Porast prodaje

KAKVE AUTOMOBILE VOLIMO Ovo su najprodavaniji automobili u Hrvatskoj u 2019. godini

Edi Prodan

foto: Škoda

foto: Škoda

U srpnju je najbolje poslovao Volkswagen s prodajom većom od 800 automobila. Vrlo mu je blizu bila Škoda, a i Opelovih nešto više od 700 automobila može se smatrati dobrim rezultatom. 



Porast prodaje na razini mjeseca srpnja iznosio je 8,26 posto dok se kumulativni rezultat na razini svih sedam mjeseci 2019. godine tek neznatno pomaknuo u korist aktualne – bolja je za 0,91 posto što je uistinu tek simbolični pomak na bolje. Mada, simbolični ili ne, ipak je poboljšanje s obzirom da sve zajedno prvih mjeseci 2019. godine baš i nije tako izgledalo.


Prvih su se mjeseci naime bilježili značajniji negativni postoci i nije baš bilo znakova koji bi ulijevali neki preveliki optimizam. No kasnije se sve zajedno izniveliralao da bi srpanj pokazao i pomalo iznenađujuće dobar rezultat te 2019. godinu najavio kao potencijalno – novu rekordnu.


Porast avio-gostiju


To na samom njezinom početku i nije bilo za očekivati jer moglo se pretpostavljati da će se na startu iskazati minus. Razlog se krio u činjenici da je početak 2018. godine bio jako dobar jer se nakon dugo vremena dozvolilo porezne olakšice na kupnju automobila za »pravna lica«. Gdje pripadaju i »one man« obrtnici tako da je prodaja bila jako dobra.




To se dakako nije ponovilo u startu 2019. godine tako da su minusi bili bili očekivani, ali ne baš toliki, skoro pa – prijeteći. Ono što je ipak dalo vjetar u leđa ovoj godini, bili su dobri rezultati koje ostvaruju avio gosti, a oni tradicionalno iniciraju veću potražnju za rent-a-car automobilima. Kako su naime izvijestili HTZ i MINT, u prvih šest mjeseci ove godine zračni promet zabilježio je čak 10 posto više putnika što se moralo reflektirati i na rent-a-car scenu. Uostalom, tvrdnja kako je upravo ta činjenica za navedenih 8,26 posto popravila ovogodišnji u odnosu na lanjski srpanj, također nije daleko od istine.



Kao kuriozitet ističemo da u srpnju od ukupno 39 marki automobila koje se nalaze na ovogodišnjoj HR prodajnoj ljestvici njih čak šest nije registriralo ni jedan jedni komad. Ispričnicu može dobiti samo Infinti čija je prodaja u EU zaustavljena.



U srpnju je najbolje poslovao Volkswagen s prodajom većom od 800 automobila. Vrlo mu je blizu bila Škoda, a i Opelovih nešto više od 700 automobila može se smatrati dobrim rezultatom. Nakon njih slijedi golemi jaz jer samo su Suzuki i Renault, s okruglih 400 registracija, imali prvu brojku 4. Ostali, između 300 i 400 samo još Peugeot, Dacia i Hyundai.



Ostali slabije, mada zanimljivo je zabilježiti kako je čak 18 proizvođača, zaključno s Mercedesom u srpnju imalo troznamenkasti broj registracija. Oni koji zaokružuju Top20 su Nissan s 91 i Volvo koji je registrirao 51 vozilo – u njegovom slučaju to se može smatrati i jako dobrim rezultatom s obzirom da se radi o premium proizvođaču, marki čije je bolje prodajne brojke sasvim sigurno pomogao model XC40.


Silovita Octavia


Sjajna prodaja Škode Octavije koje je u srpnju registrirano 460 komada donijela je promjenu na čelnoj poziciji modelske ljestvice. Sada je prva Škodina mezimica, dok se Renault Clio morao zadovoljiti drugim mjestom. Volkswagen Golf je s velikom razlikom na trećoj poziciji, ali je sa svojih 1399 registracija sasvim dovoljno daleko od niza Opel Corsa, Suzuki Vitara, Dacia Duster i Opel Astra koji vode »mrtvu trku«. Svi su se smjestili u rasponu od 1250 Astri pa sve do 1276 Corsi tako da je tu poredak sasvim neizvjestan.



Hibrida je zaključno sa srpnjem ove godine u Hrvatskoj registrirano više od tisuću komada. Točnije – 1056 što je zanimljiva brojka. Istina, skoro 90 posto od toga pripada samo jednom proizvođaču – Toyota je do sada registrirala 881 komad što je jasan pokazatelj odnosa snaga na hibridnoj sceni. Istaknimo i to da iako se Honda nalazi tek na 23. mjestu prodajne ljestvice ima registriranih 20 hibrida, modela CR-V što je također dobar rezultat. Dodajmo još da je Audi drugi s – 87 registracija.



Citroen C3 i Renault Captur su sigurni za poziciju unutar modelskog Top10, dok će Fiat 500 i Dacia Sandero tu još morati razigravati jer se Dacia sa svojim modelom nalazi na 11. poziciji. Navedenih 11 je ujedno ove godine registriralo više od tisuću komada. Ostali, od 12. Opel Crosslanda X do Hyundaija i20 – od 926 do 650.



Ono što je također zanimljivo, čak 40 posto najprodavanijih modela automobila u Hrvatskoj su – crossoveri ili SUV automobili. Najtraženija je Suzuki Vitara s 1267 registracija, dok se na kraju tog niza sa 711 prodanih komada nalazi Nissan Qashqai.


Sramežljivi »električari«


Na samom kraju ovog pregleda ističemo i podatke s – električne scene. Iako vrlo sramežljivo polako, »kap na kap« raste i prodaja električnih automobila. Najprodavaniji je Nissan Leaf s 19 registracija, za usporedbu ističemo kako ih se godišnje u Norveškoj, koja je brojem stanovnika slična Hrvatskoj, registrira oko 30 – tisuća!


Slijedi jako dobra, iskustva govore kako joj je domet velikih 500 kilometara, Hyundai Kona, a dvoznamenkasto tržište ov godine imaju još i Tesla te Smart, ukupno je registrirano 87 lektričnih automobila što čini 0,2 posto ukupne prodaje. »Popeglamo« li sve mjesece, u svakom se od njih u prosjeku poroda 6338 komada. Što, mora se priznati, i nije loše.