Kobe Steel

Na udaru Toyota, Nissan i Honda: Pogledajte lice direktora japanske tvrtke koja je lagala o kvaliteti čelika

Hina

REUTERS

REUTERS

Zajedno s ranije objavljenim brojem klijenata ukupno se radi o oko 500 tvrtki«, kazao je na konferenciji za medije viši izvršni direktor Kobe Steela Yoshihiko Katsukawa



Japanski proizvođač čelika Kobe Steel priznao je u petak da je skandal s krivotvorenjem podataka obuhvatio oko 500 klijenata, uključujujući i proizvođače automobila poput Toyote, Nissana i Honde.


Treći po veličini japanski proizvođač čelika priznao je prošlog vikenda da su krivotvorili podatke o kvaliteti i snazi niza proizvoda, napominjući da ta praksa možda traje već deset godina.


Sramotni skandal tvrtke u kojoj je nekad radio japanski premijer Shinzo Abe već je pogodio brojne sektore japanske industrije, uključujući proizvođače automobila Toyotu, Nissan i Hondu koji su Kobeov čelik koristili u proizvodnji vozila.




Danas su više nego udvostručili broj klijenata kojima su isporučili sporne proizvode, s početno procijenjenih 200 na 500.


Sporni je proizvod ujedno i najvažniji u Kobeovom asortimanu – riječ je o čeličnim žicama koje se koriste u proizvodnji automobilskih motora i guma. Također, u sastavu materijala od kojih su izgrađeni japanski brzi vlakovi pronađen je aluminiji, a sporni su i određeni materijali u sličnim vlakovima u Velikoj Britaniji.


»Zajedno s ranije objavljenim brojem klijenata ukupno se radi o oko 500 tvrtki«, kazao je na konferenciji za medije viši izvršni direktor Kobe Steela Yoshihiko Katsukawa.


»Dopustite nam da ne navodimo imena klijenata. Stupili smo s njima u kontakt i raspravili o mogućnostima provjere sigurnosti« naših proizvoda, dodao je.


Izvršni direktor Kobea Hiroya Kawasaki naglasio je u petak da sporni proizvodi po svemu sudeći ne predstavljaju sigurnosni rizik.


REUTERS


REUTERS



Kompanija je s klijentima usuglasila određene specifikacije o kvaliteti, koje u mnogim slučajevima nisu ispunjene.


»Naša analiza i istraga zasada pokazuju da nije bilo problema koji potpiruju konkretne sumnje u sigurnost naših proizvoda s neispunjenim specifikacijama«, kazao je Kawasaki na konferenciji za medije.


»Namjeravamo poduzeti hitne i primjerene mjere kada i ako uočimo slučajeve koji potpiruju sumnju u sigurnost naših proizvoda«, dodao je.


REUTERS


REUTERS



Oko dvije trećine prodaje kompanije otpada na Japan, a ostatak na Kinu i druga inozemna tržišta.


Kriza označava najnoviji u nizu skandala s upravljanjem i kontrolom kvalitete koji su pogodili velike japanske kompanije proteklih godina, narušivši ugled zemlje u tom području.


Tako je nedavno u pet od šest tvornica proizvođača automobila Nissana u Japanu utvrđeno da su završne provjere vozila provodili neovlašteni tehničari, a njihovi testovi i nalazi su ovjereni pečatima ovlaštenih tehničara.


REUTERS


REUTERS