Auto-test

Volkswagen Up: Početak uspješne priče

Mirko Vukotić

Up neće biti virtuoz po zavojima niti trkač na duge staze – ali u gradu i oko njega bit će mu teško konkurirati



Volkswagen je prvi shvatio! Besmisleno je daljnje povećavanje automobila, jer parkirna su mjesta ostala ista, garaže također, a automobili su svakim danom sve veći. Aktualni je Polo dosegnuo mjere Golfa druge generacije, a Jetta je veća od većine dosadašnjih Passata. Hvala Bogu pa se netko sjetio prekinuti nepotrebni niz i napraviti automobil koji je ostao – malen.


A takav i treba biti, jer takav je nedostajao, Naime, Lupo se ne proizvodi još od 2005. godine i automobil koji će se uklopiti u 3,5 metara (budimo precizni 3,54) bit će tražena roba. Sve ima svoju cijenu, pa je tako bilo nužno ići na okomito rezani stražnji dio kakvog uostalom imaju i konkurenti (C1, 107, Aygo, Panda,…). Cijenu plaćaju i putnici na stražnjim sjedalima čija koljena stradaju zbog prtljažnika i nužnog komfora sprijeda. Kako se očekuje da će to uglavnom biti djeca, onda je i problem proporcionalno manji. Možda se moglo prednju konzolu načiniti manje raskošnom (ima format omanjeg stola) i cijeli putnički prostor pomaknuti više pod vjetrobran, ali vjerujemo da su VW-ovi stručnjaci izvukli najviše iz zadanih gabarita. Up je dugo očekivani odgovor moćnog Volkswagen koncerna na trojke iz braka Toyote i PSA grupacije, pa smo samim time i kritičniji jer je imao više vremena i mogao učiti na njihovim greškama.


Jednu su sigurno otklonili, a to je rad motora koji je miran, dobro izoliran, čak bi smo se usudili reći uglađen. Mirno i tiho kreće, tek u višim okretajima, kada ga krenete cijediti, shvatite da je trocilindraš i da je mali motor namijenjen prvenstveno za gradske i prigradske »borbe«. Ulice Rima i njegove okolice nisu nimalo slučajno odabrane za predstavljanje Up-a, jer to su ulice žestokih cestovnih okršaja, guranja, gužvi, trubljenja, žurbe, ali i neopisive količine šarma. Na jednom od niza semafora proučavali smo mladu mamu u crvenom Lupu lagano izudaranom sa svih strana, s djetetom u sjedalici na stražnjem sjedalu kako se probija kroz gradsku gužvu i stigne uz to obavljati još nekoliko majčinsko-poslovnih obveza. Kada je pogledala van svog stresnog svijeta i ugledala Up, nije mogla skriti osmjeh. Naravno, ne zbog nas dvojice »ormara« u malom Up-u već zbog Up-ovog dobroćudnog izgleda, očigledne gradske praktičnosti i svježine koju ne skriva.




Onim zahtjevnijima pruža se mogućnost personaliziranja Up-a do neslućenih granica, jer osnovni model kreće od zanimljive cijene 9.069 eura, a samo je nebo granica poželite li recimo Black ili White ediciju. Uz to, na ovogodišnjem su Frankfurtu pokazane i brojne inačice poput Buggya, pick-up-a, cabrioleta, a uslijedit će i verzije s pet vrata, s elektro pogonom pa i neko iznenađenje iz VW-ovih širokih rukava.