Početak skijaške sezone

Kad je na rate, može se: Putničke agencije očekuju porast prodaje ski aranžmana za 30 posto

Hina

Najveći dio aranžmana kupljen putem obročnog plaćanja i to najviše za termine školskih praznika te u vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana



Putničke agencije i u tjednu uoči službenog početka skijaške sezone u većini inozemnih skijališta po Europi bilježe nastavak pozitivnih trendova prodaje ski aranžmana od prije mjesec dana, očekujući da će do kraja sezone ta prodaja biti viša i do 30 posto u odnosu na prošlu sezonu.


Doznaje se to iz nekoliko vodećih hrvatskih putničkih agencija u kojima kažu da su, slijedom povećane potražnje, osigurali ili još traže i dodatne kapacitete u skijaškim odredištima, kao i da su jako zadovoljni takvom prodajom, iako ih pomalo i iznenađuje jer domaći putnici ove godine nisu ništa tako puno više kupovali u agencijama u odnosu na prošlu godinu.


Neke od agencija ističu da bilježe i dobre rezultate prodaje blagdanskih, adventskih i novogodišnjih putovanja u inozemstvo, posebno po europskim gradovima, ali s manjim postotcima rasta nego skijanje ili u nekim slučajevima, za neke destinacije, i sličnom prodajom kao lani.




S obzirom da preko agencija ide tek jedan dio putnika na skijanje iz Hrvatske i da gotovo ni iz jedne ne iznose konkretne brojke koliko imaju točno skijaša, u većini agencija kažu da im je teško prognozirati koliko će ukupno ove godine ljudi na skijanje iz Hrvatske. Dosadašnjih godine te su se brojke samo procjenjivale iz više različitih i neslužbenih izvora, nešto dijelom i temeljem prolaska vozila na graničnim prijelazima, i najčešće su se kretale od oko 150 do 200 tisuća.


Atlas s rastom prodaje skijanja od 30 posto


Iz agencije Atlas ističu da do kraja ove sezone očekuju rast prodaje ski aranžmana za oko 30 posto u odnosu na prošlu godinu, neki od njihovih putnika su već ‘odradili’ ta putovanja, a ističu i da na destinacijama koje prodaju ima dovoljno snijega, bilo prirodnog, bilo umjetnog.


Još nešto kapaciteta imaju za tzv. hrvatski skijaški tjedan, u prvom tjednu odnosno odmah iza Nove godine, kada se iz Hrvatske očekuje i najveći broj odlazaka na skijališta, ne samo u organizaciji agencija nego i u individualnoj te organizaciji preko klubova, udruga i drugih.


Porast potražnje i prodaje objašnjavaju opširnijom ponudom skijanja ove godine, većim brojem klubova s organiziranom školom skijanja, ‘first minute’ popustima i do 30 posto, mogućnostima rezervacije skijanja već od lipnja te posebnim akcijama u dogovoru s partnerima, a i ove godine najpopularnije je obročno plaćanje.


Za cijene kažu da su otprilike na razini prošlogodišnjih, najviše se traže tjedni aranžmani i razdoblje školskih praznika, što je i glavni skijaški tjedan za hrvatske putnike (3. do 10. siječnja).


Od destinacija tradicionalno najtraženije su one u Austriji, Italiji i Sloveniji, dok se Francuska najviše traži za proljetna skijanja.


Kompasu prodaja raste 25 posto


Zagrebačka agencija Kompas također nastavlja s dobrim rezultatima prodaje skijanja koji se kreće oko 25 posto u odnosu na prošlu sezonu, a vjeruju da će se tako nastaviti do samog glavnog hrvatskog skijaškog tjedna tj. do Nove godine.


I oni su u potrazi za novim kapacitetima, a osim tradicionalno popularnih destinacija u Sloveniji i Austriji njihovi klijenti najviše biraju njihove ski klubove sa školama skijanja, gdje se cijene sedam polupansiona po osobi u hotelu s četiri zvjezdice kreću od nešto malo više od pet tisuća kuna na više, dok se najam apartmana za više osoba za sedam noći kreće od oko 3.700 kuna na više.


I Ban Tours s rastom prodaje skijanja


Specijalizirana agencija za sportski, nautički i kongresni turizam, zagrebački Ban Tours također bilježi važan rast prodaje skijaških aranžmana, od oko 7 posto u odnosu na prošlu godinu, s nekoliko stotina prodanih aranžmana, većinom za skijališta na nekim talijanskim i austrijskim lokacijama.


Kao i kod drugih agencija i kod njih je najveći dio aranžmana kupljen putem obročnog plaćanja i to najviše za termine školskih praznika te u vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana.


Očekuju i jaku ‘last minute’ prodaju, a među kupcima najviše je obitelji s djecom, dok za aranžmane kažu da se kreću u cjenovnom rasponu od 4.300 do 8.350 kuna na bazi sedmodnevnog polupansiona u hotelima, odnosno sedmodnevnog smještaja u apartmanu za četiri osobe po cijeni već od oko šest tisuća kuna.