Grad: Rijeka (DHMZ)
Danas: 23° 4
Sutra: 23° 23° 4
1. travnja 2020.
Zdrava alternativa

Isprobajte nesvakidašnje varijante svima omiljene pizze

Foto iStock
Foto iStock
Autor:
Objavljeno: 27. prosinac 2019. u 11:01 2019-12-27T11:01:23+01:00

Tradicionalnoj pizzi nema jednake, ali možete stvarati originalne, ukusne i još blaže varijacije

Pizza je neodoljivo zadovoljstvo kojeg se ne morate, a vjerojatno i ne želite odreći. Cjelovito je i hranjivo jelo pa ako ostatak dana ne jedete kruh i ne posegnete za čipsom i raznim drugim grickalicama, možete se počastiti pizzom jednom tjedno, čak i u slučaju da slijedite niskokaloričnu prehranu.

Uskoro nam slijedi vrijeme nakon blagdana kada nam je potrebna lakša hrana, pizza nam možda nije prvi izbor, ali može to postati uz nešto izmijenjen recept. Očito ima pizza i pizza, a ako ste na dijeti, bolje je odabrati lakši nadjev, možda na temelju povrća s roštilja, kao što preporučuju i nutricionisti.

No, što ako ne želite pizzu s klasičnom bazom? Naravno, tradicionalnoj pizzi nema jednake, ali se možete zabaviti igrajući se s maštom i stvarati originalne, ukusne i možda još blaže varijacije. Donosimo vam dvije alternative klasičnom tijestu koje možete isprobati.

Krušna pizza

Prvu alternativu mogli bismo nazvati »krušnom« pizzom, a kako biste je napravili, možete iskoristiti stari kruh. Radi se o ukusnoj ideji, toliko sličnoj klasičnoj, koja vam omogućuje recikliranje ostatka kruha. Ovakva pizza ima ukupno 1250 kcal, po osobi 310 kcal. Sastojci koji su vam potrebni za 4 osobe su 300 g kruha, 200 ml vode, 2 žlice ekstradjevičanskog maslinovog ulja, 70 g mozzarele, 100 g umaka od rajčice, sol po ukusu, papar po ukusu i bosiljak.

Najprije zagrijte pećnicu na 220 stupnjeva. Narežite kruh na komade koji nisu previše sitni i stavite u zdjelu. Dodajte žlicu i pol ulja, sol, papar, i počnite mijesiti dodavajući malo pomalo vodu, sve dok ne dobijete homogenu smjesu, ne previše vlažnu. Količina vode koju ćete dodavati ovisi i o vrsti kruha koju koristite, a dodavajte je samo onoliko koliko je potrebno. Posudu u kojoj ćete peći nauljite s pola žlice ulja. Sada rasporedite smjesu od kruha na lim za pečenje. Pecite oko 15 minuta, a kad se baza za pizzu osuši i lagano porumeni po rubovima, izvadite iz pećnice.

U međuvremenu umak od rajčice začinite prstohvatom soli, papra i dvjema žličicama ulja. Umak od rajčice stavite na pečenu bazu od kruha i stavite u pećnicu na još 5 minuta. Mozzarelu dobro ocijedite i narežite na komadiće. Izvadite pizzu iz pećnice i raspodijelite mozzarelu na pizzu te ponovno pecite 5 minuta. Začinite svježim listićima bosiljka i poslužite vruće.

Foto Pixabay

Pizza od palente

Druga alternativa je pizza od palente što će vašoj pizzi dati karakterističan rustikalni okus, svijetložutu boju i mekanu i cjelovitu konzistenciju. Kukuruzno brašno ne sadrži gluten, pa je ova pizza pogodna i za one koji pate od celijakije. U ovom receptu nadjev je od mozzarele i gljiva, no možete koristiti i razno povrće. Ova varijanta pizze ima ukupno 1771 kcal, po osobi 433 kcal.

Za četiri osobe potrebno vam je 350 g instantne palente, 1 žličica ekstradjevičanskog maslinovog ulja, sol i voda po ukusu. Za nadjev vam treba 120 g umaka od rajčice, 300 g šampinjona, 120 g mozzarele, režanj češnjaka, žličica i pol ekstradjevičanskog maslinovog ulja, 3 listića bosiljka i sol po ukusu.

Najprije počnite pripremati gljive, temeljito ih operite hladnom vodom, a zatim ih narežite na kriške. U tavi zagrijte pola žlice ekstradjevičanskog maslinovog ulja zajedno s prethodno oguljenim češnjakom, dodajte gljive, prstohvat soli i kuhajte oko 6-7 minuta. Uključite pećnicu u ventiliranom načinu rada na oko 200 stupnjeva.

Skuhajte palentu, a kad je gotova, uklonite je s vatre, brzo je izlijte u okrugli kalup promjera 28 cm obložen papirom za pečenje i premažite žličicom ulja, te izravnajte lopaticom namočenom hladnom vodom. Pecite palentu oko 5 minuta u prethodno zagrijanoj pećnici, a u međuvremenu začinite umak od rajčice s preostalim uljem i solju, a mozzarelu narežite na kockice. Izvadite pizzu od palente iz pećnice, začinite je umakom od rajčice, gljivama, mozzarelom i bosiljkom. Pecite još 5 minuta, i odmah poslužite.

Novi list pratite putem aplikacija za Android, iPhone/iPad ili Windows Phone.