Rekord

Druga generacija Subaru XV: Poigravanje s crossover konkurencijom

Edi Prodan

Na stranu sve priče i povremena opčinjenost dizajnom, kad je riječ o danas ultrapopularnom kompaktnom crossover razredu, skoro da nitko, posebno ne u zoni cijene ispod 25 tisuća eura, ne može ono što može druga generacija Subaruovog XV, jednog od lidera navedene klase



Kad je riječ o danas najpopularnijem razredu, SUV-ovima i crossoverima, Subaru je sasvim sigurno neprikosnoveni začetnik tog trenda. Njegovi su automobili naime oduvijek imali pogon na sve kotače, cijenili su prije svega sigurnost, kvalitetu i funkcionalnost, ispred dizajna su uvijek stavljali iskonske automobilske kvalitete. Istina 2011. godine su s XV modelom malo »smekšali priču«, željeli su s tim automobilom otrgnuti od nabujalog crossover tržišta, ono što im zapravo i pripada.


Željeli su naprosto bolji prodajni postotni udio u kompaktnom dijelu tog podsegmenta segmentu. U tome su i uspjeli jer je prva generacija tog automobila dosegnula ukupnu prodaju od čak 700 tisuća komada te sebe itekako ugradila u rekord svih rekorda kad je Subaru u pitanju: lani je s porastom od pet posto kod ovog japanskog proizvođača pređena prodaja od milijun komada u 365 dana.


Nova generacija XV je evolutivni nastavak prethodne no s naglaskom na – off road sposobnosti. Ma koliko današnji crossoveri bili miljama udaljeni od terenskih moći, čelnicima Subarua, što im potvrđuju i ispitivanja javnog mnijenja u krugu njihovih vozača, je poznato kako je prva i najvažnija karakteristika Subarua upravo pogon na sve kotače. Kao i kvaliteta u čemu je XV je također tehnološki i sigurnosno superioran što potvrđuju nezavisna ispitivanja najuglednijih japanskih i europskih sigurnosnih institucija.




Ono što također plijeni pozornost je vrhunska opremljenost već i baznih modela kao i kvaliteta baš svih materijala koji se u XV ugrađuju. Uostalom, ma koliko se to za XV još uvijek ne može ustvrditi, Subaruova vozila i nakon deset godina imaju očuvanost svih elemenata veću od 80 posto u odnosu na vrijeme kad su kupljena.


Subaru XV dolazi s dva benzinska motora, zapremine 1,6 i dvije litre. To nisu pomodni »downsizing« agregati s turbinama već čista atmosferska klasika, a snaga im je 114 ili 156 KS. Paketi opreme su brojni, vrlo izdašni u svojoj konačnoj fazi, no oduševljava to što svaki XV ima »eye sight«, odnosno Subaruovu verziju radarske kontrole nailaska na zapreku ispred sebe, automatski mjenjač kao i pogon na sve kotača što je za golemu većinu njihove konkurencije čista utopija čak i u najvišim paketima opreme. Ono što također oduševljava je i čnjenica da zbog toga nisu skupi, štoviše itekako se nalaze u cjenovnoj razini mnogo oskudnije opremljenih kompakata.


A da bi se sve to dokazalo organizirana su bila i dva off road testiranja postavljena na samoj granici prohodnosti za ovakve automobile. Prvu su definirali usponi i spuštanja u nevjerojatno žitkom, dubokom blatu. Da, zapreke su savladana bez problema, no o koliko se ekstremnom testu radilo najbolje je pokazala kasnija vožnja autocestom koja istaknula kako su naplaci i ovjes toliko ispunjeni blatom da su se događale – vibracije vozila. Da, bio je to čisti ekstrem za u naravi urbani crossover.



Model s 1,6-litrenim benzincem dolazi u četiri razine opreme: pure, style, style navi i premium. Cijena mu je od 185 do 260 tisuća kuna. Snažnija verzija s dvolitrenim motorom dolazi u dva najviša paketa opreme s cijenama od 253 ili 280 tisuća kuna.



Ono što se možda može iskazati kao mana XV je manja snaga 1,6-litrenog benzinca. Ali samo nakon toga što ste vozili snažniju opciju. Kad se naime zbroje realne potrebe i zakonska regulativa, i 114 »konja« je itekako dovoljno. Da, i potrošnja je nešto viša mada se s umjerenom vožnjom može prosjek držati u zoni od osam litara.


XV je i vrlo funkcionalni automobil, istina nešto manjeg »bunkera« od sličnih primjeraka, ali je zato ugođaj vožnje u bogato opremljenoj kabini koju krase i jako kvalitetni materijali više nego dobar i apsolutno ulijeva sigurnost.Ne, nećemo na kraju uvijati: XV je u danas ultrapopularnom razredu kompaktnih crossovera jedan od lidera. Štoviše, s obzirom na opremu kao i činjenicu da ima integralni pogon, a početna cijena mu je prihvatljivih 185 tisuća kuna, možda ga možemo istaknuti i kao samog – predvodnika klase.