Mališan limuzinskog izričaja

Testirali smo Škodu Rapid: Pametan odabir u svakom smislu

Edi Prodan

Zanimljiv mališan limuzinskog izričaja - Škoda Rapid

Zanimljiv mališan limuzinskog izričaja - Škoda Rapid

Pristalog, mada unificiranog izgleda Rapid prije svega oduševljava dinamikom i potrošnjom malog benzinskog agregata, baš kao i sasvim primjerenom cijenom



Definitivno, kompaktni Škodin sedan Rapid oduševljava po najmanje dvije komponente: potrošnji koja je posebno fenomenalna zna li se kako se radi o benzinskom motoru te funkcionalnosti koja se naprosto razmeće volumenom prtljažnika. Odmah ćemo istaknuti i ono što smeta, mada nije neka »posebnost« samo Škodinih modela već i drugih korporacijskih primjeraka – Rapid je presličan ostalim modelima sa znakom popularne češke marke tako da je u prvi mah teško odrediti o kojem se modelu i klasi uopće radi.


Dakle, potrošnja. Mali benzinski agregat i nevelikih 95 »konja« nisu nešto što bi nas moglo u prvi mah oduševiti malom potrošnjom ili dinamičkim karakteristikama. Ali to učini jako brzo, nakon stotinjak kilometara prometnice idealne za prvo, ujedno i vrlo raznovrsno testiranje. Bila je to dionica od Senja do Rijeke. Otvorena, na kraju i autocesta, ne preveliki promet, naseljena mjesta, policijska mjerenja brzine. Baš sve što se može dogoditi i nakon dugotrajnijeg korištenja koncentrirano je bilo na toj živopisnioj jadranskoj dionici.


Straga goleme prostranosti


Straga goleme prostranosti





Uz vrlo pristojna ubrzanja koja su s dosta poteškoća slijedili i neki od premium modela, potrošnja na razini »vjerovali ili ne«. Jer prosjek je iznosio 4,6 litara! Napominjemo još jednom kako se radilo o benzinskom agregatu. Pratio ga je pet stupanjski ručni mjenjač što se već dugo pojavljuje u najrazličitijim modelima VW koncerna kojem i Škoda pripada. Drugačijih omjera nego danas češći, oni sa šest brzina, taj je mjenjač odlično usklađen s mogućnostima malog turbo motora. Sve je zajedno bilo vrlo elastično tako da se slično ponašanje, u jednom dijelu raspona okretaja, može doživjeti u trećem i petom stupnju prijenosa. Na kraju se naš prosjek zaustavio na 5,3 litre što znači da je Rapid s ovom konfiguracijom sasvim štedljiv i u gradskoj vožnji. Uostalom to dokazuje i podatak o emisji CO2, jednoj od najboljih kad su benzinski motori u pitanju.


Materijali i sveobuhvatnost za svaku pohvalu


Materijali i sveobuhvatnost za svaku pohvalu



Oprema je bila bogata, jako primjerena srednjoj razini kompaktnih automobila, posebno stoga što se u »ambition plusu« pojavljuju i lakometalni naplaci, sva stakla pokretna strujom, sportski elementi kao i efektne dekorativne dosjetke. Ono što je također zanimljivo, a ide u red »simply clever« ideja i rješenja je – kišobran smješten u pretincu ispod suvozačkog sjedala. S obzirom na godišnje doba – tim korisnije.


Konačna cijena testnog modela bila je 122.580 kuna što je, s obzirom na viđeno i doživljeno sasvim primjereno. Cijena trovolumenskom Rapidu starta sa 100,9 tisuća kuna, no preporučljivo je ipak malo se »rastegnuti« kako bi se dobilo u svakom smislu cjeloviti, sveobuhvatni automobil. I svi zadovoljni, veliki i mali, oni ispred kao i oni na stražnjim sjedalima.