Nova studija

YouTuberi i gledatelji dijele iste emocije: “Gledamo li sretne i sami ćemo biti sretni”

P. N.

Izvor fotografije: Pixabay

Izvor fotografije: Pixabay

Naše istraživanje je podsjetnik da ljudi na koje nailazimo na internetu utječu na naše svakodnevne emocije – gledamo li sretne ljude, bit ćemo sretniji, kao i obrnuto, kaže glavni autor studije



U studiji objavljenoj u časopisu Social Psychological and Personality Science, istraživači sa Sveučilišta Tilburg u Nizozemskoj pregledali su 2.000 video blogova s YouTube-a, također poznatih kao vlogovi, te ispitali kako su oni utjecali na emocije svojih gledatelja i ako su privukli gledatelje koji su već dijelili iste emocije vlogera, piše Big Think.


To su učinili pretraživanjem odjeljka za komentare, što je obično loša ideja. Tim je zatim ispitao odnos između riječi koje su vlogeri koristili u njihovom videu s emocionalnim pojmovima koje su koristili gledatelji. Korisni komentari su zatim kategorizirani ili kao neposredne emocionalne reakcije, gdje je emocija izražena potaknuta videom, ili izražavanje trajnog emocionalnog stanja koje je gledatelj imao prije nego što je počeo gledati video.


Kao što se i očekivalo, tim je pronašao dokaze da postoji i trajna i trenutna emocionalna reakcija na video sadržaj. Naime, ljudi su postali veseli gledajući kako je vloger veseo, a ljudi koji su često bili ljuti privučeni su videozapisima s ljudima koji su bili slično ljuti.




Studija je prva koja koristi video kako bi istražila homofiliju i tendenciju da emocije prema drugima dolaze kao rezultat njihovih emocionalnih izraza. To pokazuje da, unatoč sve većoj uporabi različitih vrsta medija i pronalaska novih načina međusobnog povezivanja, naši emocionalni odgovori su još uvijek isti kao i prije.


Glavni autor studije, Hannes Rosenbusch, objasnio je nalaze na ovaj način: Naše istraživanje je podsjetnik da ljudi na koje nailazimo na internetu utječu na naše svakodnevne emocije – gledamo li sretne ljude, bit ćemo sretniji, kao i obrnuto. Dodao je: Naš društveni život može se sve više i više kretati u internetsku sferu, ali naše emocije i način na koji se ponašamo jedni prema drugima uvijek će se upravljati temeljnim psihološkim procesima.