Vješt marketing

Duhanska industrija pronašla je način kako doći do Instagram generacije. Roditeljima se ovo neće svidjeti

P. N.

Foto Screenshot Instagram

Foto Screenshot Instagram

Američke organizacije protiv pušenja optužuju duhanske tvrtke da koriste društvene mreže, hashtagove, tinejdžerske idole i influensere, kako bi reklamama za svoje duhanske proizvode doprijeli do mladih



RIJEKA Zabrana reklamiranja cigareta diljem svijeta velike duhanske tvrtke nije ostavila na čudu. Pronašli su način kako zaobići stroga pravila i suptilno stići do nove generacije mušterija – one kojoj je jedna od omiljenih aktivnosti objavljivanje selfieja na Instagramu.


New York Times piše kako su američke organizacije protiv pušenja, uključujući Stopping Tobacco Organisations and Products te Campaign for Tobacco-Free Kids predale zahtjev Federalnoj komisiji za trgovinu protiv Philip Morrisa, British American Tobacc, Japan Tobacco International i Imperial Brands. Razlog? Optužuju ih da koriste društvene mreže, hashtagove, tinejdžerske idole i influensere, kako bi reklamama za svoje duhanske proizvode doprijeli do mladih.


Tvrde da ove tvrtke plaćaju svoje “ambasadore” na društvenim mrežama. U svom istraživanju pronašli su više od stotinu objava povezane s ovim duhanskim tvrtkama, koje su pregledane gotovo devet milijardi puta u SAD-u, a zapanjujućih 25 milijardi puta diljem svijeta.


Vješto smišljeni hashtagovi




Cigarete se, jasno, ne reklamira direktno. Objave o kojima se govori obično su vezane uz zabavu, putovanja i mladenačku kulturu. Kompanije se drže toga da ne smiju objavljivati puno ime svojih brendova cigareta. Stoga se na društvenim mrežama koriste vješto smišljeni hashtagovi.



Lucky Strike koristi #lus ili #likeus, Marlboro pak #DecideTonight i #RedisHere, dok se Winston odlučio na #FreedomMusic. Kent i Dunhill imaju hashtag #TasteTheCity.


Sve to, piše New York Times, ne znači da se povremeno neće dogoditi da se čak i kutija cigareta nađe na objavi na Instagramu.


Zahtjevi influenserima


Procurili su, pišu, i zahtjevi duhanskih tvrtki s jasno propisanim uvjetima plasiranja sadržaja. Lucky Strike tako od svojih influensera traži barem dvije objave tjedno s hashtagom #likeus_party, a koji treba biti povezan sa slikama zabave, putovanja ili mode. No, kad se objavljuje sadržaj s hashtagom #lus, sam duhanski proizvod mora biti smješten u kadar slike.



Duhanske tvrtke, jasno, ove optužbe odbacuju. Japan Tobacco objašnjava da ako pušači žele podijeliti svoje društvene aktivnosti s prijateljima, to je njihov izbor, na koji oni ne mogu utjecti. BAT i Imperial Brands kažu da je točno da društvene mreže koriste za marketing, a s time dolaze i usluge influensera. Međutim, ističu, njihiove fotografije ne uključuju direktno prikazivanje proizvoda.


Sve to nije smelo anti-pušačke organizacije koje traže da duhanske tvrtke javno obznane sve medijske sadržaje i hashtagove koje na društvenim mrežama koriste u marketinške tvrtke. Traže i da ubuduće uz takav sadržaj bude uključen i hashtag poput #Sponsored #Promotion ili #Ad, kako bi bilo jasno da je riječ o reklami. No, kolika je vjerojatnost da će duhanske tvrtke na to pristati?