Šoping groznica

Zimska sezona sniženja po riječkim trgovinama: Popusti od minimalno 20 do iznimno rijetkih 70 posto

Biljana Savić

snimio Vedran Karuza

snimio Vedran Karuza

Budući da sniženja uglavnom imaju riječ »do« ispred brojke, za očekivati je da će se cijene još spustiti, ali pitanje je hoće li asortiman tada biti potpun pa su mnogi pohrlili već jučer u kupovinu



Zimska sezonska sniženja počela su jučer, zakonom definiranim datumom 27. prosinca, i trajat će maksimalno 60 dana. No, hrvatski su građani i prije Božića potrošili gotovo pola milijarde kuna više nego lani u isto vrijeme i prema procjenama Hrvatske gospodarske komore, ovogodišnja blagdanska potrošnja premašit će 12 milijardi kuna.


Do 20. prosinca je fiskalizirano 10,2 milijarde kuna, a brojke će biti veće nakon što im se pridodaju udarni dani prosinačke potrošnje, a to su dva dana prije Badnjaka te posljednji tjedan prosinca u kojem slijedi isplata božićnica zaposlenicima u državnim tvrtkama, ocjenjuju u HGK-u.



Prema analizi i statistici Hrvatske gospodarske komore, najveći dio blagdanskog budžeta odlazi na igračke, odjeću i obuću, kozmetiku i elektroničke uređaje, a čak svaka treća kuna na hranu i piće, dok potrošnja raste zahvaljujući rastu plaća u 2015. godini te povećanom optimizmu potrošača. Zanimljivo je, dodaju u HKG-u, da se u kategoriji hrane i pića u prosincu bilježi povećana potrošnja alkohola, što govori da se građani, u skladu s tradicijom, vole opustiti i proveseliti tijekom blagdana.





Najčešće – 30%


Kao što smo kazali, zakon nalaže da zimska sniženja počinju 27. prosinca i ona su počela, mada mnogima tako ne izgleda jer je akcijske prodaje bilo i prije Božića. Bilo je, ali upravo akcijske ponude, jer se spuštanje cijena tada nije smjelo nazvati sniženjem. No, jučer su riječki trgovci proglasili sniženja, kako na Korzu, tako i u najvećim šoping centrima – Tower centru i ZTC-u, gdje su sniženja počela u gotovo svim trgovinama, a postoci se rastežu od minimalnih 20 i rijetkih 50 te iznimno rijetkih 70 posto. Najčešće je sniženje – 30 posto.


U Tower centru, Pittarosso sa svojih standardnih do 60 posto popusta također nudi najviše artikala po cijeni spuštenoj za 30 i 40 posto, dok Mass i CCC i u Toweru i u ZTC-u nude od 20 i 30 do 50 posto niže cijene. Intelligent store u Toweru zove kupce cijenama spuštenim do 50 posto, a slično rezanje cijena nude i S. Oliver, Mango, Springfield i Terranova. Muški Galileo cijene svog asortimana spustio je do 60, a Pimkie čak do 70 posto. Kad govorimo o donjem rublju, tu su već tradicionalni Tezenis, Intimissimi i Calzedonia sa do 50 posto popusta, koje prati i Womens’Secret.


Sve po…


U renovoviranom Intersportu nude sniženja od 40 do 60 posto, prati ih i Sport Vision sniženjima do 50 posto, a velike popuste nude i u Tomas sportu, bivše Tenisice.hr, gdje velik broj tenisica nude u pola cijene, pa tako i mnogo modela popularnih Salomon tenisica koje sad koštaju oko 500 kuna. No, u pola cijene Tomas sport nudi i ostale modele tenisica, poput Nike i Adidas, dok su Buzz, Adidas i Nike u Toweru cijene spustili do 40 posto, dakle uglavnom 20 i 30 posto.


Budući da sniženja uglavnom imaju riječ »do« ispred brojke, za očekivati je da će se s vremenom cijene spustiti, ali pitanje je hoće li asortiman tada biti potpun. I Yamamay u ZTC-u ističe kupcima nimalo dragu riječ »do« i cijene je spustio do 50 posto, kao i Women’secret, a isto je i sa sportskim dućanom u ZTC-u – Hervisom. Cijene su spustili i H&M, C&A, ali i Zara na Korzu, koja je već prvog dana sniženja vrvjela kupcima, a bile su to, dakako, mahom žene. Zara nikad nema sniženja istaknuta u postocima, nego robu na kupu s natpisom »sve po …« . Tako imam izbor kratkih kaputa po 559, umjesto dosadašnjih 799 kuna, ili zimskih jakni s kapuljačom po 599, umjesto dosadašnjih 899 kuna. Majice u Zari koje su dosad koštale 150 kuna, sada su 100, a sve traperice su 149 umjesto 249 kuna.