe imat će priliku provesti pet dana u prekrasnom dvorcu iz 13. stoljeća i bez ikakvog pritiska urednika ili klijenata stvarati i biti kreativni na koji god način žele. Za kraj ove godine pripremam svoju prvu knjigu crno-bijelih portreta i zadnji projekt je vezan direktno za Rijeku i puno je većih razmjera, ali o njemu ćemo kada bude malo bliže realizaciji.