MOĆNI SUV

MILJENIK BOGATIH Novi Lamborghini – zvijer je izjurila iz kaveza

Edi Prodan

Samo za najimućnije – Lamborghini Urus

Samo za najimućnije – Lamborghini Urus

Nakon nekoliko godina najavljivanja i čak njih šest od pojave prototipa, Lamborghini konačno predstavio jedan od najmoćnijih SUV-ova današnjice



Iako je od 1986. do 1993. godine proizveo nekoliko stotina moćnih terenaca naziva LM002, Lamborghini se ipak tek s pojavom Urusa, jednog od najmoćnijih SUV-ova ikad napravljenih, zapravo ambiciozno uključuje u to vrlo potentno tržište. Automobil koji se iščekuje još od 2012. godine kad je predstavljen prototip, u prodaji će se pojaviti na proljeće 2018. godine, neposredno nakon što svjetlo dana ugleda na salonu automobila u Ženevi.


A tada će svijet imućnih dobiti svog novog miljenika. Jer kad je riječ o Lamborghiniju, riječ je o proizvođaču skoro savršenog imagea: talijanska inovativnost u svim segmentima, a pripadnik ozbiljnog njemačkog koncerna. Doda li se svemu i ulazak u apsolutno traženi crossover segment – pa greške uistinu i ne može biti. A tek dimenzije! Dužina mu je impresivnih 5,11 metara, širina 2,02 što je istinski raritet u svijetu osobnih automobila te visina 1,64 metra. Međuosovinski razmak doseže također zanimljivih 3,03 metra. Zahvaljujući pak naprednim materijalima, laganim a čvrstim, težina mu nije otišla u nebesa već se zadržala u zoni ispod 2,2 tone.


Moćna statura


Moćna statura





Urusu je namijenjen motor što objedinjava klasiku i moderne tendencije. Osam cilindara je potpomognuto s dva turbokompresora tako da u konačnici stižemo do – 650 »konja«! Fenomenalno, a listamo li po konkurentskom SUV svijetu, nemalo je modela snažnijih pd 600 KS, no ne i onih koji dosežu do siline Urusa. Pa iz toga slijedi jedino moguće – fascinantne dinamičke osobine. Do brzine od 100 km/h potrebno je 3,6 sekundi, od 0 do 200 km/h njih – 12,8. Maksimalna mu je brzina 305 km/h što je negdje na razini konkurenata no mora se imati u vidu da je maksimalna brzina kod maksimalno snažnih često – limitirana.


Fascinantna unutrašnjost


Fascinantna unutrašnjost



Pogon je dakako na sve kotače čime, u raspodjeli snage, »dirigira« thorsenov diferencijal. Dok su potrebe uobičajene, stražnja osovina ima 60 posto snage, prednja 40. Ovjes je podesiv, odignutost od tla može varirati, ovisno o podlozi i stilu vožnje, od 158 mm namijenjenih jurnjavi na autocesti pa sve do 248 mm kad se zađe u bespuće.


Cijena je već definirana, naravno u osnovi jer po pitanju ovakvih automobila varijacije su o poreznim sustavima pojedinih zemalja jako velike. Na tržištima s nižim davanjima oko 250 tisuća eura. U Hrvatskoj? Pa, ovisno i o »razigravanju« prigodom personalizacije vozila oko 2,5 milijuna kuna.


Da, zvuči kao »ursus« što je naziv koji se koristi i za medvjeda. Ali i marka poljskih traktora. Pa kad se već zna povijest Lamborghinija, savršen spoj. Ma kako definirali naziv, ljubiteljima automobila je ipak najvažnije da je zvijer konačno – izjurila iz kaveza.