Neobičan turizam

Taj Mahal više nije najpopularnija atrakcija Indije: Mjesto bijede nude kao vrhunsku ‘znamenitost’

Portal Novilist.hr

FOTO/Wikipedia

FOTO/Wikipedia

Najamnine u sirotinjskoj četvrti počinju na oko 4 dolara mjesečno na najnižoj razini, tako da jedan turist troši u jednom danu ono što bi stanovniku priuštilo više od tri godine krova nad glavom.



Jedna od najsiromašnijih četvrti u Aziji upravo je postala omiljeno turističko „iskustvo“ za putnike u Indiju 2019. godine, pobijedivši klasičan odabir poput legendarnog Taj Mahala.


Nagrada TripAdvisor’s Travelers ‘Choice priznala je ture u Dharavi u Mumbaiju kao vrhunsko “iskustvo” u Indiji i među prvih je 10 u kategoriji “Putnička iskustva u Aziji” ove godine, doznajemo s MSN-a. 


Površina od 216 hektara u srcu indijske prijestolnice dom je više od milijun ljudi. To je užurban sirotinjski kvart s industrijom i kreativnošću. Također je, kao što je primijetila Ananya Bhattacharya „mjesto gdje linija koliba, uskih uličica i otvorenih slivnika prolaze uzduž ulice, a električni kabeli vise“.




Ture se nude u brojnim indijskim agencijama i često ih vode vodiči koji su odrasli ili trenutno žive u Dharaviju. Prema putopisu Trip Savvy, iskustvo nije depresivno za posjetitelj.


“Ove ture imaju za cilj raspršiti sve ideje koje ljudi mogu imati od Dharavija kao mjesta bijede i zapravo su vrlo inspirativni. Oni pokazuju što su ljudi sposobni postići unatoč nepovoljnim uvjetima” prenosi MSN.


FOTO/Flickr (Dharavi)


FOTO/Flickr (Dharavi)



Iako su zapravo ovi dobronamjerni osjećaji upitni. Samo zato što stanovnici sirotinjske četvrti nisu vidljivo depresivni, to ne znači nužno da se bogati posjetitelji osjećaju uzdignutima.


Stanovnici Dharavija često su pismeni i imaju struju, ali kako ističe BBC News, sirotinjska četvrt također je “jedan beskrajan prostor uskih prljavih uličica, otvorenih kanalizacija i skučenih koliba.”


Razlika u tome koliko posjetitelji plaćaju za ovo navodno autentično indijsko iskustvo i kako obični stanovnici sirotinjskih četvrti preživljavaju, daje razloge za razmišljanje.


Na Trip Advisor, kompanija pod nazivom “Mystical Mumbai” nudi vođeni izlet koji uključuje posjet “obje strane grada – njegova kolonijalna era veličanstvo i sirotinjski kvart“, po cijeni od 162 dolara.


Turistima se obećava šetnja u kojoj će moći vidjeti “razorene kolibe, kućnu industriju, projekte recikliranja i glinene lončare” i pogled na moderni i kolonijalni Mumbai, sve putem privatnog prijevoza.



Najamnine u sirotinjskoj četvrti počinju na oko 4 dolara mjesečno na najnižoj razini, tako da jedan turist troši u jednom danu ono što bi stanovniku priuštilo više od tri godine krova nad glavom.


Izleti na ovakve „atrakcije“ širom svijeta postaju sve popularniji. Oko 40.000 ljudi svake godine posjeti favele u Brazilu, prema procjenama iz 2016. od strane neprofitnog društva  „Tourism Concern“ sa sjedištem u Velikoj Britaniji koje se zalaže za pošten turizam.


Obožavatelji putovanja u „divlja naselja“  kažu da ovi izleti turistima daju potpuniju i realniju sliku mjesta koja posjećuju, dok lokalno stanovništvo razvija novu vrstu poslovanja koja može pomoći u poboljšanju uvjeta.


Ipak, nije svatko zadovoljan time što se pojam siromaštva promiče kao turistička atrakcija ili se prodaje. Dugoročni učinci nedostatka bogatstva na zdravlje i sreću ne mogu se razumjeti u kratkom posjetu.