Brend za sebe

Test Škode Octavie RS DSG: Savršenstvo u nepretencioznosti

Edi Prodan

Markantna, privlačna i apsolutno brza – Škoda Octavija RS

Markantna, privlačna i apsolutno brza – Škoda Octavija RS

I u najnovijem, osnaženom i do kraja izbalansiranom izdanju Škoda Octavija u RS izdanju poručuje kako je napravila automobil u kojem će ljubitelji brzina pronaći obilje zadovoljstva



Škodina Octavia u RS izdanju je apsolutno i nedvojbeno – brend za sebe. U samim počecima, kad se pojavilo njezino prvo izdanje bilo je i čuđenja, danas, nakon petnaestak godina »staža« kad kažemo RS, automatski se zna kako je riječ o jednom od najboljih sportskih kompakata. RS danas naprosto znači prestižno, pouzdano i – vraški brzo.


Ono na čemu se najprije zaustavlja pažnja je dakako – izgled. A on je apsolutno privlačan, čista sportska elegancija. Crvena boja koja nosi naziv »corrida« u suodnosu s crnim detaljima i RS logotipima na nekoliko mjesta savršeno odaju karakter najbrže Škode. Ono što je također jako lijepo – lakometalni su naplaci promjera čak 19 inča koji daju onaj apsolutno poželjni touch koji se i očekuje od sportskih automobila. Svakako, i unutrašnjost je naglašeno sportska, mada ipak nešto bliža izvornim modelima no što je to vanjština.


Baš kako treba


Baš kako treba





A ono što nas je oduševljavalo u verziji s 230 »konja« danas je s nevelikim povećanjem snage, došlo se do 245 KS, ali i s odličnom, 7-stupanjskom DSG automatikom, dovedeno na sam vrhunac klase. Apsolutno konkurentno i kompaktnim modelima snage od 300-tinjak


KS. A da bi bila udobna i ugodna, u svim onim nerijetkim situacijama koje isključuju sportsku vožnju, moguće ju je podesiti i na druge načine, komforni ili ekološki primjerice. Mjenjač je tada, kao i svi ostali parametri, sporiji. Kad se pak poželi sportsku vožnju, tu si i polugice ispod volana pomoću kojih se mijenjaju stupnjevi prijenosa. A tada i počinje istinsko uživanje, bez zadrške. Ubrzanje do »stotke« je samo 6,6 sekundi, a zahvaljujući odličnom momentu, posebno kad je riječ o benzinskim agregatima, silina se još i temperamentnije doživljava. Sve pohvale idu i na račun podvozja koje jako precizno prati jurnjavu. U RS modu automobil je naprosto »zalijepljen« za podlogu tako da je jedina potencijalna opasnost u tome da se može stići i u zonu pretjerivanja.


Upečatljivi detalji


Upečatljivi detalji



Zavojit usponi, kod kojih u ovo doba godine zapreku zna predstavljati »šoder« na kolniku, pravi su raj u kojem se mogu istražiti sve posebitosti RS-ice. Kad se dodirom lijeve poluge mjenjač spusti za stupanj ili dva, eksplozija snage. I zvuka dodatno generiranog putem posebnog sustava. Silina se besprijekorno prenosi na prometnicu, podvozje sve prati, trnci prolaze tijelom. Kočnice su također djelotvorne pa je zadovoljstvo potpuno. Zapravo, s obzirom da je riječ o sedanu »produženom« na platformi koju koriste i petvratni modeli, još i veća pohvala.


Ono što se kod ovakvih automobila nadvija kao neizbježna pratnja, mada dakako ne baš željena ali razumljiva svakako da, je potrošnja. U najtežim, dakle najsportskijim situacijama, ona ne prelazi deset litara. Što dakako nije malo. No, vozi li ju se u ekološkom modu, sve se zajedno ruši ispod šest litara! A upravo taj raspon, demokratičnost izbora, ide u red pohvale i pojednostavljenja odluke o nabavci jednog takvog automobila.


Koliko joj je razumljiva cijena? Nekoliko je odgovora. Prvi je pozitivan jer se u dizelskom izdanju, s dakako znatno manje »konja« RS-ica može nabaviti već za 213 tisuća kuna. Kad se pak dođe u opciju kakvu smo imali na testu – 325 tisuća. E to je već respektabilni iznos, ali ima on i svoje – zašto. Zato jer ima automatsku regulaciju razmaka od drugih vozila, spomenuto elektronsko podešavanje ovjesa u čak pet postavki kao i generator zvuka, stakleni krov, navigaciju, infotaiment kao i svu onu raskošnu opremu koja izgled i funkcionalnost dovode na najviši mogući stupanj. Istina, kod ovakvih automobila često se kao optimum ističe »koliko »konja«, toliko tisuća kuna« što je u ovom slučaju narušeno. No kad se krene u komparaciju sa slično snažnim i opremljenim automobilima, RS je u pravilu povoljniji, čak i do stotinjak tisuća kuna. Da iznose koje traže slični »premiumi« ni ne spominjemo.


Krenulo je na neki način čak i nepretenciozno da bi danas imali automobil kojem aplaudiraju i vlasnici premiuma. Škoda Octavia RS je apsolutno automobil koji jamči – strast u vožnji.