Auto-premijera

Peugeot 208: Čuvar okoliša i novčanika

Edi Prodan

Najnoviji »lavić« nosi oznaku 208, a kad se na proljeće pojavi na cestama dobit će epitet jednog od najekološkijih konvencionalnih automobila



Model 205 napravio je 1983. godine totalni preokret u poslovanju Peugeota, 206 je bio jako dobro prihvaćen a 207 je samo nastavio niz: na proljeće 2012 dolazi i najnoviji model B segmenta, u Hrvatskoj ujedno i najprodavanijeg, oznake 208. Automobil odmah dolazi u verzijama s 3 i 5 vrata a osim inovativnog dizajna što se uvelike naslanja na modele s četiri znamenke u nazivu, karakterizirat će ga i čitav niz metoda što direktno imaju utjecati na smanjenje potrošnje goriva.


Ponajprije, najlakša verzija 208-ice imat će manje od tonu – 975 kg a prosječno smanjenje težine u odnosu na prethodnika, 207, je 110 kilograma. Automobil je i izrazito aerodinamičan – Cx 0,29. Vrlo je kompaktan jer mu je dužina smanjena za 7 centimetara te sad iznosi 3,98 metara, a zanimljivo je da se unatoč svemu, u unutrašnjosti realiziralo više kvalitetnog prostora za putnike. Također, prtljažnik je narastao do 285 litara što je povećanje od 15 litara u odnosu na 207. Automobil se dakle dovelo u idealne gabarite klase što mu omogućava da istovremeno bude i obiteljski ali i izrazito okretan u gradskim gužvama.


Peugeot 208 koristi 25 posto recikliranih ili prirodnih materijala što se još nazivaju i  »zeleni«. Stražnji branik i grupa moto-ventilatora su u potpunosti izrađeni od ovih materijala. Ovaj tip branika omogućit će uštedu 1600 tona benzina u godini dana.




U unutrašnjosti se nastavlja stilska inovacija, prisutna i izvana. Vozačka pozicija je u cijelosti ponovno osmišljena da bi postala potpuno intuitivna i evidentna. Volan je smanjenih dimenzija, a tu su i head-up dislay i veliki screen touch ekran. Sve je ergonomski posloženo, visokoestetizirano a i tehnološka je komponenta na najvišoj razini. Sudeći prema materijalima koje Peugeot koristi dugi niz godina, ni u kvalitetu ne treba sumnjati.


Emitirajući u prosjeku 34 g/km CO2 manje u odnosu na 207, 208 se pozicionira kao lider u svom segmentu. Tehnologija motora zadnje generacije i generalizacija sistema mikro hibrida e-HDi, dodatak su na uštede u masi i aerodinamičnosti vozila.


S pet motora, od kojih su četiri opremljena Stop & Start sistemom nove generacije (e-HDi), ponuda dizela počinje sa 87 g/km CO2, ili 3,4 l /100 km i nikad ne prelazi 99 g! 208 dolazi s novim benzinskim motorima s 3 cilindra 1.0 i 1.2 l VTi, izrazito učinkovitim, s ponudom koja počinje od 99 g/km CO2, ili 4,3 l /100 km. Kako se čini, Peugeot je smanjenje emisije CO2 uzeo kao jedan od prioriteta u proizvodnji svojih automobila što je itekako odgovorno prema okolišu ali i cijeni samog automobila. Velika većina europskih država smanjenjem poreza posebno nagrađuju one proizvođače što uspijevaju svesti emisiju CO2 na najmanju moguću mjeru tako da se u konačnici može doći i do 10-ak posto jeftinijeg automobila. Kad bi se to još i u Hrvatskoj uvažilo, dvostruko bi nam bilo drago.


Sudeći prema svemu navedenom, B segmet sa znakom lava nastavit će odličnim prodajnim putem koji je prije skoro tri desetljeća trasirao model 205.